Skip to main content
hoi

ik ben al zeker 20 jaar klant bij belgacom, maar wij hebben nog nooit enig voordeel ontvangen van hogere snelheden, nu dit kan ik verstaan want ik woon wel afgelegen

maar het is nu wel al heel lang geleden dat belgacom nog eens wat gedaan heeft aan mijn snelheid en tenwoordig begint mijn verbinding wel heel ver achter te lopen op de rest van belgie.

ik zit nog met een lijn die die 0.5MB/s of 4mbs haalt, (gewooon adsl (niet plus niet vdsl, niet vdsl2) nu betalen wij wel de volle pot voor een verbinding die maar 1/5de van de beloofde maximum snelheid haalt

belgacom heeft mij ook al een "gratis digibox" aangesmeerd waar we dan wel 40 euro activatiekosten voor moesten betalen maarja het is maar 40 euro, niet gratis maar tot daar toe.

gelukkig heb ik niet mijn telenet kabel abbonoment opgezegd want wanneer de digibox aanstaat daalt de trage verbinding naar een extreem trage 1mbs.

nu is mijn vraag: wanneer wordt er hier een betere dsl connectie aangelegd, waar kan ik dit vinden.

en kan ik anders niet een korting of voordeel krijgen sinds internetten hier zoveel trager is dan de beloofde snelheid

beste

kijk eens via de beschikbaarheidstest van belgacom tv of vdsl2 niet beschikbaar is:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv

indien je hd kan krijgen is vdsl2 beschikbaar

vdsl wordt niet meer geleverd door belgacom

indien het nog niet beschikbaar is staat er misschien een datum? zoniet, zal Eva jou die info misschien kunnen verschaffen

ik zou je de raad geven in de toekomst jouw abo af te stemmen op de snelheid die je kunt halen (afhankelijk van dsl profiel), een zwaar abo is zinloos op adsl. mocht je profiel later toch verhogen kan je nog altijd terug overschakelen

mvg

mijn abo is afgestemd op het geen de lijn kan halen, vroeger toch, toen was adsl go denk ik, toen hebben ze alsmaar snelheid verhoogd en heb ik er nooit iets van gevoeld.

nu zie ik dat ze inderdaad wat betere internet pakketen samen hebben gestoken, de vroegere confort had een te laag download limit maar nu is dat beter en zal ik waarschijnlijk overschakelen, als het een niet te grote rompslomp wordt, anders kiezen we gewoon voor een concurent die wel een deftige snelheid kan leveren.

de beschikbaarheidstest geeft dit: U kunt tot 1 tv's aansluiten, geen HD, want dat kan de lijn niet slikken, zoals ik zeg gebruikt de digi tv 3/4 van de lijn als ie aan staat (ong een 300KB/s wat 100KB/s overlaat om te surfen)(en geen datum)

mvg

Beste meself7,

Kan u uw login posten zodat ik uw lijn kan uitmeten en ik zal ook zien of er een andere technologie voor u beschikbaar is.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.

login voor de verbinding waarover sprake is:

fa609098

Reageer