TV on PC / firewall

  • 14 May 2011
  • 2 reacties
  • 909 Bekeken

Voor mij ook fout 2008.

Firewall volledig uitschakelen lost dit op maar dat lijkt me niet de beste oplossing.

Ik heb UDP en TCP toegang voor Home Media Center toegelaten (Windows7/64b) maar blijkbaar is dat niet voldoende.

Heeft iemand meer informatie over de juiste configuratie?

2 reacties

ik veronderstel dat toekomstige updates van de software dit zullen oplossen. maar onderstaande zou voorlopig het probleem oplossen:

Je moet multicast traffiek toelaten .. Dat is UDP naar 224.0.0.0 netmask 255.0.0.0
239.255.1.81 voor de sniff die ik hier heb bekeken. Er is een ip adress (multicast group) per zender. De poort varieert ook. De lijst vind je hier

Op je firewall moet je instellen dat jouw IP adres een IGMP join mag sturen naar alle multicast adressen, en dat pakketten gestuurd van andere IP adressen dan het jouwe naar de multicast groepen ook toegelaten moeten worden. Je kan met wireshark eens sniffen om de soorten traffiek te bekijken...

mvg

Bedankt, ik probeer vanavond hoe/of ik dat met de Windows7 firewall kan aanpassen.

Ik neem aan dat ze niet alle third party firewall software kunnen ondersteunen maar de native MS firewall zou toch moeten kunnen en indien niet zou een verwittiging in de manual gezoek kunnen besparen.

Reageer