Skip to main content
Beste,

ik ben geabonneerd met het sterkste interpakket bij Belgacom. Ik zit hier met een aantal computers in huis, en ik stel me een aantal vragen over de snelheid van mijn WIFI. De maximale downloadsnelheid is amer 489kB/s , is dat niet wat weinig als je het sterkste pakket van Belgacom hebt? Ik heb onlangs van modem verandert (+router) met één van de krachtigste van TP-link namelijk de TD-W8961ND. Ik heb gehoord dat je ook een modem van Belgacom kunt krijgen, is dat de oplossing? Ik weet wel dat de snelheid een beetje afhankelijk is van waar je woont, maar is dit niet een beetje overdreven als je in Tervuren woont?

Als er iemand tips heeft, of als er iemand de oplossing weet alle antwoorden zijn welkom.

mvg,

Willem

beste

u surft blijkbaar nog op een traag adsl lijntje

al gekeken of vdsl2 beschikbaar is, je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow

als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst (0800 22 800) of in een belgacom center. migratie is nog zeker gratis tot 31/01/12 en u zal ook de bbox2 & toebehoren ontvangen, u krijgt dan nog per brief een activatiedatum

mvg

Ik kan de test niet uitvoeren omdat ik alleen voor internet bij Belgacom geabonneerd ben. Maar ik heb wel al HDtv van Telenet, is het dan ook mogelijk om vdsl2 aan te vragen?

Alvast bedankt.

Zelf al heb je geen tv bij belgacom die test moet je kunnen doen.

Je kan de migratie inderdaad in dat geval ook aanvragen want het is een migratie van technologie dus van adsl naar vdsl. Maar probeer maar eens de test eerst wat die geeft en laat het dan eens weten.

Op mijn blog hier kan je de verschillende snelheden zien die mogellijk zijn bij vdsl2

Wat ricy zegt is correct. De test is enkel bedoeld om na te gaan of HD tv (en zodoende VDSL) mogelijk is. Of u nu wel of geen (tv) klant bent bij Belgacom doet er niets toe.

Ziezo ik heb de test uitgevoerd de resultaten zijn als volgt: ik kan 3 tv's aansluiten waaronder 2 HD. Dus vdsl2 voor internet is mogelijk!

normaal gezien zal dat een 20/2 profiel worden, willem..... als het effectief zo is kan je probleemloos downgraden naar favorite, met een 20/2 kan je immers de intense specificaties niet halen. bij een evt downgrade gaat er wel een nieuw jaarcontract in + swapcost €6,20

tot op vdsl2

mvg

Ik zie het, maar bij favorite staat er maximaal 2 pc's terwijl bij intense maximaal 4 pc's staat en momenteel gebruiken we er 6. Als ik mijn modem verander met de bbox dus zal ik er dan 2 moeten afschaffen? Of heeft het gewoon met het sterkte van het signaal te maken bv: bij meer dan 2 pc's zal het signaal bij elke pc zwakker worden.

ik zou me niet te veel van die beperking aantrekken. is een theoretisch beperking gecreeerd om economische redenen :p

als je die 6 pc's allemaal bekabeld wil aansluiten ga je wel een router achter uw bbox2 moeten zetten.

mvg

Ahhh ik snap het maar ze hebben allemaal WIFI dus dat zal geen probleem moeten zijn. Alhoewel dat ik af en toe eens een pc bekabel.

"in principe" geen probleem, maar het is wel bekend dat de bbox niet altijd zo betrouwbaar blijkt te zijn van zodra je netwerk iets uitgebreider wordt. als je merkt dat de bbox random connecties begint te verliezen zou ik voorstellen om er een deftige router achter te hangen en de bbox enkel als modem te gebruiken

mvg

Ah ja, maar kan ik dan zomaar mijn router die ik momenteel gebruik hergebruiken als router want die is van adsl....

een eigen router hangen achter je bbox2 gaat (en werkt perfect!), alleen moet je uw device in bridge kunnen zetten. bbox2 aansluiten op de WAN poort en PPPoE sessie laten opbouwen, indien mogelijk

mvg

Ok, bedankt voor de praktische informatie!

mvg

@ xenne, "alleen moet je uw device in bridge kunnen zetten"

Staat de bbox dan niet default in bridged mode ?

mvg

Reageer