Skip to main content
Ik heb uit nieuwsgierigheid TV-On-PC geactiveerd.

De modem werd gereboot enkele seconden nadien om een firmware update te krijgen: 60R10A-60A046

Nadien lukte het de decoder niet om het Belgacom netwerk te vinden. Na wat te hebben onderzocht, blijkt dat de upgrade een nieuwe VLAN aan gemaakt heeft (VLAN 30 Wan eth1.30 TV) en die ook doorverbonden heeft aan de poorten op de modem die normaal gezien bedoelt zijn voor computers er op aan te sluiten.

Nadat ik de kabel van de decoder verzet had naar één van de poort en voor de pc's, werkte digitale televisie terug, maar het menu en gids lijkt echter niet in staat te zijn om te laden. Op het moment dat ik dit typ is er al een uur voorbij dat hij nog niet klaar is.

beste

probeer eens een factory reset van de modem, onderaan op de b-box 2 met een puntig voorwerp op het resetknopje drukken gedurende een 5-tal seconden. daarna is hij alle settings kwijt en zal hij zich normaal zelf configuren (login/pas), duurt wel even. je kan het ook nog handmatig doen. door zo'n reset verlies je wel de wireless settings, dus die moet je achteraf terug ingeven

succes

mvg

Lees ook dit eens in verband met tv on pc https:///posts/5915e45919#tvonpc" target="_blank

En de ethernetkabel van de decoder/TV toch best in een TV poort steken.

Ziezo, terug online.

Na de reset alles terug beginnen instellen. VLAN 30 stond er niet meer tussen. Na een paar minuten is de modem terug gereboot uit zijn eigen.... na de reboot verscheen de VLAN 30 terug, maar digitale tv werkte weer op de gewone TV poorten op de modem.

Ik heb er ook van geprofiteerd om de decoder te herstarten. Er zijn ondertussen al 30min voorbij gegaan en op de Tv staat er nog steeds dat Belgacom Tv nog bezig is met het laden. Tv kijken is geen probleem.

Ik zit jammer genoeg weer in dezelfde situatie met het menu systeem dat nog steeds niet geladen is, met uitzondering dat de decoder terug werkt op de gewone TV poorten op de modem.

bummer....

denk dat we jou in dat geval niet gaan kunnen verder helpen, ik zou eens contact opnemen met de helpdesk 0800 22 700

mvg

Ik ga er van uit dat dat nummer maar gecontacteerd kan worden tijdens de werk uren... dus volgende week maar pas

7/7 te bereiken tot 22u

Aw handig! Ik zal dan morgen eens bellen.

> Er zijn ondertussen al 30min voorbij gegaan en op de Tv staat er nog steeds dat Belgacom Tv nog bezig is met het laden. Tv kijken is geen probleem.

Gebeurd bij veel mensen.

Best gewoon decoder nog eventjes herstarten. Als het nog niet gaat, uw decoder eventjes resetten.

Herstarten heb ik al paar keer gedaan. Ik zal dan maar eens nen reset proberen.

Euhm... hoe kan ik de decoder resetten? Ik heb geen reset knop gevonden...

Normaal gezien schakel ik de voedingsknop van achter uit en terug gaan.... maar daaronder versta ik herstarten en niet resetten

Ow, blijkbaar werkt het nu!

Ik heb voor de verandering even de stroom kabel los en terug aangekoppelt. Nu laad het menu en alles.

Alvast bedankt voor de ondersteuning!

Moest je het nog later nodig hebben hier staat de uitleg hoe je herstart en hoe je reset (factory reset) wat Bart bedoelde hier boven.

https:///posts/5915e45919#reset" target="_blank

Vandaag had ik weer hetzelfde probleem voor, enkel lukte het niet om het terug werkend te krijgen door de ethernet kabel van de decoder te verzetten tussen de tv en pc poorten.

Dan maar beslist om te bellen naar de technische dienst. Vriendelijke mevrouw bevestigde inderdaad dat de problemen gelinkt zijn aan het activeren van TV-on-PC.

Ze heeft een wijziging doorgevoerd en mij gevraagd om modem en decoder uit en weer aan te zetten zodat de wijzigingen door gevoerd konden worden.

Na het herstarten van de modem is de firmware versie hetzelfde gebleven (wat de bedoeling is), maar komt VLAN 30 er niet meer op. (De vrouw aan de lijn zij dat de wijziging in de firmware effect had op de bridge interface op de modem). En natuurlijk de netwerk kabel van de decoder terug op de tv poort gezet op de modem.

Nu lijkt alles weer normaal te werken.

Even offtopic:

Ik had ook de gelegenheid genomen om een bug te signaleren in de software van de decoder. Als je naar tv aan't kijken bent, met de tv-gids open, en daarna op de Radio knop drukt op de afstandsbediening dan blokeert het systeem. Ze zijn daarvan op de hoogte en dat zal gefixed worden in een volgende firmware update. Voorlopige workaround is om éérst de tv-gids te sluiten en dan pas op het radio kanaal gaan.

Reageer