Hallo,
sinds zaterdag heb ik een trage internet verbinding. Was aan 't tv kijken en surfen en een geplande opname is niet gebeurd. Vond mijn internet op dat ogenblik ook traag. heb dan een speedtest gedaan en had nog een 6 mb. Op zondag (15/05) bij het tv kijken en opname op decoder had ik nog 0,2 mb over. Surfen bijna niet mogelijk. Deze morgen naar tech.belgacom gebeld(0800.....) lijn getest -- geen probleem. speed test geeft 10,4 mb. firewall afgezet zelfde resultaat. verbinding pc gaat via kabel.
Heb ook test gedaan met utp kabel van +/- 1 meter direct op de modem poort. Zelfde povere snelheid.(decoder staat niet aan)
Dus geen idee wat probleem kan zijn. Ook reset van modem gedaan.
ID = fc331453
met dank,
jp
Bladzijde 1 / 1
log eens in op de modem (http://192.168.1.1/) en kijk eens naar uw sync waarden
mvg
mvg
Geeft het volgende :
INTERNET (Full routed) | GATEWAY | INFORMATION | WIRELESS | ||||||||||||
IPoE Address | 10.178.239.255 | LAN IP Address | 192.168.1.1 | Runtime Code Version | 60R109-60A040 | Associated clients | 0 | ||||||||
IPoE Netmask | 255.255.0.0 | Subnet Mask | 255.255.255.0 | LAN MAC Address | 00:1b:bf:8b:21:14 | Clients MAC Address | No station connected | ||||||||
PPPoE Address | 109.129.116.81 | DHCP Server | Enabled | WAN MAC Address | 00:1b:bf:8b:21:15 | ||||||||||
PPPoE Netmask | 255.0.0.0 | Firewall |
| Hardware Version | 1 | ||||||||||
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Disabled | Serial Num | LK08293DP320467 | ||||||||||
Downstream line rate | 20056 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||||||||||
Upstream line rate | 2040 kbps | ||||||||||||||
Downstream Training Margin | 12.4 dB | |
20/2 sync , dat ziet er normaal uit....
en de wireless staat af, da's ook goed....
scan eens op virussen
mvg
en de wireless staat af, da's ook goed....
scan eens op virussen
mvg
Hoi Xenne,
Volledige systeemscan gedaan, resultaat :
Geen virussen of andere beveiligingsrisico's gevonden. (via Norton)
Groetjes,
jp
Volledige systeemscan gedaan, resultaat :
Geen virussen of andere beveiligingsrisico's gevonden. (via Norton)
Groetjes,
jp
Ja, de mogelijkheden worden beperkt. Een familielid die aan het filesharen is? De buurman die meesurft op uw draadloze verbinding?
Verder resten in principe enkel nog een slechte configuratie van uw pc, een slechte modem of een slechte lijn. Je hebt toevallig geen tweede laptop/netbook waarmee je eens kan testen?
Verder resten in principe enkel nog een slechte configuratie van uw pc, een slechte modem of een slechte lijn. Je hebt toevallig geen tweede laptop/netbook waarmee je eens kan testen?
zijn draadloos staat af, dus dat kan het al niet zijn.....
mvg
mvg
Wouter1984
Volgende tests heb ik reeds gedaan :
test met pc via wireless = zelfde resuttaat.
test met pc bekabels = zelfde resultaat.
test met pc met kabel van +/- 1 meter rechtstreeks op modem poort, zelfde resultaat.
test met ipad via devolo wireless : zelfde resultaat.
wireless afgescherm met :
1. password met 24 karakters(alfa numeriek)
2. mac adres filtering.
Familielid is uit werken. Buur of andere surfer op mijn wireless, met deze beveiliging, onmogelijk.
Belgacom -----> dit is niet leuk meer !!!!
Groetjes en dank,
jp
Volgende tests heb ik reeds gedaan :
test met pc via wireless = zelfde resuttaat.
test met pc bekabels = zelfde resultaat.
test met pc met kabel van +/- 1 meter rechtstreeks op modem poort, zelfde resultaat.
test met ipad via devolo wireless : zelfde resultaat.
wireless afgescherm met :
1. password met 24 karakters(alfa numeriek)
2. mac adres filtering.
Familielid is uit werken. Buur of andere surfer op mijn wireless, met deze beveiliging, onmogelijk.
Belgacom -----> dit is niet leuk meer !!!!
Groetjes en dank,
jp
Een testresultaat :
een harde reset van de modem zal je wel al geprobeerd hebben, zeker?
mvg
mvg
heb modem uitgezet via on/off knop.
mvg
mvg
je kan de bbox2 resetten naar fabrieksinstellingen softwarematig op configuratiesite in Advanced settings/Maintenance ofwel hardwarematig met knopje onderaan op b-box2 (met puntig voorwerp meer dan 5 seconden indrukken). De wifi-instellingen gaan wel verloren bij zo een reset en moeten achteraf terug ingesteld worden.
succes en laat iets weten
mvg
succes en laat iets weten
mvg
Heb softwarematig factory reset gedaan. zie resultaat speedtest ;
dit heeft het probleem opgelost, dank aan allen die mij geholpen hebben
dit heeft het probleem opgelost, dank aan allen die mij geholpen hebben
oef ;)
mvg
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.