Hallo, enkele dagen geleden schafte ik een simkaart aan voor mobiel dataverkeer, met een abonnement voor 5 GB per maand. Aangezien de modems bij de Proximuswinkel niet voorradig waren, kocht ik elders een TP-Link 4GLTE. Het plan is om (net na een verhuis) tijdelijk mijn internetverbinding met mijn iMac computer langs die weg op te zetten, totdat een vaste verbinding gelegd is. Soms functioneert dat zeer goed, maar even vaak wordt de verbinding om de haverklap onderbroken, moet ik alles herstarten en met trial en error vanalles proberen om opnieuw verbinding te krijgen met mijn computer. De kaart met de dekkingsgraad van Proximus toont wel dat er overal in Vlaanderen volle bak 4G is, maar mijn modem geeft constant maar 3/4de ontvangstkwaliteit aan, en het zenden en ontvangen verloopt vrij traag. En verder dacht ik met zo'n 5GB per maand ruim toe te komen, terwijl de modem al na enkele dagen van matig surfen met één en soms twee computers aangeeft dat hij 4,2 GB verbruikt heeft ... is dat allemaal normaal?
Dank voor jullie input,
Bart
Bladzijde 1 / 1
Heb je op dezelfde plaats wel een goede ontvangst met je smartphone?
Kun je ons het exacte product van TP-link meegeven? TP-Link heeft veel verschillende soorten LTE modems.
3/4de ontvangstkwaliteit binnen lijkt mijn nog steeds erg goed.
Wat zijn de trage snelheden die je haalt? 0.5Mbps, 1Mbps, 10Mbps, ...?
Afhankelijk van wat je juist doet via de verbinding kan 4.2GB normaal zijn. Matig surfen kan veel betekenen. Het kan ook zijn dat je computer updates uitvoert, ... . In Windows kun je een verbinding clasifieren als "metered" en dan doet die geen updates over die verbinding, misschien kun je iets gelijkaardigs in MacOS ?
Kun je ons het exacte product van TP-link meegeven? TP-Link heeft veel verschillende soorten LTE modems.
3/4de ontvangstkwaliteit binnen lijkt mijn nog steeds erg goed.
Wat zijn de trage snelheden die je haalt? 0.5Mbps, 1Mbps, 10Mbps, ...?
Afhankelijk van wat je juist doet via de verbinding kan 4.2GB normaal zijn. Matig surfen kan veel betekenen. Het kan ook zijn dat je computer updates uitvoert, ... . In Windows kun je een verbinding clasifieren als "metered" en dan doet die geen updates over die verbinding, misschien kun je iets gelijkaardigs in MacOS ?
Beste Wilin,
Ik heb een gewone gsm, van mijn werkgever weliswaar, en die heeft voor Base gekozen. De ontvangst daarvan is meestal wel goed.
Het gaat over een TP-Link 4G LTE-Advanced Mobile Wifi M7350. Typische snelheden zijn 0,4 Kb per seconde, maar bv bij het inlezen van een Youtube filmpje tot 1,8Mbps. De snelheden zijn niet zozeer een probleem, het probleem is dat ik nu bv ondanks regelmatig herladen geen afbeeldingen van mijn Facebook-timeline binnenkrijg, dat mijn mails plots niet meer verzonden geraken omdat de verbinding weg is enz.
Het zou kunnen dat er op de achtergrond dingen blijven gebeuren, daarom zet ik de modem nu uit als ik niet op de computer actief ben, maar daarmee is bovenstaand probleem niet opgelost.
Ik heb een gewone gsm, van mijn werkgever weliswaar, en die heeft voor Base gekozen. De ontvangst daarvan is meestal wel goed.
Het gaat over een TP-Link 4G LTE-Advanced Mobile Wifi M7350. Typische snelheden zijn 0,4 Kb per seconde, maar bv bij het inlezen van een Youtube filmpje tot 1,8Mbps. De snelheden zijn niet zozeer een probleem, het probleem is dat ik nu bv ondanks regelmatig herladen geen afbeeldingen van mijn Facebook-timeline binnenkrijg, dat mijn mails plots niet meer verzonden geraken omdat de verbinding weg is enz.
Het zou kunnen dat er op de achtergrond dingen blijven gebeuren, daarom zet ik de modem nu uit als ik niet op de computer actief ben, maar daarmee is bovenstaand probleem niet opgelost.
heb je dit probleem op beide wifi banden 2.4 en 5 GHz
mss eens je MiFi testen met een ander toestel op wifi dan met je iMac
mss eens je MiFi testen met een ander toestel op wifi dan met je iMac
Het gaat hier per 4G met een TP-link, niet over Wifi dacht ik?
Het is een toestel die via 4G op internet kan, maar het doorgeeft aan je toestellen via WiFi, Zoals Elsa zegt zowel op 2.4 als 5 GHZ.
http://www.tp-link.com/lk/products/details/cat-4692_M7350.html
@Bartholomeus R: Mogelijks komen de onderbrekingen omdat de verbinding te traag wordt. Wat gebeurt er als je de TP-link bij een raam plaatst? Heb je dan stabielere hoge snelheden? Kun je eens testen met speedtest.net? Je toestel heeft een batterij, dus indien je een tablet hebt of een laptop kun je ook eens buiten testen?
@Sinjoor komt overeen met het MiFi toestel dat Proximus verkoopt ->
Het nadeel is ook dat 3G/4G een shared medium is zo een beetje te vergelijken met wifi en als er te veel opzitten dat de snelheid dan kan drastisch zakken en zeker een goede ontvangst speelt een grote rol.
Het nadeel is ook dat 3G/4G een shared medium is zo een beetje te vergelijken met wifi en als er te veel opzitten dat de snelheid dan kan drastisch zakken en zeker een goede ontvangst speelt een grote rol.
Beste Wilin, Upload wordt inderdaad sneller, van 20 naar 27 Mbps, download wordt integendeel iets trager, van 7,5 naar 6,4 Mbps.
Heb je geen smartphone en test het daar eens mee welke snelheden je haalt en zo kan je het zelf op verplaatsing eens testen ergens anders ook bvb.......
Je upload in hoger dan je download? Dan denk ik eerder dat er te veel mensen op die mast geconnecteerd zijn.
zoals ik inderdaad reeds uitgelegd heb en daarom beter eens op verschillende plaatsen testen als je op stap bent met bv smartphone en de MiFi
en als hij een smartphone heeft kan hij ook op deze thethering instellen en zo zien of hij beter resultaten heeft dan met zijn TP link MiFI samen met zijn iMac
en als hij een smartphone heeft kan hij ook op deze thethering instellen en zo zien of hij beter resultaten heeft dan met zijn TP link MiFI samen met zijn iMac
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.