Beantwoord

Traag internet download speed

  • 27 September 2017
  • 5 reacties
  • 493 Bekeken

Hallo,

Ik ben net overgeschakeld naar Proximus en heb Familus. Ik deed net een speedtest en dit is het resultaat:



Op een lijn waar ik normaal tussen de 60 (piek uren) en 90 (nacht) Mbps normaal zou moeten hebben, is dit enorm traag toch? Mijn decoder van TV stond uit bij deze test.

Is er iets dat ik kan doen om mijn snelheid te verbeteren?

Mvg,

Andreas
icon

Beste antwoord door ThomasP 27 September 2017, 13:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Andreas, ik heb dit even voor je nagekeken en gezien dat er iets was misgelopen met het toekennen van de snelheid. Deze was lager dan normaal voorzien. Ik heb dit voor je aangepast. Momenteel heb je de minimum snelheid van 70Mbps. Deze kan dynamisch worden verhoogd tot max 100Mbps. Dit process is volledig automatisch. Wanneer je lijn stabiel blijft en er voldoende marge is, zal deze verhoogd worden. De verhoging duurt gewoonlijk 14 dagen. Tip! Je kan steeds de beschikbare snelheid controleren via www.proximus.be/internetsnelheid.
Hey ThomasP,

Heel erg bedankt voor dit op te lossen! En ook bedankt voor de snelle reactie 🙂 Erg geapprecieerd!

Mvg,

Andreas
Hallo,
Ik heb een soortgelijk probleem. Op 2/8 haalde ik nog een snelheid van ± 65 Mb/s. Sinds vorig weekend plots maar 30 Mb/s en de verbinding viel regelmatig uit. Gebeld voor hulp. En een nieuwe modem ging me worden opgestuurd. Net na mijn telefoontje aan Proximus om hulp bleek de snelheid nog maar slechts 5Mb/s te zijn.
Met de nieuwe modem blijkt de verbinding iets stabieler te zijn maar blijft de snelheid bedroevend laag.



Effe bellen naar Apeldoorn ?
je zit mss op een repair profiel heb je niets aan je binnenhuis installatie veranderd, geen telefoon bij aangesloten of ergens op een andere plaats aangesloten .....
Reputatie 7
Badge +6
Hey Eddy, bij jou is de situatie een beetje anders. Als ik je verbinding nakijk zie ik dat deze gestoord is waardoor de bandbreedte naar beneden wordt getrokken. Zelfs op deze lagere snelheid zie ik nog steeds storingen op de lijn. Om dit dus op te lossen is het noodzakelijk dat er een technicus ter plaatsen komt om de situatie eens te bekijken. Wanneer zou dit best voor je passen? Kan je me eventueel enkele data doorgeven? Heb je voorkeur tussen voormiddag en namiddag. Als je wilt, mag je dit ook via privébericht sturen naar Het Proximus Team.

Reageer