Skip to main content
Na opstarten van decoder en TV krijg ik volgende vermelding :

"gelieve even te wachten proximus TV is aan het opstarten"

deze vermelding blijft zelfs nadat beeld en geluid werken maar decoder kan niet gebruikt worden (bv schakelen van tv kanaal is onmogelijk).

opnieuw opstarten van decoder kan soms werken maar meestal moet modem/decoder herstart te worden, wat de nodige tijd vraagt

dit euvel komt sporadisch voor (1x 2maand) maar is irritant

iemand een idee ?
Heb je devolo's (of gebruik je een andere draadloze oplossing zoals wifi bridge) staan tussen je decoder en bbox modem, die zouden eventueel ook voor zo'n sporadisch probleem kunnen zorgen. Ander moet je eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of ze daar ergens iets terugvinden in de logging.
Neen ik gebruik kabels voor aansluitingn van modem naar decoder
Dag Daniel,



indien je me via privé je vaste lijnnr of klantennr geeft controleer ik je situatie.



MVG,





Wim
Hallo Wim



mijn klantnr : ---



mvg



Edit Wim: klantnummer verwijderd. Voor privébericht te versturen: link gebruiken in post van Elsa
Best zo'n gegevens via privé bericht versturen om misbruiken te voorkomen

Privé bericht sturen aan Het Proximus Team
ok bedankt

heb klantnr prive opgestuurd naar Wim VL

mvg
hallo Wim



heb je mijn situatie reeds bekeken ?
Daniel



Heb je dit probleem op beide decoders ?



Na nazicht van je lijn is gebleken dat deze kwalitatief volledig in orde is . Ik vermoed dan ook dat het probleem toch zijn oorsprong zal vinden tussen modem en decoder



Mss eens een andere kabel proberen tussen modem en decoder



Mvg



Jonathan
Johan,



Mijn installatie :

1 kabel van modem naar decoder (living)

1 kabel van modem naar switch (1000), 1 kabel van switch naar decoder (keuken) en 1 kabel van switch naar smart tv

Denk dat probleem niet in de kabels ligt, maar voor de zekerheid zal ik een losse kabel trekken en zien wat er gebeurt.

Ik informeer je zorap mogelijk

mvg
Wat voor type decoder heb je?
2x BGC TV Decoder V5 Cisco 116

Modem : B-box 3 Sagemcom

mvg
Kan je beide decoders gewoon eens niet verwisselen van plaats om te zien of je probleem meeverhuisd of niet.
Dit heeft weinig zin daar beide decoders zeer traag opstarten en soms blijven hangen, maar ik probeer het

mvg
Oei, sorry ik had het verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat je het probleem maar bij één van de twee decoders had.
hallo Jonathandr



met huidige installatie opstart van TV (tijd gerekend van aanschakelen decoder tot volledig gebruik van decoder) :

keuken : 2'22sec

living : 2'27 sec



losse kabel getrokken tussen modem en switch decoder keuken : 2'30sec



m.a.w. de kabels zijn ok
Dag Daniel,



hoe zet je de decoders precies uit en aan?



MVG,



Wim
Hallo Wim



aan en uitzetten gebeurt met afstandsbediening van Belgacom.

decoders gaan in diepe slaap 1h na uitzetten

(TV keuken ingeschakeld van 12.30 à 14 en 18.00 à 23h, TVliving ingeschakeld van 19.30 à 23h

mvg
Kan je dan eens naar instellingen/systeem/sluimerstand gaan en daar sluimerstand afzetten en opnieuw testen?
Instellingen van diepe slaap naar normaal gebracht, en tijdsinterval voor sluimerstand gedeactiveerd.

Decoder start onmiddellijk op

Dit wil ook zeggen dat decoder meer electriciteit verbruikt tijdens dode uren !
Inderdaad. Maar het is ofwel minder elektriciteitsverbruik en langer wachten met opstarten ofwel het omgekeerde helaas.



MVG,



Wim
ok maar dit lost nog altijd niet mijn probleem op dat "gelieve even te wachten proximus TV is aan het opstarten" soms blijft hangen



mvg
Met de huidige instelling zou je dit zo goed als niet meer mogen krijgen.



MVG,



Wim

Reageer