Vraag

traag internet

  • 31 May 2016
  • 3 reacties
  • 482 Bekeken

hallo mijn vraag is hoe het kom dat mijn internet steeds uit valt of heel traag is heb mijn huis volledig met nieuw netwerk kabels bedraad en heb een nieuw wiffi bassistaion geplaatst maar dat helpt niet het internet blijft traag

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dag Heidi, de eerste test dat je best kan doen is met je laptop naast je bbox gaan zitten, een vaste kabel erin steken en zo testen. Dan weet je al tenminste met welke snelheid je start. Hierna ga je alles van je privénetwerk 1 voor 1 analyseren en testen waar je verlies zit. Meestal zit dit steeds op de WiFi. Kijk even op deze pagina over wat meer info wat te doen bij slechte wifi. Vooral het stukje over kanaal wijzigen kan soms veel doen. Kijk ook na op welke wifi je verbonden bent en welke het beste voor je werkt. Afhankelijk van je wifi station dat je hebt gekocht heeft dit ook een impact. Vb. Goedkopere wifi repeaters halveren al meteen je snelheid.
Gaat het goed en vlug als je via ethernet kabel verbonden bent, want via wifi en zeker via de 2.4 wifi band die proppens vol zit valt dit wem meer voor dat je gestoord wordt door naburige wifi signalen of stoorsignalen.
Als je laptop de wifi op 5 GHz ondersteunt en je hebt een bbox3 dan gebruik je beter deze.

Edit mijn pagina stond al enkele minuten open en had het antwoord van Thomas niet gezien!!
nee het gaat even slecht want om de over belasting te verminder op het wifi signaal heb ik de helft van mijn apparaten op de gewone netwerk kabel aan gesloten en de rest is aangesloten op de wifi airport extreem van apple en al mijn laptops hebben geen ethernet kabels (apple pc's)

Reageer