Skip to main content
Hallo,



sinds zaterdag heb ik een trage internet verbinding. Was aan 't tv kijken en surfen en een geplande opname is niet gebeurd. Vond mijn internet op dat ogenblik ook traag. heb dan een speedtest gedaan en had nog een 6 mb. Op zondag (15/05) bij het tv kijken en opname op decoder had ik nog 0,2 mb over. Surfen bijna niet mogelijk. Deze morgen naar tech.belgacom gebeld(0800.....) lijn getest -- geen probleem. speed test geeft 10,4 mb. firewall afgezet zelfde resultaat. verbinding pc gaat via kabel.



Heb ook test gedaan met utp kabel van +/- 1 meter direct op de modem poort. Zelfde povere snelheid.(decoder staat niet aan)



Dus geen idee wat probleem kan zijn. Ook reset van modem gedaan.



ID = fc331453



met dank,



jp

log eens in op de modem (http://192.168.1.1/) en kijk eens naar uw sync waarden



mvg


Geeft het volgende :





































































































































































INTERNET (Full routed) GATEWAY INFORMATION WIRELESS
IPoE Address 10.178.239.255 LAN IP Address 192.168.1.1 Runtime Code Version 60R109-60A040 Associated clients 0
IPoE Netmask 255.255.0.0 Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address 00:1b:bf:8b:21:14 Clients MAC Address No station connected
PPPoE Address 109.129.116.81 DHCP Server Enabled WAN MAC Address 00:1b:bf:8b:21:15
PPPoE Netmask 255.0.0.0 Firewall















































Interface Level
br0 Disabled
eth1.20 Low
eth1.30 Low
ppp0 Low


Hardware Version 1
VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num LK08293DP320467
Downstream line rate 20056 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 2040 kbps
Downstream Training Margin 12.4 dB




20/2 sync , dat ziet er normaal uit....



en de wireless staat af, da's ook goed....



scan eens op virussen



mvg


Hoi Xenne,



Volledige systeemscan gedaan, resultaat :



Geen virussen of andere beveiligingsrisico's gevonden. (via Norton)



Groetjes,



jp


Ja, de mogelijkheden worden beperkt. Een familielid die aan het filesharen is? De buurman die meesurft op uw draadloze verbinding?



Verder resten in principe enkel nog een slechte configuratie van uw pc, een slechte modem of een slechte lijn. Je hebt toevallig geen tweede laptop/netbook waarmee je eens kan testen?


zijn draadloos staat af, dus dat kan het al niet zijn.....



mvg


Wouter1984



Volgende tests heb ik reeds gedaan :



test met pc via wireless = zelfde resuttaat.



test met pc bekabels = zelfde resultaat.



test met pc met kabel van +/- 1 meter rechtstreeks op modem poort, zelfde resultaat.



test met ipad via devolo wireless : zelfde resultaat.



wireless afgescherm met :



1. password met 24 karakters(alfa numeriek)



2. mac adres filtering.



Familielid is uit werken. Buur of andere surfer op mijn wireless, met deze beveiliging, onmogelijk.



Belgacom -----> dit is niet leuk meer !!!!



Groetjes en dank,



jp


Een testresultaat :



Share Image


een harde reset van de modem zal je wel al geprobeerd hebben, zeker?



mvg


heb modem uitgezet via on/off knop.



mvg


je kan de bbox2 resetten naar fabrieksinstellingen softwarematig op configuratiesite in Advanced settings/Maintenance ofwel hardwarematig met knopje onderaan op b-box2 (met puntig voorwerp meer dan 5 seconden indrukken). De wifi-instellingen gaan wel verloren bij zo een reset en moeten achteraf terug ingesteld worden.



succes en laat iets weten



mvg


Heb softwarematig factory reset gedaan. zie resultaat speedtest ;



dit heeft het probleem opgelost, dank aan allen die mij geholpen hebben



Share Image


oef ;)



mvg


Reageer