sinds een paar dagen doe ik regelmatig een snelheids test van mijn download en daar haal ik slechts 30 mbps.
Ik bezit een maxi pakket en volgens de gegevens van Proximus moet ik een snelheid kunnen halen die eens zo hoog ligt.
Ik bezit een b box 3 modem.Als ik Netflix kijk heb ik ook geen vloeiend beeld.
dit zijn de gegevens van proximus:
Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
Ka ik iets doen om een hogere snelheid te halen?
Bedankt.
Bladzijde 1 / 2
Die 30 mbps meet je die als je verbonden bent met een utp kabel aan de bbox3 (want via wifi is dit niet altijd betrouwbaar) en als je dit doet dan mag er ook geen PVR opname en/of live TV aan het bekijken zijn, want anders als je bv een HD bekijkt en een PVR opname hebt dan ben je al ongeveer 13 Mbps kwijt.
Die 63,7 zal je ook maar helen als de DLM je lijn stabiel genoeg vindt en eens je lijn op vectoring zal staan ga je direct 63,7 Mbps halen.
NB: wat je eventueel zou kunnen proberen om toch van de DLM een hogere snelheid te krijgen is :
bellen naar 0800 22 424 om de DLM te triggeren .
Dan afwachten of er na enkele weken of de DLM je kan verhogen en als dit niet lukt eens bellen met technische helpdesk 0800 22 800 (7/ tot 22u) of zij nog iets kunnen doen voor u
Die 63,7 zal je ook maar helen als de DLM je lijn stabiel genoeg vindt en eens je lijn op vectoring zal staan ga je direct 63,7 Mbps halen.
NB: wat je eventueel zou kunnen proberen om toch van de DLM een hogere snelheid te krijgen is :
bellen naar 0800 22 424 om de DLM te triggeren .
Dan afwachten of er na enkele weken of de DLM je kan verhogen en als dit niet lukt eens bellen met technische helpdesk 0800 22 800 (7/ tot 22u) of zij nog iets kunnen doen voor u
Dag Elsa,
ik meet die gegevens via mijn wifi laptop,de bbox 3 is via een utp kabel aangesloten , en met de tv op een hd kanaal en een hd opname.
maar zelfs zonder opname en zonder de tv in gebruik kom ik niet veel hoger dan max 33 mbps
ik meet die gegevens via mijn wifi laptop,de bbox 3 is via een utp kabel aangesloten , en met de tv op een hd kanaal en een hd opname.
maar zelfs zonder opname en zonder de tv in gebruik kom ik niet veel hoger dan max 33 mbps
Hallo Luc,
Daarom ook natuurlijk dat PX het volgende opgeeft = Min.: 28,1 Mbps download
Omdat het nooit zeker is dat de DLM je zal kunnen op een hogere snelheid zetten om een stabiele lijn voor u en voor anderen in de kabelbundel te kunnen behouden, het zal wachten zijn vrees ik tot je lijn op vectoring overgeschakeld wordt, waar ze nog volop mee bezig zijn.
Blijkbaar heeft de DLM je al één stapje kunnen hoger zetten anders zou je geen snelheidstest hebben met een resultaat hoger dan 30Mbps aangezien het basisprofiel waarvan de DLM vertrekt 30Mbps is en moest je op dit basis profiel nog staan dan zou je ongeveer maar 28Mbps hebben als resultaat, wat Px ook als minimum opgeeft.
NB: louter te info, Ik voer dikwijls de snelheidstest eens uit met speedtest.net en met fast.com
Daarom ook natuurlijk dat PX het volgende opgeeft = Min.: 28,1 Mbps download
Omdat het nooit zeker is dat de DLM je zal kunnen op een hogere snelheid zetten om een stabiele lijn voor u en voor anderen in de kabelbundel te kunnen behouden, het zal wachten zijn vrees ik tot je lijn op vectoring overgeschakeld wordt, waar ze nog volop mee bezig zijn.
Blijkbaar heeft de DLM je al één stapje kunnen hoger zetten anders zou je geen snelheidstest hebben met een resultaat hoger dan 30Mbps aangezien het basisprofiel waarvan de DLM vertrekt 30Mbps is en moest je op dit basis profiel nog staan dan zou je ongeveer maar 28Mbps hebben als resultaat, wat Px ook als minimum opgeeft.
NB: louter te info, Ik voer dikwijls de snelheidstest eens uit met speedtest.net en met fast.com
Eerst en vooral als je met wifi werkt, vermoed ik dat je op 2.4 ghz werkt. Logisch dat je dan maar 30 mbps haalt. Dit is nog redelijk veel. Verbind is met het 5ghz netwerk van je BBOX3 en indien je op een profiel van 70/10 staat (DLM) zal je 61-63mbps halen. Via 2.4 ghz kan je daar alleen maar van dromen! Ik vermoed ook sterk dat je op 70/10 staat anders zou je test eerder 26-27 maximum zijn!
Ik ben ook verbonden via 5ghz en haal 91-92 (Vectoring + dlm = 100/20 profiel)
Als ik via 2.4ghz ooit is de 40 haal met wat finetuning van de kanalen mag ik heeeeel blij zijn...
Succes.
Ik ben ook verbonden via 5ghz en haal 91-92 (Vectoring + dlm = 100/20 profiel)
Als ik via 2.4ghz ooit is de 40 haal met wat finetuning van de kanalen mag ik heeeeel blij zijn...
Succes.
ik meet die gegevens via mijn wifi laptop,de bbox 3 is via een utp kabel aangesloten , en met de tv op een hd kanaal en een hd opname.
30 Mbps met bbox3 is niet redelijk veel, wel als je gestoord wordt of tamelijk laag ontvangst niveau hebt.
Ik haal op wifi-2.4 gemakkelijk 60 Mbps op 12 meter afstand van de BB3, op met wifi-5.0 zo'n 85 Mbps.
Maar aangezien TS met kabel verbonden is, is gans de uitleg niet relevant en is het enkel om de DLM te doe en te wachten op Vectoring.
Ik haal op wifi-2.4 gemakkelijk 60 Mbps op 12 meter afstand van de BB3, op met wifi-5.0 zo'n 85 Mbps.
Maar aangezien TS met kabel verbonden is, is gans de uitleg niet relevant en is het enkel om de DLM te doe en te wachten op Vectoring.
Ik zit met mijn wifi op de 5 ghz maar welk profiel ik heb weet ik niet. Waar kan ik dat vinden?
Als je een BB3 hebt van sagemcom kan je dit programmatje => downloaden om he lijnsnelheid uit te lezen.
voor de BB3 van Technicolor is er nog geen mogelijkheid om die uit te lezen.
Welke snelheid haal je op 5GHz zo zal je ook wel uw lijnsnelheid zien en zou dan moeten rond de 30Mbps liggen als de DLM je nog niet veel in snelheid heeft kunnen verhogen.
voor de BB3 van Technicolor is er nog geen mogelijkheid om die uit te lezen.
Welke snelheid haal je op 5GHz zo zal je ook wel uw lijnsnelheid zien en zou dan moeten rond de 30Mbps liggen als de DLM je nog niet veel in snelheid heeft kunnen verhogen.
zoals ik zei 32mbps ongeveer op (ghz.
Het programma van sagecom kan ik niet downloaden op mijn macbook
Het programma van sagecom kan ik niet downloaden op mijn macbook
binnen de 2 weken komt de technieker langs en we zullen dan wel verder zien.
Inderdaad dit programma draait op OS windows. Afgaand op je snelheid sta je waarschijnlijk op DLM lijnprofiel 40 Mbps dan , maar je zal inderdaad wel meer duidelijkheid hebben als de technieker langs komt.
wanneer worden wij op vectoring overgeschakeld?
en wat houdt dlm eigenlijk in?
en wat houdt dlm eigenlijk in?
Dlm is automatisch meet systeem die je lijn regelmatig polt en die probeert je lijnsnelheid te verhogen op voorwaarde dat de lijn stabiel blijft bij deze verhoging
Ik haal op wifi-2.4 gemakkelijk 60 Mbps op 12 meter afstand van de BB3, op met wifi-5.0 zo'n 85 Mbps.
Maar aangezien TS met kabel verbonden is, is gans de uitleg niet relevant en is het enkel om de DLM te doe en te wachten op Vectoring.
2.4GHZ is echt traag en onstabiel in vergelijking met 5.0GHZ. Het mag dan verder reiken en oudere computers, toestellen, ondersteunen. Het is achterhaald en zeker niet relevant om op 2.4GHZ snelheidstesten uit te voeren. Daarom mijn reactie.
Zolang het goed werkt en ik deze snelheden haal op 2.4 en aangezien mijn netwerkadapter geen 5.0 ondersteunt is het voor mij nog niet achterhaald :-))
Een basisprofiel volgens de aangegeven waarden op de Proximus site zijnde 28.1/5,5 = 30/10 profiel. Dit betreft een zone 1 profiel non vectoring
Inderdaad en zoals reeds aangegeven met een verhoging van de DLM anders kan hij die snelheid niet halen volgen zijn speedtest en moest hij op vectoring staan dan had hij direct 70 waar de dlm weer kan proberen om te verhogen tot eventueel zelf 100 maar daar zijn we blijkbaar bijlange nog niet aan toe ;-)))
Uiteraard, als het voor u werkt... Je zal wel nooit de volledige snelheid kunnen halen. Ik haal bv op 5.0GHZ 91 mbps. Misschien was dit voor de persoon in kwestie ook van toepassing...
Klopt ook maar dan is er ofwel iets mis aan de poort/kaart in de ROP of hij heeft een probleem qua binnenbekabeling. Want in zone 1 moet indien alles ok DLM verhogen naar 70/10 en niet naar 40/10 of 50/10. Hij kan wel verlagen indien hij merkt dat de lijn niet stabiel is, maar gaat normaal direct naar 70/10. Dat hij nu meer dan 30mbps haalt in een speedtest, doet mij vermoeden dat hij dus niet op zijn basisprofiel staat.
Wat ik al is zou doen om te beginnen is een factory reset van de BBOX geven. Hiermee kan het probleem al opgelost zijn.
Zijn die DLM tussenstappen dan onlangs verdwenen
Hoe komt het dan dat ik enkele maanden geleden dan voor dat ik op vectoring stond wel in stappen verhoogd ben, vanwaar haal je deze informatie?
Enfin in ieder geval er komt toch een technieker langs en dan zullen we wel meer zekerheid hebben, hoop ik toch 😉
Hoe komt het dan dat ik enkele maanden geleden dan voor dat ik op vectoring stond wel in stappen verhoogd ben, vanwaar haal je deze informatie?
Enfin in ieder geval er komt toch een technieker langs en dan zullen we wel meer zekerheid hebben, hoop ik toch 😉
Hoe komt het dan dat ik enkele maanden geleden dan voor dat ik op vectoring stond wel in stappen verhoogd ben, vanwaar haal je deze informatie?
Ik heb hier de voorbije maanden misschien 20 techniekers over de vloer gehad. Eerst voor problemen met drops in het beeld dat uiteindelijk software zelf bleek en dan voor syncro die altijd wegviel om de paar dagen. Uit grote miserie hebben ze de meest gespecialiseerde techniekers langs gestuurd en de mensen van het net de ROP laten vernieuwen en onmiddellijk geupdate naar vectoring. Geloof mij, ik ben zeer goed op de hoogte ondertussen.
Je hebt 3 zones, 6 basisprofielen bestaande uit 3 non-vectoring en 3 vectoring en nog is 6 DLM profielen bestaande uit 3 voor non-vectoring profielen en 3 voor vectoring profielen. Tot over een paar maand verhoogde DLM stapsgewijs, voor zone 1 eerst van 30 mbps naar 50 mbps en dan naar 70 mbps! Nu doet hij die tussenstap niet meer tenzij hij de 70/10 afleidende uit zijn test niet zou halen.
Als de persoon in kwestie nu 32mbps haalt staat hij zelfs niet op een 50mbps profiel. dat wilt zeggen dat hij op een zone 2 DLM profiel staat en dat kan niet volgens de opgegeven waarden dat hier werden gepost. Als hij vertrokken was van 20/2 en via DLM max naar 50/10 kon gebracht worden doch nu maar 40/10 haalt gezien lijnkwaliteit kon dit wel. Maar zelfs 40/10 heeft hij niet want op 5.0GHZ zou hij dan altijd 37 - 38 mbps moeten halen zonder tv decoder aan.
Dit wil zeggen dat hij ergens een profiel van rond de 35mbps moet hebben, hetgeen niet bestaat!
Het komt er dus op neer dat indien je op een non-vectoring profiel staat in zone 1, zoals in dit voorbeeld = 30/10 DLM je lijn in theorie 9 dagen zal evalueren (kan soms vlugger ook). Indien de kwaliteit niet optimaal is (bv. max attainable rate = 68900) en een verhoging naar 70/10 onmogelijk is (wat zelden het geval zal zijn in zone 1), dan gaat DLM je lijn verhogen naar 50/10 (stapje lager dan 70/10) wat normaal altijd mogelijk is bij een zone 1 verbinding. De regel is wel dat hij zijn test uitvoert om 70/10 te kunnen bekomen. DLM begint niet naar 40/10 te gaan, dan naar 50/10, 60/10,... Zo werkt het niet. DLM berekent de topsnelheid als het ware en wijst u dan een profiel toe, maar zone 1 is de regel 70/10. Als dit niet gehaald wordt is dit vaak te wijten aan problemen met de poort in de ROP, slechte binnenbekabeling, problemen BBOX,...
Gewone Proximus techniekers beweren dat DLM een geautomatiseerd systeem is waar ze niets kunnen aandoen. Dit klopt dus ook niet. Ze hebben destijds bij mij vanop afstand mijn lijn van 30mbps onmiddellijk op 70mbps gebracht (telefonisch via speciale techniekers) toen ze mij een andere poort hadden toegewezen in de ROP naar aanleiding van de problemen. Proximus trekt simpel hun paraplu door te zeggen dat ze de snelheid niet garanderen. Zo moeten ze niet overal kasten, poorten, kaarten, bekabeling, ... gaan vervangen.
Mijn lijn is ondertussen een vectoring lijn geworden dus basisprofiel = 70/20, DLM testte mijn lijn gedurende een aantal dagen (5 om precies te zijn) en trachtte te verhogen naar 100/20, hetgeen gebeurd is. Mijn max attainable rate is 140000, heb dus nog wat overschot...
Gewone Proximus techniekers beweren dat DLM een geautomatiseerd systeem is waar ze niets kunnen aandoen. Dit klopt dus ook niet. Ze hebben destijds bij mij vanop afstand mijn lijn van 30mbps onmiddellijk op 70mbps gebracht (telefonisch via speciale techniekers) toen ze mij een andere poort hadden toegewezen in de ROP naar aanleiding van de problemen. Proximus trekt simpel hun paraplu door te zeggen dat ze de snelheid niet garanderen. Zo moeten ze niet overal kasten, poorten, kaarten, bekabeling, ... gaan vervangen.
Mijn lijn is ondertussen een vectoring lijn geworden dus basisprofiel = 70/20, DLM testte mijn lijn gedurende een aantal dagen (5 om precies te zijn) en trachtte te verhogen naar 100/20, hetgeen gebeurd is. Mijn max attainable rate is 140000, heb dus nog wat overschot...
Die theorie heb ik ook uitvoerig al kunnen lezen op o.a userbase waar mensen zitten met zeer goed en betrouwbare inside info, maar die tussenstappen bestaan wel nog degelijk, en TS kan zeker nog op een snelheid staan hoger dan 30 en lager is dan 70. De white papers beschrijven dit ook met al de tussenliggende profielen die bestaan voor de DLM op basis profiel en DLM op vectoring profiel.
Het zou ook heel stom zijn van PX moesten ze die tussenliggende stappen laten wegvallen want iemand die geen stabiele 70 lijn kan hebben kan dan bijvoorbeeld toch een stabiele 50 lijn krijgen en nog altijd beter voor de klant dan 30
Het zou ook heel stom zijn van PX moesten ze die tussenliggende stappen laten wegvallen want iemand die geen stabiele 70 lijn kan hebben kan dan bijvoorbeeld toch een stabiele 50 lijn krijgen en nog altijd beter voor de klant dan 30
Het zou ook heel stom zijn van PX moesten ze die tussenliggende stappen laten wegvallen want iemand die geen stabiele 70 lijn kan hebben kan dan bijvoorbeeld toch een stabiele 50 lijn krijgen en nog altijd beter voor de klant dan 30
Klopt hij kan lager staan dan 70mbps en hoger dan 30mbps maar kan NOOIT op een profiel staan waarbij hij maar 32-33 mbps download heeft. Dit kan enkel in zone 2 of wanneer er een probleem wordt vastgesteld op de lijn en DLM telkens de snelheid verlaagt.
In theorie zou iedereen die in zone 1 zit (non-vectoring) op 70/10 moeten geraken door DLM. Uitzonderingen zullen er altijd zijn. Maar via techniekers kreeg ik te horen dat dit meer afhankelijk is van problemen ROP, probleem kaart in ROP, defecte poort in ROP, slechte binnenbekabeling, defecte LTP, NTP... In theorie zou iedereen binnen de 400meter 70/10 moeten halen non-vectoring met DLM en 100/20 met DLM vectoring.
ik meet die gegevens via mijn wifi laptop,de bbox 3 is via een utp kabel aangesloten , en met de tv op een hd kanaal en een hd opname.
maar zelfs zonder opname en zonder de tv in gebruik kom ik niet veel hoger dan max 33 mbps
Om redelijk zeker te zijn welk profiel je precies hebt zou je in feite een kabel aan uw laptop moeten hangen en aansluiten op de modem, dat zou een beter beeld geven.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.