Skip to main content
Beste,





Sedert enige tijd ondervind ik heel wat problemen. Meer bepaald is het quasi dagelijks zo dat wij met 2 draadloze laptops heel moeilijk op het net geraken en surfen. Voorheen hadden wij dit niet.



Iemand enig idee waaraan dit kan liggen?



beste



post misschien eens uw lijnwaardes, uit te lezen via modem



Klik hierop → http://192.168.1.1



Advanced Settings

→ Statistics



of bel eens naar 0800 22 700 (tot 22h00) voor een lijntest



mvg


zijn er in de geburen mss andere wifi gebruikers bijgekomen die eventueel in de buurt komen van het wifi kanaal waarop je bbox werkt!

Daarom zou het interessant zijn moest je je rechtstreeks met een utp kabel kunnen verbinden met de modem/bbox.



Je kan ook (indien je het nog niet gedaaan hebt) eens je bbox afzetten en na 30 seconden terug opzetten.








































































VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 22.0 dB
Downstream line rate 16544 kbps
Upstream line rate 2056 kbps
TX total power -6.0 dbm
Downstream delay 14.1 ms
Upstream delay 4.4 ms

je zit op het volgende profiel:

















































alle officiele Belgacom VDSL2 Profielen
17a-30/6 ♦ 8d-20/2 ♦
17a-25/6 (herstelling) 8d-16,5/2 ♦
17a-20/6 (herstelling) 8d-14,5/1 (herstelling)
17a-14,5/4 (herstelling) 8d-9/0,5 (herstelling)
Legend: ♦ door BGC toegekend Profiel






voor meer info indien gewenst zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#bgcvdsl2profielen


geachte ricy



16,5/2 is géén repairprofiel hoor (zie uw eigen kolom)



is gewoon het laagste vdsl2 profiel, verder niets mis mee



maar ja, de vraag is of hij die problemen ook heeft als hij met kabel verbonden is, zoals jij al schreef



mvg


Patrick sorry zoals xenne zegt ik heb mij vergist je zit niet op een repairprofiel ik heb de tabel zelf verkeerd afgelezen .

Je zit op een profiel 16,5 / 2 Mbps dus dit lijkt OK.



Kan je eventueel via vaste kabel werken om te zien of je dan nog problemen hebt ?







@xenne, nog een geluk dat je mij wat in het oog houdt hé


dat geluk heb je, ja Knipogen:POnschuldig en ook een geluk dat er een technische paginablog is KnipogenStoer



mvg


Beste Patrick,



Kan je mij in een privébericht je abonnementsnummer of login doorsturen.

Via deze kan ik een aantal zaken nagaan op uw lijn.

Zoals vermeld door mijn medeposters, kan u best controleren of deze onderbrekingen ook optreden wanneer u verbonden bent via kabel.



Mvg,



Eva van Belgacom


Reageer