Beantwoord

TV hdmi en V4 decoder

  • 27 August 2016
  • 7 reacties
  • 219 Bekeken

na de heropstart van mijn decoder v4 begint de eerste zender op nr 7. kan ook geen enkele zender bekijken met hdmi terwijl tv staat ingesteld hdmi1?
Kan er mij iemand helpen?
icon

Beste antwoord door ThomasP 29 August 2016, 08:22

Bekijk origineel

7 reacties

Aangezien je een heropstart reeds gedaan hebt zou je best eens eerste een reset doen van je v4
zie op => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
of
volgens proximus:
1 Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem uit te schakelen. Wacht 4 seconden.
2.Druk opnieuw op de On/Off-schakelaar aan de achterzijde van uw decoder om hem op I te zetten
3.Wanneer P101 op het scherm van de decoder verschijnt, houd tegelijk de Back-, OK- en Menu- knoppen aan de voorzijde van uw decoder ingedrukt tot FACr verschijnt op het scherm van uw decoder.
4.Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Als dit niet helpt trek ook eens je hdmi kabel uit aa, de kent van tv en decoder en steek hem terug
ook zien dat je op je tv de juiste HDMI ingang gekozen hebt waar je hdmi kabel van je decoder op toekomt

Helpt dit ook niet doe dan de heropstart in de juiste volgorde als hieronder:
1. Zet al je toestellen uit en trek de stekker uit van decoder, Bbox modem, PLC of Wifi Bridge
NB: PLC en/of Wifi Bridge als je deze eventueel staan hebt tussen BBOX en decoder
2. Wacht 20 seconden.
3. Start ENKEL de modem op en WACHT 10 minuten tot DSL ledje continu brandt.
4. Start nu je PLC of Wifi Bridge op en wacht 2-3 minuten.
5. Als alles is opgestart, kan je nu je decoder opstarten.

Mocht dit allemaal niet baten dan kan je best eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 (7/7 tot 22u)
Reputatie 6
Badge +3
Zijn de eerste 6 zenders in principe HD zenders? Indien je nog steeds problemen hebt, vermoed ik dat er te veel decoders op je lijn zijn geactiveerd, of dat je lijnsnelheid naar beneden is gekelderd waardoor je geen HD meer hebt op die decoder. Bel eens naar 080099696. Daar kun je je decoders deactiveren. Als je dan je decoders in de juiste volgorde terug activeert (diegene die je het meest gebruikt eerst zodat die zeker HD heeft) zou alles terug moeten werken als eerst.
Na heropstart van zijn v4 decoder dus weinig waarschijnlijk anders zou het voor de heropstart ook zo geweest zijn en TS spreekt ook niet van omruiling van een decoder waar het dan wel zou mogelijk zijn dat de oude ingeleverde nog op de lijn actief staat !?
En er staat ook kan ook geen enkele zender bekijken met hdmi terwijl tv staat ingesteld hdmi1 dit is toch zowel bij SD of HD mag ik toch veronderstellen!
enfin 'k ben benieuwd !
PS ivm met bel eens 0800099696 zie hier ook voor wat uitleg :> http://bgctv.skynetblogs.be/#oude-decoder-vervangen-door-nieuwe
Effen vlug tussendoor,
Wilin hoe doe jij dat om het beste antwoord toe te kennen is mij hier al verschillende keren opgevallen, jij kent (bent) toch iemand van Px zeker !!
NB: Ik weet het dat ik nieuwsgierig ben maar het valt te veel op :-))))
Reputatie 7
Badge +1
Is dat soms een kwestie van het aantal "likes"?
Reputatie 7
Badge +6
Yves, ik heb gezien dat je nog een 'oude' decoder op je lijn had staan. Ik heb deze verwijderd. Momenteel heb je dus terug op elke decoder een HD signaal. Als je eerste zenders dus inderdaad HD zenders waren, zou dit nu in orde moeten zijn. Mogelijk zal je je decoder nog wel even moeten herstarten dmv stroomschakelaar achteraan.
Er zijn er toch nog die een glazen bol hebben 🆒

Is dat soms een kwestie van het aantal "likes"?
nee Sinjoor want na één enkele antwoord op een TS vraag en zonder like is het direct al aangeduid, ik merk dat al een ganse tijd en het viel zodanig op dat ik dacht die moet ofwel de mogelijkheid gekregen hebben om dit zelf aan te duiden, of kent iemand bij prx (bv sup / pcm enz...medewerker) die dit voor hem doet of hij is zelf een verdoken px medewerker of het moet zeer grote maar dan ook zeer grote toeval zijn en is het best dat hij op de loto begint te spelen ;-)))
Het is nu niet dat het van zo'n levensbelang is maar je kent mij al langer denk ik dat ik van alles eigenlijk min of meer wil te weten komen hoe de vork in de steel steekt :-)))
Mss zal ik wel het antwoord krijgen "het zijn uw zaken niet" of "curieuzeneuze mosterdpot" of "geen commentaar of nog afwijkend "je bent off topic bezig" :LOL:

Reageer