Beantwoord

TV-gids blanco

  • 10 September 2017
  • 11 reacties
  • 248 Bekeken

Ik ondervind al een tijdje problemen met het gebruik van de TV-gids. Soms wil ik eens een programma herbekijken of programmeren en dan merk ik dat ik de TV-gids helemaal blanco is. De enige manier om dit probleem te verhelpen is de decoder even zonder stroom te zetten/resetten + te herstarten maar dat blijkt maar een tijdelijke oplossing. Het werkt behoorlijk frustrerend om dit proces telkens te moeten herhalen. De technische dienst van Proximus heb ik ook al gecontacteerd maar ook die kon mij geen definitieve oplossing bieden. Ik heb een b-box 3 modem en een V4 decoder.
icon

Beste antwoord door KimB 11 September 2017, 14:35

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Best eens een Factory Reset proberen. Decoder uitzetten met de knop achteraan, terug opzetten en direct tegelijk drukken op 3 toetsen op de voorkant: back/OK/menu.tot er FacR op de display komt. De procedure duurt ca. 15 minuten.
Dit is inderdaad nog een bug, bij de NTE software die onlangs op de V4 gezet geweest is, die nog moet opgelost worden. Tijdelijk te omzeilen door de decoder te herstarten (even zonder stroom te zetten).

NB: Er is wel weinig kans maar toch vraag Ik me af of het mss ook al zou lukken door even de ethernetkabel los te koppelen en terug te steken op de decoder?
Na deze procedure te hebben gevolgd is mijn tv namelijk de blanco tv gids
terug voledig in orde
Van Harte Bedankt voor deze uitleg.
Reputatie 7
Badge +1
Graag gedaan! Het kan best zijn, dat je deze procedure een keer per week herhaalt. Dat ben je zeker dat je alle nieuwste bugfixes binnenhaalt. De hele interface wordt dan gewist en vervangen door de laatst beschikbare. Dit doet niets aan je opnames of planning.
Reputatie 7
Badge +1
Martin, er zitten nog wal wat bugs in. Bv. je kunt het door-of terugspoelen niet stoppen met de pauzetoets, dat kan enkel met de playtoets. Het wissen van een volledige serie in de planning geeft problemen. Je kun wél elke aflevering apart verwijderen, maar blijft de serie staan met 0 afleveringen. Het enige wat je kan doen is de serie dan op het minimum van 5 afleveringen zetten, en dan stopt het wel na 5 afleveringen. Je kunn wel na opname bij de opgenomen programma's alle afleveringen tegelijk wissen.
Wat ook storend is: alle herhalingen worden steeds opgenomen, ook als je ze uit de planning wist.
Graag gedaan! Het kan best zijn, dat je deze procedure een keer per week herhaalt. Dat ben je zeker dat je alle nieuwste bugfixes binnenhaalt. De hele interface wordt dan gewist en vervangen door de laatst beschikbare. Dit doet niets aan je opnames of planning.

sturen ze dan bugfixes tussenin de oude en volgende nog komende firmware update denk je,
of komen die bugfixes pas bij de eerst volgende firmware update?
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb hier het volgende voor: telkens ik Thuis voor een ganse week wil programmeren stel ik vast dat ik met de pijltjestoets niet kan gaan naar de TV gids voor de volgende dagen, ik moet dus ieder week de decoder herstarten, na herstart lukt het dan me wel om naar de volgende dagen te gaan.
Heel vervelend dat ik ieder week daarvoor die decoder (V4) moet herstarten.
Of als het klopt wat Sinjoor hier boven gepost heeft dat je met Factory reset de nieuwste bugfixes binnen haalt dan zou je beter eens per week een FacR doen zoals sinjoor beschreven heeft:
Decoder uitzetten met de knop achteraan, terug opzetten en direct tegelijk drukken op 3 toetsen op de voorkant: back/OK/menu.tot er FacR op de display komt. De procedure duurt ca. 15 minuten.
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem met de tv gids is een bug met de V4 decoder, we werken momenteel nog aan een oplossing, van zodra die beschikbaar is, zal die door middel van een software update gepushed worden.

Martin, om op je vraag te antwoorden, we sturen tussenin geen bugfixes door binnen dezelfde firmware, maar als je een reset doet, krijg je steeds de laatste nieuwe firmware. Als de update om 1 of andere reden dus niet heeft doorgelopen, kan je daarmee wel nieuwe bugfixes binnentrekken 😉
Bedankt Kim om dit te verduidelijken.
Wat ik ook vermoede dat er geen bugfixes tussendoor gepusht werden of ook niet worden binnengehaald door FacR te doen, maar zoals je zegt zal Sinjoor bedoelt hebben dat je dan de laatste firmware hierdoor eventueel kunt binnen trekken.
Hey, dit probleem is al erg lang bekend bij Proximus en er wordt niets aan gedaan om dit te verhelpen - best wekelijks doen om miserie te vermijden. Intussen kunnen wij als getroffenen ons best organiseren om compensatie te vragen - dit speelt al maandenlang en Proximus doet er niets aan.

Reageer