Vraag

Traag internet

  • 8 December 2017
  • 8 reacties
  • 270 Bekeken

Beste,

Sinds gisteren ben ik overgeschakeld van Telenet naar Proximus. Ik heb het Tutimus abonnement genomen. Ik zit echter met een klein probleempje. De snelheid van het internet is traag. Via kabel of wifi haal ik nog geen 26 Mbps.



Ik heb hier ook al eens de berichten gelezen en heb ook eens gekeken wat ze eigenlijk beloven.



Als ik dat zo zie zit ik wel met een groot verschil.
Mijn vraag is nu of dit normaal is of niet ?
Hoe kan ik dat verbeteren ?
Ik heb al verschillende malen de modem eens gereset en niks helpt.
Wat zijn mijn opties ?

Alvast bedankt.

8 reacties

aangezien het ook met een lan kabel verbonden zo traag is zou het kunnen dat je op een repair profiel staat, dit zou onder ander kunnen als je binnenhuis installatie niet in orde is
kijk best eens je aansluiting na
> https://www.proximus.be/dam/jcr:179b993a-f0e6-4e21-8080-83399a7163ae/cdn/sites/support/documents/mdm_manual/installation-modem-b-box-3-nl~2017-02-07-16-17-01~cache.pdf

Als je denkt dat alles in orde is doe dan eens een TBF test
- Bel 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hele einde van het bericht, en sluit dan pas af.
- na enkele minuten, zal je lijn gedeconnecteerd worden.
als je bbox terug stabiel werkt controleer dan nog eens de snelheid.
Mag ik vragen wat een repair profiel is ? Ik sluit alleen de laptop aan via een originele kabel van proximus. Voor de rest hangt er niks aan de modem. Als ik alles aansluit, de decoder en de rest van mijn netwerk, veranderd er niks. De snelheid blijft zoals ze is. Ze is wel stabiel. Maar mijn probleem is als ik naar netflix kijk dan hapert die. Ik kijk wel HD via netflix en die hapert af en toe. Ik had wel verwacht dat dit met proximus zou gaan.
kijk eens wat ik nog aan mijn bericht hierboven toegevoegd heb en doe dan ook eens de TBF test

repairprofiel is kort gezegd een verlaagde snelheid waarbij je lijn terug kan stabiel werken.
als het niet lukt kun je ook de lijn best even laten checken door iemand van Proximus als ze dit lezen zullen ze wel reageren en vragen om je klantgegevens in een privébericht te willen doorsturen.
⏩link voor een privébericht
Bedankt voor de info maar er helpt echt niks. Ik blijf op die lage snelheid zitten. Waarom weet ik niet. Hopelijk kunnen ze alles oplossen.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien ook eens in MyProximus - Mijn support - Test mijn lijn uitvoeren om te kijken of er geen lijnfout vastgesteld wordt

Indien geen Px medewerkers op korte termijn zouden reageren, eventueel de reeds hoger vermelde TFB test 0800 22424 uitvoeren
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=41544
Ik heb die TFB test gedaan en mijn snelheid is verdubbeld. Ik heb wel nog niet de beloofde 64 maar ik heb toch al 38.
Is al een goede verbetering.
Nogmaals bedankt voor de tips die jullie geven.
je moet nu wel wachten tot de DLM je snelheid verhoogt of toch er probeert in te slagen om je op een hogere snelheid te zetten kan tamelijk vlug gebeuren maar kan ook een week tot 2 weken duren vooraleer je op de hoogste snelheid kan gezet worden anders moest het niet gebeuren neem best eens contact op met prox langs een privébericht
via deze > ⏩link
of anders via helpdesk 0800 22 800

want er kan ook een probleem zijn op de lijn naar de kant van Proximus toe.

Reageer