Skip to main content
Hey,

Het is de 2e maal deze maand dat ik merk dat het internet trager gaat dan normaal, en ik vroeg mij af wat daar mogelijks de oorzaak van kan zijn.

Via Speedtest.net heb ik normaal een downloadsnelheid van +/-5MBps.

Het is de 2e maal dat het nu maar op 2.5MBps komt. De vorige keer was dat een volledig weekend.

Ik heb alle PC's afgesloten, en de draadloze verbinding uitgezet tijdens het testen. Ik heb mijn pc en de router gereset.

Ik heb ook de processen en het netwerk usage in het taakbeheer gecontrolleert.

Ik vroeg me af of het een probleem van buitenaf kan zijn?

username:sb180188

mvg

http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)

Migratie naar VDSL2 is nog gratis tot 31/1/2012, geen connectiekost en krijg je ook een gratis modem BBOX2

Je kan de migratie aanvragen via 0800 22 800 of via belgacomboetiek.

Je krijgt dan ook een datum waarop overgeschakeld wordt op VDSL

Ondertussen kan je zelf de bbox2 gebruiken op je ADSL en staat die klaar tot de omschakeling naar VDSL2 gebeurt.

Post eens je lijnwaarden, je kan die vinden via webinterface van je modem;

door te surfen naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow

Daar zie je iets dergelijks:(in geval je VDSL hebt en op adsl ziet het er wel anders uit)

mvg

Up stream 511 (Kbps.)

down stream 9019 (Kbps.)

We hebben digitale tv, wil dat dan automatisch zeggen dat we vdsl2 hebben? anders is het wel beschikbaar staat op die site.

beste

digitale tv hebben wil niet automatisch zeggen dat je op vdsl2 staat. maar heb je ooit hd kunnen kijken? dat wil zeggen dat je op vdsl2 staat

uit je lijnwaarden kan ik niet meteen opmaken of je op adsl2 staat, dan wel op vdsl2,

best nog eens kijken via webinterface van de modem, staat er boven de geposte lijnwaarden "VDSL2 status : SHOWTIME" ?

• in dat geval dat je op vdsl2, maar dan sta je blijkbaar op een vdsl repair profiel 9/0.5
    gelieve uw binneninstallatie te checken, en ook te kijken of alles conform de handleiding is aangesloten
    indien alles oké is kan u bellen naar de 0800 22 424 om van de repair vanaf te geraken. indien er geen fouten aanwezig zijn in uw binneninstallatie kan je bellen naar de 0800 22 700

• indien u echter nog op adsl2 zou staan dan kan je blijkbaar wel de overschakeling aanvragen, want je schrijft dat 'het' beschikbaar is? ik veronderstel dat je 'HD' bedoelde?

mvg

Beste,

Dank voor de uitleg.

Op mijn router staat inderdaad Trained Mode: G.992.5 (ADSL2+).

Ik had het over de beschikbaarheidstest die je gelinkt had. Daar staat inderdaad HD Beschikbaar.

Hoewel ik dacht dat we toch wel al HD gezien hadden.

op adsl2 is hd onmogelijk

maar als hd beschikbaar is kan je gratis de overschakeling naar vdsl2 aanvragen zoals hierboven door ricy beschreven

succes en tot op vdsl2

mvg

Reageer