TNT vanaf 10 april bij Telenet Digital TV, hallo Belgacom en jullie?

  • 27 March 2012
  • 13 reacties
  • 2168 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
Weer uitbreiding van het zenderaanbod van Telenet, de Belgacom klant blijft flink achter. Hallo Belgacom wanneer breiden jullie het aanbod eens uit? EVA, hoe zit dat? Want over het zenderaanbod horen we u niet meer, heel teleurstellend allemaal.

Vanaf 10 april is de Nederlandstalige versie van de Amerikaanse HD-entertainmentzender TNT tijdelijk beschikbaar in het basisaanbod van Telenet Digital TV. Dat meldt TNT Benelux. Op Turner Network Television (TNT) kan u diverse series en films bekijken, zoals Shameless, Smallville, E.R., Men of a Certain Age, West Wing, Web Therapy en Phone Shop. Gedurende 1 maand zal TNT gratis beschikbaar zijn op kanaal 561. Daarna verhuist de HD-zender naar een betaalpakket van Telenet Digital TV.

Bron : Digitale TV Weblog

http://digitaletv.wordpress.com/

13 reacties

Badge
Telenet plaats eerst vanaf 2 april.

NT-V/ RTL TVI HD/ LA UNE HD/ SUNDANCE CHANNEL FR&NL SD/ VOX/ CLUB RTL HD/ La DEUX HD.

Sommigen hadden deze zenders al vooral in brussel.


Badge
Beste,

Zoiets werkt met contracten lijkt mij. Het is niet omdat een zender niet aangeboden wordt door Belgacom, dat Belgacom dat zo zelf wenst. Dat is het perfide wereldje van content providers die hoge contracten van exclusiviteit afsluiten met enkele operators. Het mooiste voorbeeld is de farce van het voetbalcontract; Belgacom had dat 3 jaar lang, nu is de hoogste bieder Telenet geworden. Op een gegeven moment moet je kiezen waarvoor je strategisch verder gaat als bedrijf; content is belangrijk, maar je moet er ook niet ELKE prijs voor betalen. Daar kan BGC veel interessantere projecten mee verwezenlijken die de klant van BGC meer dienen (FON bv)

Want laten we eerlijk zijn, ik krijg nu al niet alles gekeken op mijn televisie-zender - ik neem veel op mijn digicoder op - hoewel ik wel beschik over een smartphone en ik het super vind dat ik gratis via BGC op het FON-netwerk kan - zodat ik geen dure factuur krijg voor mijn data-connectie via UMTS netwerk.

Het is een kwestie van keuzes maken dus en zelfs ALS BGC de zender wilt opnemen, is het nog altijd niet gezegd dat de waarheid ligt in het feit dat ze dat niet willen. Vaak is de content provider uit op de hoogste bieder - ik vind het verstandig dat BGC dit niet doet tegen eender welke prijs. Zo hou je die malafide martk alleen maar in stand.

Je kan niet voor iedereen goed doen - toch niet tegelijkertijd 🙂 Naar mijn weten hebben TN-klanten geen internationaal FON-netwerk. Enkel lokaal en dan nog - qua kwaliteit hinkt dat ver achterop met de succesvolle uitrol die BGC gedaan heeft.

Mvg,

Dimitri Plaisier
het gaat idd vaak over exclusiviteitscontracten, en aangezien telenet de grootste speler is op vlaamse markt zullen zenders eerder geneigd zijn om met hen in zee te gaan. neemt niet weg dat belgacom wellicht wat meer inspanningen moet doen om hun vlaams aanbod uit te breiden. ik zit zelf eigenlijk niet te wachten op meer zenders, ik zou eerder wat zenders willen inleveren, als daar een korting tegenover zou staan.

mvg
Het is een utopie om te denken dat Belgacom alle zenders in zijn aanbod zal hebben. We komen uiteraard van een heel andere situatie: vroeger had (bijna) iedereen kabeltv en iedereen had dus ongeveer hetzelfde aanbod van zenders. Nu moet je een keuze maken en die soms opnieuw maken als er veranderingen zijn in het aanbod (vb voetbalcontract). Ik ben het er ook mee eens dat Belgacom niet tot elke prijs mee moet bieden maar anderzijds moeten ze er wel voor zorgen dat ze een op zijn minst competitief aanbod kunnen voorleggen.
Badge
Persoonlijk heb ik dat heel fon gedoe niet nodig.Ik betaal nog liever voor mijn internet nu. Ik heb nu fibernet en het is mij wel opgevallen dat het stukken sneller werkt dan toen ik bij belgacom was.Over enkele maanden wou ik het ook niet geloven maar nu merk ik het toch met mijn eigen ogen,en zolang er zenders bijkomen betaal ik graag genoeg 150€ de maand.
Reputatie 5
Badge +2
Het is geen publiek geheim dat Telenet exclusiviteitscontracten heeft (is al meermaals aangekaard op deze en andere fora). En ja, er zijn een aantal zenders (Studio 100 TV, Stories, Prime, Sporting Telenet, Be Shop TV,...). Logisch dat je die niet kan aanbieden...

Maar er zijn véél zenders die niet zo'n exclusiviteitscontract hebben met de kabelmonopolist én toch niet bij Belgacom TV zijn: WDR, RTL Television, ProSieben, Sat.1, Life! TV, Actua TV, Radio Nostalgie NL, CNBC Europe, VOX, N-TV, Russian Today, Xite, MTV Rocks, France ô, RFI, Food Network, FOXLife (HD), VH1,...

En dan vergeten we nog Nederland 1/2/3 HD (beschikbaar bij TV Vlaanderen).

Conclusie: er zijn veel gaten nog in het (basis)zenderaanbod bij Belgacom. Belgacom verschuilt zich achter een hoop excuses om deze zenders niet aan te bieden, terwijl mensen bewust naar Telenet Digital TV gaan omwille van het ontbreken van deze zenders.

En nee, Belgacom kan niet alle zenders aanbieden. En nee, dat wil niet zeggen dat er een prijsstijging moet komen. Maar dat neemt niet weg dat Belgacom iets dringend moet doen, zeker met haar nieuwe campagne om analoge kijkers om te snoepen van Telenet.

Mvg
Reputatie 6
Badge +1
Voor de zoveelste Franse flutzender is er nooit een probleem, vanaf 1 mei nieuw in het aanbod "Star"

Het is gewoon een beetje schandalig aan het worden het eenzijdige aanbod van Belgacom TV.


Ook nooit een reaktie van EVA of het TV team.
stories heeft geen exclusiviteits contract met telenet.
Reputatie 5
Badge +2
TNT heeft blijkbaar ook een exclusiviteitscontractje met Telenet. Neemt niet weg dat Belgacom FOXLife kan toevoegen.

Mvg
Prachtige reclame voor TNT trouwens: http://www.youtube.com/embed/316AzLYfAzw !!

Zoals Tien zei: Belgacom kan wel FOXLife toevoegen... KOMAAN! :)
Reputatie 6
Badge +1
Inderdaad, Belgacom kan dat zeker, maar blijkbaar willen ze niet. Als het FoxLavie of iest dergelijks zou zijn hadden we het al lang gehad.
Prachtige reclame inderdaad. Ik ken de zender van uit het buitenland.

Ik snap het niet goed. Belgacom wil echt geen aantrekkelijk pakket uitbouwen. OK ze investeren weer wat in sport, maar slagen er niet in nieuwe zenders binnen te halen ten opzichte van Telenet. Er is zelfs de wil niet, Fox Life blijft het duidelijke voorbeeld. Er is hier geen exclusiviteitscontract.

Hier moeten ze niet echt voor investeren, en kunnen dit in een betalend pakket Entertainment plaatsen ter vervanging van Hallmark een half jaar geleden.

HBO is een filmzender uit de US, die men zou kunnen benaderen. Ze zijn nu ook actief in Nederland.

Ik ben de formules van Telenet aan het bekijken. Ik begin het echt beu te geraken. Zelf ben ik niet in sport geïnteresseerd, maar wel in series en films, en daarvoor moet je echt niet bij Belgacom zijn.
Badge
Tjorven als je enkel in films en series geïntereseerd bent dan zou bij mij de keuze al snel gemaakt zijn.

Reageer