Skip to main content
Sinds een 2-tal weken af en toe kleine haperingen/storingen met Belgacom TV. Alsook de internetconnectie die meer dan geregeld even uitvalt.

Bij het bekijken van mijn connectie snelheid blijkt de downstream connectie nu te zijn teruggevallen tot 18Mbps, terwijl ik voordien maanden zonder problemen op het 30Mbps profiel zat zonder connectie problemen (zit al ongeveer 2,5 jaar op VDSL)

Via de belgacom tv beschikbaarheidstest blijkt alsook dat er 3HD stromen mogelijk zijn.

Downstream line rate 18800 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 6.0 dB

Aan de binnenhuisinstallatie werd niets gewijzigd, modem staat nog steeds op dezelfde plaats.

Account fa205039

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Met vriendelijke groet.

Anders eens proberen wat op ricy's blog staat: http://bgctv.skynetblogs.be/#automatischelijntest

Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424:

Indien uw lijn op een repair profiel staat.

Dan kan je het via dit nummer terug op je normaal profiel laten zetten,

mits je lijn het aan kan.

Indien dit niet lukt dan toch best de helpdesk opbellen: 0800 22 700

PS: Je lijn kan op repair profiel terugvallen wegens een probleem die zich voordoet in je binnenhuis installatie.

Bel eens met BGC voor een lijnmeting.

Kan bij jouw thuis aan de installatie liggen of aan de BGC infrastructuur.

Beste Sven,

Ik heb een lijntest uitgevoerd. Deze was niet goed. U hebt een onstabiele lijn en hiervoor zou er een technicus ter plaatse moeten gaan.

U kan telefonische een afspraak maken met onze technische dienst op het nummer 0800 22 800, 7/7 tot 22u beschikbaar.

Mvg,

Eva van Belgacom

Alvast bedankt voor de reacties en tips. Aangezien intussen ook de telefoon het begeven heeft, heb ik deze ochtend de technische dienst gecontacteerd.

Vrijdag komt een technieker langs om een en ander te checken en uit te meten.

Reageer