Vraag

TV draadloos

  • 25 November 2016
  • 4 reacties
  • 272 Bekeken

Op een bestaande installatie met BBOX2 en 2 TV toestellen aangesloten via PLC adapters + wifi extender, doet zich nu probleem voor op een van de TV's.
Sinds de buitenlampen zijn vervangen door LED geven deze storing op het signaal waardoor 1 v.d. TV's, die het verst weg staat, niet meer werkt.
De afstand van de BBOX2 tot aan de eerste TV is ongeveer 4m. De volgende TV staat ongeveer 10 m verder met een muur er tussen.
Ik dacht eerst om problemen op te lossen via WIFI Bridge, maar aangezien afstand tot laatste TV vrij groot is en hier nu reeds enkel WIFI mogelijk is via extender, vermoed ik dat dit ook geen goede oplossing is. Heeft iemand hier een pasklare oplossing voor ?

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Welke LED lampen gebruik je?

Voor WiFi is een afstand van 15 meter over het algemeen geen probleem, het is eerder wat er in de weg staat (muur, objecten, ...).
Ik raad altijd kabels aan. In mijn ervaring het meest stabiele.

Voor de WiFi bridge denk ik dat je het volgende zou moeten kunnen doen (zelf niet getest, dus best eens navragen).

vervang modem door BBox3 (interne WiFi Bridge). Zet een WiFi bridge bij je dichtste TV in repeater modus zodat je de WiFi uitbreid tot aan je tweede TV waar je ook een WiFi bridge staan hebt.
Reputatie 5
Badge +3
Of de eerste tv bekabelen, en tweede met plc of via wifi, 10 m mag normaal geen probleem vormen, vervang je modem door bbox 3.
Inderdaad de eerste en beste oplossing is utp kabels leggen.

mvg.
Ik denk als de ledverlichting zijn plc's stoort, zijn plc's toch niet echt aangeraden of je moet de reden kunnen aanpakken.
Proximus zijn Wifi-Bridges werken over het algemeen wel heel goed, en zeker de moeite om eens uit te proberen als je de ideale oplossing "utp" niet kan verwezelijken..
Reputatie 7
Badge +1
Het zijn eerder spaarlampen (met starter zoals neonlampen) die soms problemen geven met PLC's. met LED-lampen heb ik geen last; met een oudere spaarlamp op dezelfde stroomkring had ik in het begin een storing. Best ook de ontvanger PLC niet in een stopcontact steken waar al een verdeeldoos in steekt met veel apparaten in. Ik werk nu al 5 jaar met PLC's zonder enig probleem. Maar het is wél afhankelijk van ieder's electriciteitsnet. Met Ruckus draadloze verbinding die ik eerst gebruikte, waren er ook nooit problemen (ik heb die nu nog altijd in reserve). Maar het meest betrouwbare blijft natuurlijk een directe ethernet- of UTP-kabel tussen modem/router en decoder. Maar het is niet altijd gemakkelijk om die weg te werken zonder kap- of breekwerk.

Reageer