Beantwoord

Traag internet

  • 29 November 2016
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Ik woon in Evergem. Als ik de speedtest doe op Proximus krijg ik dit:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 15,3 Mbps download - 3,89 Mbps upload
Min.: 11,2 Mbps download - 1,02 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 15,3 Mbps download - 3,89 Mbps upload
Min.: 11,2 Mbps download - 1,02 Mbps upload

In werkelijkheid haal ik deze povere snelheden geeneens. Verre van de 50 Mbps die theoretisch haalbaar zou zijn. Ik heb al eens gemaild naar proximus, waarna ze mij opbelden en (nadat ik opnieuw mijn uitleg moest doen, want ze vonden mijn mail niet meer) zeiden dat ik moest wachten tot 2017, want dan zouden ze 'waarschijnlijk iets bijsteken' en dan zou mijn snelheid 'misschien' verbeteren.
Ik vroeg om me dat op mail te zetten, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.
Mijn vraag: wat gaan ze 'bijsteken' en kan mijn internetsnelheid omhoog? Mijn broer heeft hetzelfde abonnement en hij haalt vlotjes het verkondigde maximum (hij woont wel niet in de buurt).

Dank!
icon

Beste antwoord door RobrechtB 29 November 2016, 20:55

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hoe kom je aan 50Mbps theoretisch haalbaar ?
Je max haalbaar is 15.3Mbs op die lijn.
Je broer zit op een andere lijn die veel beter is, daarom dat hij meer haalt.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jlius,

De snelheden die je op onze site vindt met https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html#/input

zijn de deze dat op dit moment mogelijk zijn op jouw adres. Het hangt er ook van af op welke server je jouw speed test doet + en of je via wifi of kabel werkt.

Om jouw situatie te kunnen nakijken kan je ons best en bericht sturen op Het Proximus Team https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 met je klant nummer of telefoonnummer.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Ok, heb ik bij deze gedaan, bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb even gekeken en je lijn zit op dit moment op en profiel van 14Mbps. Meer is er op dit moment niet mogelijk. Daar je meer als 1Km van onze straat kast zit vandaar de lagere snelheid als je broer die vast dichter bij onze straatkast zit.Wij kunnen je geen datum geven wanneer het netwerk daar verder wordt uitgebouwd. Maar je zit meer als 1Km van onze straat kast vandaar de lagere snelheid als je broer die vast dichter bij onze straatkast zit.

Mvg, Robrecht

Reageer