TV functie uitgevallen zaterdagavond

  • 22 January 2012
  • 9 reacties
  • 610 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1
Gisteravond had ik een raar probleem met miin decoder. Ik kon geen enkele PVR (harde schijf) opname meer bekijken. Hij bleef altijd op een zwart scherm hangen. Dus dacht ik: eens factory reset decoder doen. Zogezegd zo gedaan. Alle inlaadfuncties doorlopen, maar de decoder blijft op "uit" staan en kan ook niet met de afstandsbediening of de aan/uit knop aangezet worden, ook niet na een half uur. Dan maar een herstart gedaan, maar zonder resultaat. Dan factR van de modem, daarna wéér factR van de decoder. Wéér blijft hij uitstaan. Dan maar naar de analoge kabel (die ik nog steeds heb) gekeken en zowat 1 1/2 uur later ging hij plots terug aan (groen lichtje) en een kwartier later stond zender 1 op de display. Alles werkte toen terug. Alleen de PVR geplande opname van Premiejagers XL stond er niet op (maar analoog naar gekeken). De nPVR opname van Vrienden van De Veire was natuurlijk wel beschikbaar.

Les die ik eruit leerde, soms kan het zijn dat het bijna 2 uur duurt vooraleer de decoder terug "full operational" is na een FacR. Ik doe nochtans maandelijks een FacR van de decoder, en dat duurt hoogstens een half uurtje. Allicht was er hier toch nog iets anders aan de hand ? Alles werkt nu terug normaal.

9 reacties

Badge +1
Het probleem van dat je decoder niet meer aangaat met de afstandsbediening heb ik ook soms (enkel het blauw power lampje die flikkert als je op de afstandsbediening een toets indrukt). Zelf als je dan op de power knop drukt op de decoder zelf werkt gebeurt er niets( zelf het lampje niet). Als dit probleem bij één decoder is dan ook bij de andere decoder. enige oplossing is dan alle decoders een factory reset doen en het probleem is van de baan. Ik vindt dit niet normaal moet ik zeggen. Het is precies of de bbox iets uitzend naar de decoders zodat ze niet meer aangaan.
Het zal mss verder op bij bgc geweest zijn dat er iets gemankeerd heeft want ik heb de indruk dat de decoder bij zijn factreset blijkbaar zijn data niet meer doorgestuurd kreeg van de servers !

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Het enige wat ik mij afvraag is, of het écht nodig geweest is een FacR van de modem te doen. Had ik nà de eerste FacR ook 1 1/2 uur gewacht, dan was hij misschien ook terug opgestart. Maar zelfs voor een redelijk mens is 1 - 3/4 uur (incl. 15 minuten vooraleer er een zender in de display kwam) wel een héél lange tijd om geduld te oefenen ! Als ik geen kabel meer had gehad, zaten we wél de hele avond zonder TV toen. Ik had wél veiligheidshalve vanuit de online TV-gids alles voor die avond extra vanop afstand (nPVR) dubbek gepland.

Eerlijk gezegd dacht ik nu écht dat mijn V3 decoder de geest had gegeven, en was ik zinnens op de technische dienst een inruilnummer te vragen. Nu blijft hij dus verder functionneren. Vermits hij met 33% rest staat, staan er nog een hele hoop programma's op die we nog moeten zien o.a. de vorige match van Kim Clijsters tegen Hantuchova van Eurosport2. Is altijd beter zo. Ik ga nu toch die achterstand wat opruimen door nu en dan eens een programma tussendoor te bekijken.
Sinjoor72 ,

Ricy die kent mijn antwoord al op uw laatste vraagKnipogen

Mvg Jerom
En een jaartje bij gekomen sinjoor ?Lachen


Mvg Jerom
Reputatie 7
Badge +1
Hebben jullie het stilaan door ?:P
Inderdaad Jerom In 99,99 % (want moest ik 100% gezet hebben zou dit willen zeggen dat ik u 100% gelijk geef :PLachen ) .

Het zit namelijk zo en ik spreek nu voor mijn eigen en iedereen doet daar zijn goesting mee natuurlijk zou ik in het geval van Sinjoor, (dus als je vanalles anders ter al vergeefs geprobeerd hebt), ook toch nog proberen met een factReset van de modem. En dan zou het mss wel achteraf uit komen dat het niet nodig was maar moest het anderom zijn dan zou ik het mijn eigen niet kunnen vergeven dat ik het niet geprobeerd heb, begrijp je ! (wie zegt dat nu ook al weer Knipogen)

Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt voor je eeuwigdurende(Knipogen) steun Ricy !
Reputatie 7
Badge +3
IK ondervind ook dikwijls problemen met mijn V3 decoder. Ik heb er 2: 1 staat in de living en daar wordt véél op opgenomen. De andere staat in de slaapkamer en daar wordt nooit iets op opgenomen. Decoder 1 in de living, moet ik dus regelmatig (praktisch elke week) resetten en fact resetten. Doe ik dat niet dan gaat hij gekke bokkesprongen doen, zoals : als je van "opnames" naar "gepland" wilt gaan, springt hij naar "manueel" en omgekeerd. Hij maakt dus telkens 2 sprongen alhoewel ik er maar 1 vraag.

nPVR (30 dagen) start niet, maar geeft alleen zwart scherm, soms ook bij PVR opname.

Serieopnames waarvan ik sommige niet wil zien (BV. Locked up abraud op NGC), wis ik in de planning, maar de volgende dag staan ze er opnieuw en moet ik ze weer wissen en dan komen ze er opnieuw in.

Serieopnames die in de TV-gids gelukt zijn, blijken nadien toch niet door te kunnen gaan.

Opnames in de TV-gids blijken nadien niet in de lijst van de geplande opnames te staan. Ik kan ze dus niet wissen of wijzigen en of ze opgenomen worden weet ik niet (mijn geheugen laat me soms wat in de steek).

Ik heb 2 gekochte decoders V3. Zou het kunnen zijn dat die decoders verslijten en dat ze aan vervanging toe zijn ? Ik heb ze nu ongeveer 3 jaar.

Reageer