Trage menus, en haperende beelden de eerste 3 sec

  • 17 May 2011
  • 6 reacties
  • 1258 Bekeken

Hallo

Er is ons beloofd dat de menu's sneller zouden werken bij de nieuwe software aanpassing.

Deze werken namelijk terug veel veel trager dan voorheen !

Ook het naar voor en achter schuiven is weer tergend traag geworden, Soms kan je vanuit de programmagids niet direkt kijken naar de zender, de selectie ""kijken"" is verdwenen, vroeger kon je vanuit gelijk welke plaats naar een zender gaan.

Probeer maar eens een programma om 1 week op voorhand te programeren vanuit de gids. Kan als je veel veel yijd hebt

Ook de haperende beelden bij overschakelen zenders zijn weer terug, soms stopt het beeld gewoon de eerste 3 seconden.

Alle verbeteringen van vorige softwareaanpassing zijn blijkbaar weer teniet gedaan.

m.v.g. jack


6 reacties

Oh ja

Nog vergeten te vertellen dat dit niet enkel bij mij zo is.

Bevindingen ook getest op ander decoder op ander adres

jack
Reputatie 6
Badge +3
De decoder V3 is blijkbaar hardwarematig te traag... De V4 vliegt door de menu's ....
ik heb dit weekend een tilgin decoder geinstalleerd, omdat de andere stuk is (v3), en met die tilgin heb ik hetzelfde als wat Jack zegt.
Dat scheelt toch echt wel aan jouw decoder (heb je nog een oude niet-HD decoder?).

Hier een V3B en de nieuwe interface is stukken sneller dan de oude.

FYI: je kan een volledige dag vooruitspringen in de tv-gids door op >> te drukken
Decoder is 1 jaar oud , dus een nieuwe

jongens, stop toch eens met te zeggen dat al die problemen aan de decoders of modems liggen !

Zijn ineens alle modems en decoders van iedereen die ik ken defect ?

Ik denk het niet, al deze problemen zijn geen alleenstaande feiten, maar door meerdere mensen aan mij gemeld.

Maar de andere mensen die ik ken komen ook niet op het forum voor hun beklag te doen omdat ze denken dat er toch niets aan gedaan word.

Zou U akkoord zijn moest uw TV of wasmachiene zo werken als de decoders ?, ik denk dat die na 1 maand nogal zouden vliegen.

Belgacom wil zoveel doen met 1 telefoonlijn dat de servers en systemen zich volgens mij verslikken in de grote data transporten.

internet, 2 tv's, hd kijken en opnemen , en dit met 20mbit/s ?, als je dan naar de technische dienst belt, ja maar meneer dat gaat niet met 20mb/s, maar het word wel zo verkocht.

Belgacom was goed op weg met de vorige software welke bijna perfect werkte, maar nu met die nieuwe software stellen ze mij nogmaals teleur.

jack
Reputatie 7
Badge +1
Met een 30Mbps profiel werkt de V3 decoder wél vlot genoeg. Ik programmeer alles tot 10 dagen op voorhand, dus moet ik toch door 9 dagen scrollen in de TV-gids en ik ben daar écht geen half uur mee bezig. Bij elke verdere dag een paar seconden x 9 is 18 seconden om 10 dagen te overbruggen. Je weet toch dat je met de terug- en doorspoelknoppen een volle dag kunt terug of verder scrollen ? Je komt dan de volgende dag op dezelfde tijdslijn uit.

Reageer