Beantwoord

Traag wifi op iPhone

  • 14 December 2016
  • 12 reacties
  • 217 Bekeken

Hey,

hier op het werk hebben wij een bbox2 staan, staat hier al redelijk lang.

Als ik speedtest doe op mijn mac haal ik 60/70Mbps met netwerkabel ingeplugd.
Als ik met mijn iPhone een speedtest doe (op 20/30 cm van de modem) haal ik slechts 15/17Mbps.

Is er iets dat ik hierkan aan doen om mijn wifi sneller te maken?

Mvg
icon

Beste antwoord door RobrechtB 14 December 2016, 12:28

Bekijk origineel

12 reacties

Met de b-box3 zou de 5GHz wifi band kunnen gebruiken die bijlange niet zo druk bezet en verstoord wordt.
Dus moest ik u zijn, zou ik de b-box2 omruilen voor een b-box3.
Je kan ook proberen om een ander wifi-kanaal te kiezen in je b-box2 die eventueel minder gestoord wordt,
je kan kiezen uit bv kanaal 1 , 6 of 11.
En hoe raak ik daar inom het kanaal te wijzigen?
Al gevonden, verschillende kanalen getest, geen verschil, ik blijf tussen de 15 en 20Mbps over wifi.
Reputatie 7
Badge +4
Dag PietVB,

Dit is normaal en bbox2 heeft een wifi netwerk van BG. geen N. Hier mee zal je nooit meer als 20 a 20Mbps halen.

Mvg,Robrecht
Dus zeker omruilen voor een b-box3 die de norm B-G-N-Ac ondersteunt.
Kan in proximus shop of ook via kiala naar jou keuze.
Als je zo dicht staat moet je zeker 20Mbits/s kunnen halen (indien kanalen niet gestoord zijn)

Robrecht; kan je hierbij zeker verder helpen
Reputatie 7
Badge +4
Via je shop is sinds kort niet meer mogelijk.

Daar hij zegt dat het over de bbox2 op zijn werk gaat zal wel de houder of verantwoordelijke dit moeten aanvragen.

Mvg, Robrecht
Geen probleem kwa verantwoordelijkheid ;-)
Wat kan ik dan doen om deze om te ruilen?

Welke wifi snelheid kan de bbox3 aan?

Bedankt hé
Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Hier voor kan je ons best via privé bericht het klant of telefoonnummer waar op de lijn staat doorsturen + GSM nummer en Kcode van kiala punt naar keuzen(https://www.kiala.be/benl/zoek-kialapunt)

Je mag de info sturen via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg,Robrecht
Bedankt.

En welke snelheid kan de bbox3 aan?

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Hangt er van af of je op de 5.0Ghz zal zitten of de 2.4Ghz. En dan met de 2.4 hangt het er van af of er andere zijn op het zelfde kanaal of niet.

Maar in goede omstandigheden zou je toch 60Mbps kunnen halen.

Mvg, Robrecht
Via je shop is sinds kort niet meer mogelijk.

Daar hij zegt dat het over de bbox2 op zijn werk gaat zal wel de houder of verantwoordelijke dit moeten aanvragen.

Mvg, Robrecht

Hey Robrecht dat het niet meer kan via Proximus shop lees ik hier ook
Wat het omruilen van de decoder betreft kan dit dan nog via een proximus shop of kan het ook maar enkel via kiala?
Reputatie 7
Badge +4
Je kan alleen nog aan gekochte toestellen zoals plc en wifi bridge via de winkel doen. Decoders en modems zijn niet meer beschikbaar in de shops.

Mvg, Robrecht

Reageer