Trage internetverbinding + storing Belgacom TV bij downloaden

  • 4 December 2011
  • 18 reacties
  • 3331 Bekeken

Hey,


In vergelijking met andere klanten van Belgacom internet, hebben we thuis zeker niet de snelste.

Heel opvallend is dat bij beperkte download (<300Kb/s), Belgacom TV hapert.

Mijn broer heeft last bij het on-line gamen als er tegelijk naar Belgacom TV wordt gekeken.

Hij verdenkt onze oude Philips modem de zwakke schakel te zijn.

Kan dit hieraan liggen? Zijn er andere mogelijkheden?



Greetz!

18 reacties

Al gecheckt of je niet gratis kunt migreren naar VDSL2 , klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Beste wacko007,


je mag me via privé-bericht even je Belgacom lijnnummer (telefoonnummer) bezorgen zodat we dit op lijnniveau kunnen nakijken. Zo kan ik ook direct kijken of VDSL2 eventueel beschikbaar is voor u.


Mvg

Eva van Belgacom
Hey Ricy en Eva,


Ondertussen heb ik via de link de test gedaan. Ik kom inderdaad in aanmerking voor de omschakeling naar de vdsl2. Welke is de meest eenvoudige procedure om de omschakeling zo vlot mogelijk te laten verlopen?

Ik kan me best voorstellen dat ik me naar een Belgacom Center begeef en ze mij vragen mijn huidige modem mee te brengen die ik dan natuurlijk niet mee heb. Het zou pas na een tweede bezoek zijn dat ik geholpen kan worden. Zonde van mijn schaarse vrije tijd...



Greetz,


Julien.
Indien vdsl2 beschikbaar is moet je het zelf aanvragen via klantendienst (0800 22 800)
of via een Belgacom center, je zal dan een activatiedatum krijgen en
andere gratis modem namelijk een bbox 2.
Er is tijdelijk geen vdsl2 activatie kost aan verbonden tot 31/01/12.

Van zodra je deze modem bbox2 in je bezit hebt kan je die reeds ondertussen aansluiten (want die is adsl compatible) zelf al is de overschakeling naar VDSL2 nog niet gebeurd.

Als je via de klantendienst de aanvraag doet wordt de modem opgestuurd maar in de bgc boetiek kan je hem meenemen. Je kan altijd eerst via klantendienst inlichtingen nemen en dan nog beslissen om het via de bgc boetiek te doen.
Hmmm, blijkbaar heb ik verkeerd gekeken. Er is geen HD beschikbaar. Enkel aansluiting tot 2 TV's.

Is er nog hoop dat ik vdsl2 kan aansluiten of dat dit in de nabije toekomst zal gebeuren?

Ik ben namelijk erg teleurgesteld van de verbindingsnelheid vanaf er ook maar iemand in huis iets kleins probeert te downloaden. Onmogelijk om iets te download en tegelijk naar TV te kijken.

Hopelijk een snelle oplossing hiervoor...



Greetz,


Julien.
sta je nu op adsl? post anders eens je lijnwaardes

met aansluiting 2 tv's zou je normaal wel adsl2 moeten aankunnen, dus evt. kan je daar naar upgraden.... geef eens jou gegevens door aan Eva, zij kan misschien zien wanneer vdsl2 evt. voor jou mogelijk zou worden

mvg
Hieronder mijn gegevens. Ik weet niet of je hiermee wijzer uit kunt geraken...

Alvast bedankt voor wie kan helpen!

Lachen


Greetz,


Julien.


Status:




























Configured


Current


Line Status


---


SHOWTIME


Link Type


---


Interleaved Path


Trained Mode


Automatic


G.992.1 (G.DMT)



Data Rate:

















Stream Type


Actual Data Rate


Up Stream


512 (Kbps.)


Down Stream


7040 (Kbps.)



Operation Data / Defect Indication:




















Operation Data


Upstream


Downstream


Noise Margin


24 dB


12 dB


Attenuation


22 dB


26 dB















































Indicator Name


Near End Indicator


Far End Indicator


Fast Path FEC Correction


0


0


Interleaved Path FEC Correction


0


1010


Fast Path CRC Error


0


0


Interleaved Path CRC Error


4


0


Loss of Signal Defect


0


---


Fast Path HEC Error


0


0


Interleaved Path HEC Error


204


0




beste

je staat reeds op adsl2

mvg
Dus voorlopig geen betering in't zicht betreffende de trage verbinding en de reeds vernoemde onmogelijkheid van iets te downloaden en Belgacom TV te bekijken?

Toch bedankt xenne (en de rest) voor de snelle reply's Knipogen.

Moest er toch nog iets zijn om mijn verbinding te "pimpen", mag de tip zeker deze richting toegestuurd worden. M'n digitale wereld zou er een pak rooskleuriger uit zien...


Greetz,


Julien.
ik weet niet of je lijn evt een iets hoger adsl2 profiel zou aankunnen, je kan dat altijd eens vragen via privé bericht aan Eva van Belgacom. natuurlijk hoe hoger de snelheid hoe lager noise margin, en dus grotere kans op onstabiliteit.

in elk geval zal er nog niet meteen een drastische verbetering inzitten, daarvoor zal het wachten zijn op vdsl2.

ik weet niet welk abo je momenteel hebt, maar iets hoger dan comfort is zinloos, daar je nooit de favorite specificaties kan halen op adsl2

mvg

Mijn buurvrouw heeft VDSL (met bijhorende FON_BELGACOM hotspot). Is het normaal dat we bij ons thuis deze upgrade nog niet hebben? Kan ik ervan afleiden dat het hier ook niet lang zal duren? Ondertussen is deze situatie al een dikke maand oud.

Mijn hoop is groot... ;)



Groeten,


Julien.
Neen dit kan je daaruit niet afleiden want ik heb VDSL2 en het huis aan de overkant van mijn straat heeft geen VDSL technologie.

Je mag bij manier van spreken naast de glasvezelkast (ROP) van bgc wonen en toch kan het zijn dat je geen vdsl kunt hebben hangt gewoon af hoe de kabel van bgc getrokken wordt en waar je afgetakt bent hierop.

ik heb vdsl2 en toch staat Fon_belgacom op mijn modem nog altijd niet aktief.


groetjes,

Elsa
beste wacko007,

heb je dan ook contact genomen met Eva van Belgacom? misschien kan zij je verdere info verschaffen over beschikbaarheid van vdsl2

mvg
Hallo Elsa,


Als je buurvrouw VDSL2 heeft en jij niet, lijkt het best even een kijkje te nemen of VDSL2 (HD) beschikbaar is voor jou: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/annex_custombody/acb_webcheck_RES.page

Indien beschikbaar bel je best naar de klantendienst (0800/22800) om je lijn te laten omschakelen, dit gebeurt in de meeste gevallen niet proactief.


Mvg,

Eva.
Hallo Eva,

Het is wel andersom il heb VDSL2 maar mijn buurvrouw aan de overkant van de straat heeft geen mogelijkheid zegt ze en zou dit al gechect hebben met de webcheck, maar 'k zal haar eens inlichten en zeggen dat ze eens belt naar 0800 22 800.

groetjes,

Elsa
Woehoe! Ik zie dat HD beschikbaar is. D.w.z. dat VDSL2 dus ook mogelijk is!

Aan HD ga ik niet veel hebben daar de TV niet HD compatibel is. Maar als ik het goed begrijp, zal met een belletje naar het 0800 nummer (evnetuele ingrepen en verandering van de modem) dus ook mijn internetverbinding versnellen?! En de storing op TV bij download via internet achter de rug zijn? I hope so!



Greetz,


Julien.
Inderdaad zoals je op ricy's blog ziet staan ( http://bgctv.skynetblogs.be/#migratie2vdsl2 )

waarvan ik hieronder een stuk gekopieerd heb:

heeft Eva van BGC gemeld dat die migratie gratis blijft in de toekomst.

  1. Op het moment dat u bij de klantendienst op het gratis nr. 080022800 of
  2. in een Belgacom Center uw aanvraag doet,
krijgt u de activatiedatum meegedeeld,
deze krijgt u ook later nog per brief.

• Via de belgacom boetiek krijg je de Bbox2 mee
• via de klantendienst wordt de Bbox2 opgestuurd.
• Bij de BBox2 zit een VDSL2 splitter TF-2007 en aansluitdoos NTP-2007
alsook een aansluithandleiding.
♦ omtrent deze splitter vind je meer op ricy's blog ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#vdsl2splitterbeschrijving
alsook de link naar de "aansluithanleiding".☞ http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/install-fixed-line-ntp2007.pdf

groetjes,

Elsa
Aan HD ga ik niet veel hebben daar de TV niet HD compatibel is

welke tv je ook moge hebben, je gaat wel degelijk verschil zien ts hd & niet hd, zenne.

tot op vdsl2

mvg

Reageer