TV on PC foutmelding(en)

  • 10 February 2011
  • 11 reacties
  • 1706 Bekeken

Foutmelding : Geen gegevens beschikbaar (fout = 2008)

- lijst zenders beschikbaar

- TV gids wordt geladen, raadpleegbaar


Oplossingen graag

- Firewall ?

11 reacties

Ok, enkele testen gedaan, dan de router ertusssen uit gehaald en nu werkt het zonder probleem.

Router er terug tussen gezet zonder DHCP => werkt ook

Router als access point ingesteld => werkt ook

Router Access point afgezet, DHCP ingeschakeld = werkt nu ook
Reputatie 6
Badge +3
Hier ook fout 2008.

@Peter: ik heb ook een routertje (D-Link) staan tussen belgacom router en computer (omdat ik 2 computers + Wii heb) - maar blijkbaar zou dit geen probleem mogen zijn?

Het systeem werkt wél indien rechtstreeks op de Belgacom router aangesloten.

Want bij jou werkte het uiteindelijk zonder enige aanpassingen?

Graag een woordje uitleg van Belgacom aub.
Ik heb hetzelde probleem en nochtans is m'n PC rechtstreeks op de B-box aangesloten.

Wat betekent deze fout? Wat kan ik doen?
Reputatie 7
Badge +1
IK heb nu al een week of zo probleemloos TV on PC. Plots krijg ik ook een foutmelding. Noch het Home Media Center noch de Media Manager starten nog op;

Heb dan de software nog eens gedownloaded, de optie "repareren" gebruikt. Die loopt een tijdje, vraag bevestiging met de lijn nummer en de code. Daarna begint het installeren, maar na stap 2 van 11 geloof ik, geeft hij weer een foutmelding. Heb dan mét het programma de optie "verwijderen" laten lopen. Daarna terug geïnstalleerd. Maar terug foutberichten, dus het werkt NIET MEER ! geef het voorlopig maar op.

Het Media Center start op maar geeft mededeling dat het geen verbinding met de Media Manager kan maken.....
Heb ook vorige week Belgacom op PC geactiveerd, 48uur gewacht, software gedownload en geïnstalleerd. Ik dacht, eindelijk tv kijken op PC. Niets minderwaar.

Decorder (nieuw) meerdere keren herstart, modem BBOX2 ook, Belgacom 0800 gebeld (kennen daar niet zoveel van TV on PC) enz...

PC ethernet hangt aan de modem maar software werkt niet. Vraag altijd dat de kabel aan de modem moet hangen. Software verwijderd en terug geïnstalleerd maar het werkt gewoon niet. Binnenkort betalen voor iets dat niet werkt.

Wie weet de oplossing?

fa416147@skynet
Reputatie 7
Badge +1
't is nog in testfaze en gratis tot begin april. Ik heb het nog niet geactiveerd voor definitieve bestelling....eerst zien hoe het loopt. Zit nu compleet vast; zelfs TV is uitgevallen, decoder krijgt geen verbinding meer met TV-netwerk.
Heb ik ook gehad. Reset naar fabrieksinstellingen en herconfigureren van de modem was het enige dat hielp.
Reputatie 7
Badge +1
OK JJ , dank zij jouw suggestie is nu alles terug in orde; zie andere rubriek 'Belgacom TV uitgevallen". Technische dienst geeft ook bij mij toe dat TV@PC veel problemen veroorzaakt in de testfaze. Dus zelfs compleet ruïneren van de modem configuratie.....waardoor zelfs de TV uitvalt. Ik kon de software 'Home Media Center en Home Media Manager" terug installeren met de optie "'repareren", en het werkte terug, maar ik ga het voorlopig niet meer gebruiken tot de "bugs" eruit zijn....
Reputatie 6
Badge +3
Fout 2008 achter D-link router.

Nu heb ik multicast opengezet op de D-Link router http://192.168.0.1/adv_network.asp


En ik krijg een andere fout: geen VCAS sleutel beschikbaar (Fout = 200F) maar fout 2008 blijft ook nog altijd...
Reputatie 7
Badge +1
Heb de sterke indruk, dat de testfase nog wel een paar maanden zal moeten uitgebreid worden...ik ben alleszins niet bereid er al 3,5 € per maand voor neer te tellen zolang er zoveel bugs inzitten.;)
Reputatie 2
Badge
@sinjoor71 volledig akkoord. Ik geloof nooit dat ze dit tegen April in orde krijgen.

Reageer