Beantwoord

TV Gids op PC

  • 10 October 2016
  • 34 reacties
  • 639 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik moet regelmatig de TV Gids gebruiken om een opname te doen, omdat het via mijn decoder niet altijd lukt.

Het zou wel handig zijn als je op die TV Gids op PC, ook zou kunnen zien wat je al geprogrammeerd hebt op je decoder. Is dat mogelijk ?
icon

Beste antwoord door Elma 12 October 2016, 17:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Oh, bedankt Robrecht. Fantastisch. Ik hou van opgeruimd. 🆒
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan!
Reputatie 7
Badge +3
Dag Martine,

kan je eens hd opnieuw aanzetten op je decoder, een opname inplannen en de beschikbaarheid op nooit wissen zetten en ons nadien vertellen wat er precies gebeurd? Gelieve uiteraard ook de naam en uur van de opname te vermelden, dan kijken we het na.
Wim

Wim, Blijkbaar had ofwel ik ofwel de TV de opname in 60 dagen gezet. Ik heb een nieuw programma opgenomen, namelijk Radio Gaga op Canvas HD.
Is het nu toeval of hangt het samen met dat ik die HD heb geactiveerd ? Ik neem altijd "My Kitchen Rules" op Vitaya op, rond 17u. Nu was die nog zogezegd aan het opnemen om 20u30, maar toen ik de opname probeerde te stoppen, bleek ik toch maar 44 minuten opgenomen te hebben (ik heb dus het einde niet) en ik kan de opname maar niet stoppen. Ik heb de HD eerst afgezet, dus Radio Gaga is gestopt en dan de decoder afgezet en u ben ik een factory reset aan het doen (dat duurt natuurlijk veel langer).
Hebben jullie al iets kunnen nakijken ? Zo ja, hebben jullie iets gevonden ? Ik heb nu wel gezien dat het VTM Nieuws van 19u niet werd opgenomen. :@
PS. Vrijdagavond laat neem ik altijd alles op voor de volgende week. Dan ga ik die HD dus terug afzetten. OK ?
Reputatie 7
Badge +3
Robrecht of collega's, kan je "My Kitchen Rules" aub wissen. Die opname is al bezig van rond 17u. Ik heb de aflevering gezien, maar kan de opname niet stoppen, ondanks factory reset. Hij blijft maar fake-opnemen. Ik heb zelfs de harde schijf eruit gehaald, opgestart, terug decoder afgezet, harde schijf terug erin gestoken en opnieuw aangezet. Nog staat hij zogezegd op te nemen en dus kan ik die aflevering niet wissen.
Omdat ik het einde niet gezien heb, heb ik die aflevering opnieuw geprogrammeerd voor 7u woensdagmorgen (vandaag dus). Die dus liefst niet wissen. :8

Wim Vl, ik hb de HD terug uitgezet want ik heb 2 opnames niet binnen gekregen. Het nieuws van 19u op VTM en "de buurtpolitie", dat vlak voor het Nieuws uitgezonden wordt. Bovendien blijft "My kitchen Rules" maar opnemen, alhoewel i maar 44 minuten kon zien, dus het einde gemist. Dus opnieuwe teveel problemen met opnames, als ik de HD aan zet. Ik hoef echt geen HD, de zenders die ik bekijk zenden in SD uit en dat beeld is scherp genoeg voor mijn oude oogjes. :8
Reputatie 7
Badge +6
Elma, de desbetreffende opname was inderdaad corrupt en is bij deze verwijderd. Die van vanmorgen 19/10 om kwart na 7 is gelukt en zou dus beschikbaar moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Thomas voor de snelle hulp. Geen corruptie op mijn decoder meer. 🆒
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog een laatste vraag rond het probleem "opnmen op afstand" (via PC of via app. De nieuwe zender "Zes" heeft wel leuke series, maar ik wil dus alleen in SD opnemen, omdat ik die HD afgezet heb, omdat ik telkens problemen krijg als die aan staat. Maar de iconen van Zes SD en Zes HD zijn helemaal identiek. Kunnen jullie daar nog iets aan doen ? Klik op de foto in bijlage, ik hb een rode cirkel rond de zenders in kwestie gezet. Welke is nu HD en welke zender is SD ?
Reputatie 7
Badge +6
De iconen zijn inderdaad hetzelfde, terechte opmerking! Deze melding is al bekend bij ons TV team en ze gaan dit aanpassen in de toekomst. Tip! Als je het programma selecteert komt er een 'HD' icoontje links onder de afbeelding bij wanneer dit een HD uitzending is (en dus op de HD zender is).
(Je foto heb ik trouwens niet gevonden)
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt Thomas, ik heb de SD zender gevonden in de app. Het is de rechtse, die achter Canvas staat.

Voor mij mag deze treat gesloten worden. Mijn vragen zijn beantwoord. Bedankt allemaal, medewerkers van Proximus en Co. 😉