Beantwoord

TV: Compacte decoder en vernieuwde layout

  • 26 June 2016
  • 4 reacties
  • 263 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Het is wennen aan de nieuwe layout met de compacte decoder (en de nieuwe afstandsbediening).
Soit.
Hetgeen vroeger helemaal niet het geval was, maar nu wel heel vervelend is:
° bij het pauzeren (en ook vooruit-/achteruitspoelen) wordt zowat 1/4, of meer, van het scherm onderaan ingepalmd door een purperen strook met 6 symbolen.
Wat ben ik daar nu mee? Ze is nergens voor nodig, integendeel.
Ik vind die strook meer dan hinderlijk: hierdoor wordt het zo goed als onmogelijk nog te zien wat eronder schuilgaat (tenzij ik met mijn neus voor het scherm ga staan).
Ja, dikwijls vind ik het nodig te pauzeren vanwege de veel te snel voorbijflitsende relevante informatie.
Is er ergens een mogelijkheid om die strook alsnog uit te schakelen?
Zo niet, kan Proximus daar iets aan doen?
Vroeger was het in dit geval zonder twijfel beter dan nu.
icon

Beste antwoord door Marleen 26 June 2016, 15:08

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Het is mogelijk de infobalk uit te zetten bij het veranderen van zender, maar niet voor het vooruit-of achteruitspoelen: Daarvoor blijft de balk.
Infobalk uitschakelen: Instellingen = Systeem = Beeld = Infomenu = ON/OFF = Bevestigen
Zie ook:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/informatiebalk-tv-menu-33854
Reputatie 5
Badge +4
Dag anneke 17066,

Ik vrees ervoor dat er weinig aan zal veranderen.

Ik heb dit aan meerdere keren doorgegeven aan onze engineering maar het antwoord was telkens negatief.

Met vriendelijke groeten,

Andy
Reputatie 6
Badge +3
Toch erg dat dergelijke klachten steeds afgewimpeld worden door de verantwoordelijke voor design van de interface . Dit is echt onbegrijpelijk. Een DUNNE balk BOVENAAN het scherm : dat is meer dan voldoende en je kan dan nog de ondertitels lezen terwijl je doorspoelt.

Neem eens een voorbeeld aan videorecorders die 20 - 30 jaar geleden een goede interface hadden.
;
PS. Ook meer verschillende doorspoelsnelheden zijn nodig. Nu heb je enkel extreem traag en extreem snel. En omdat je helft van het scherm niet kan zien dan weet je ook niet wanneer te stoppen met doorspoelen. (neem dus ook een voorbeeld aan videorecorders)
Hoor ik ook zeggen van mensen die verstand hebben om te programmeren dat het maar paar regels zijn die moeten veranderd worden.

Klagen nu al vanaf de start met de nieuwe look dat die balk ons stoort kunnen geen onderschriften lezen.
Weten van PX dat dit niet dringend is in hun ogen dat de kijker dit stoort.

Maar PX leg ons even uit waarom jullie radicaal weigeren om dit aan te passen?
Vragen al dik jaar waarom jullie dit weigeren.

Beter voorbeeld nemen aan VRT of Netflix of Electrabel daar heb je binnen de 24 uur een deftig antwoord.

Reageer