Ik had 2 opnames die ik niet gewist kreeg (stonden beiden op korte termijn). Op de decoder bleven ze staan, maar in de app waren ze weg. Ik had de decoder V5 HD al uit en aan gezet, maar niks hielp. Ook de HD eens uitgetrokken en terug ingestoken, na herstart van de decoder.
Uiteindelijk heb ik een reset gedaan van de decoder: https://www.youtube.com/watch?v=9G9wpyrJ6-0&index=7&list=PLTdre3HM8tOoh6wA3tIAWWxXg4HjGW4Vl
en toen waren ze weg.
Bladzijde 1 / 1
Dag Martine,
het kan soms zijn dat je decoder eens blokkeert en dan kan een reset inderdaad helpen. Werkt momenteel alles terug normaal.
MVG,
Wim
het kan soms zijn dat je decoder eens blokkeert en dan kan een reset inderdaad helpen. Werkt momenteel alles terug normaal.
MVG,
Wim
Hey Wim,
Wat ik wel soms vaststel is dat er op mijn decoder andere opnames staan dan in de app. Of dat sommige programma's in de app niet naar langere termijn kunnen gezet worden, maar op de decoder staan er geen meer op korte termijn.
Gisteren had ik "De mol" op Vier opgenomen, maar natuurlijk werden alle uitzendingen van dezelfde aflevering opgenomen. Het vreemde was, ik kijk naar de uitzending van 20u30 en toen ik gedaan had met kijken en hem terug aan het begin wilde zetten, zodat mijn man die later ook kon bekijken, was die opname weg en overschreven door de opname van 23uxx die nog bezig was. Dus uiteindelijk had ik nog maar 1 uitzending over van die aflevering. Vreemd. Dezelfde aflevering die elkaar dus overschrijft.
Wat ik wel soms vaststel is dat er op mijn decoder andere opnames staan dan in de app. Of dat sommige programma's in de app niet naar langere termijn kunnen gezet worden, maar op de decoder staan er geen meer op korte termijn.
Gisteren had ik "De mol" op Vier opgenomen, maar natuurlijk werden alle uitzendingen van dezelfde aflevering opgenomen. Het vreemde was, ik kijk naar de uitzending van 20u30 en toen ik gedaan had met kijken en hem terug aan het begin wilde zetten, zodat mijn man die later ook kon bekijken, was die opname weg en overschreven door de opname van 23uxx die nog bezig was. Dus uiteindelijk had ik nog maar 1 uitzending over van die aflevering. Vreemd. Dezelfde aflevering die elkaar dus overschrijft.
Hi Elma
Op jou account zie ik nochthans nog programma's staan op ' long term'
in totaal kan je 50 uur programma in long term plaatsen, momenteel zie ik daarvan nog 12 uur over.
wat de mol betreft
zie in de logs ook enkel
VIER De Mol 13/02/17 23:42:00 +01:00 123 RecordSuccess
ik zie wel dat er regelmatig eens een opname verkeerd loopt
kan je eens volgende uitvoeren
- ga in menu van decoder naar instellingen- systeem- veilgiheid en privacy- cookies beheren en verwijder alle cookies
- herstart dan alle devices eens
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
mvg sabine
in totaal kan je 50 uur programma in long term plaatsen, momenteel zie ik daarvan nog 12 uur over.
wat de mol betreft
zie in de logs ook enkel
- ga in menu van decoder naar instellingen- systeem- veilgiheid en privacy- cookies beheren en verwijder alle cookies
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
mvg sabine
Welk nut hebben die cookies eigenlijk en wat gebeurd er als je ze verwijderd ?
Het zal onderander ook wel iets te maken hebben om een aangepast profiel van de gebruiker te kunnen opbouwen enz...maar alle details ga je niet teveel moeten verwachten vrees ik 🙂
Ik zou het ook maar normaal en logisch vinden dat als je gekozen hebt voor "alles wissen" dat er dan ook verder niks meer wordt opgenomen van deze serie, tenzij je ze opnieuw programmeert, misschien is juist dan dat het verkeerd afloopt en er soms ook niks meer van deze serie opnieuw opgenomen wordt, ergens door een verkeerde interpretatie van de vorige "alles wissen" opdracht, zou het eventueel kunnen (al denk ik dat dit op een andere manier bijgehouden wordt), dat ook dit iets te maken met die cookies die op de decoder bijgehouden worden?
Normaal is het de bedoeling dat wanneer je alles wissen doet enkel de opnames gewist worden en de planning behouden blijft. Maar daar loopt het soms fout dat ook de planning gewist wordt en dat je dan zelf geen serieopname meer kan inplannen. Het beste is aflevering per aflevering wissen of het gewoon te laten staan als het een netwerkopname is, na 60 dagen wordt het automatisch gewist.
Mvg,
Kim
Het Proximus team
Mvg,
Kim
Het Proximus team
wat de mol betreft
zie in de logs ook enkel
- ga in menu van decoder naar instellingen- systeem- veiligheid en privacy- cookies beheren en verwijder alle cookies
mvg sabine
Hallo Sabine,
Ik zet alles na opname op long term. Ik vind dat het doorspoelen dan iets vlotter verloopt. Dus normaal gezien zou 's morgens alles op long term moeten staan, want ik zet alle opnames zo voor ik ga slapen. Ik heb de indruk dat het doorspoelen dan vlotter gaat.
Wat de opnames betreft: ik stel vast dat ik niet hetzelfde zie op mijn I-pad als op de decoder (wat de opnames korte termijn en lange termijn betreft, want wat op de HD staat, kan ik natuurlijk niet zien op de app. Kijk maar naar "De Mol". Ik wil dus al die afleveringen bewaren tot het einde van het spel, zodat ik ze dan nog eens opnieuw kan zien. Op de decoder staan nu 3 opnames; De Kick off van 6/2 van 20u26, de opname van 6/2 van 23u44 en de opname van 13/2 van 23u47. In de app staat er nog een opname van 6/2 van 20u37. Dat is de eerste uitzending van de Mol van 6/2. Die werd blijkbaar op de decoder overschreven door de late uitzending. Dat is nu al 2 keer zo gelopen, zoals ik hierboven al uitgebreid uitgelegd heb.
Wat gebeurt er als ik die zou wissen? Gaat die opname van 23u44 dan ook niet gewist worden, aangezien ik de indruk heb dat die 2 uitzendingen van dezelfde dag, precies aan elkaar gelinkt zijn.
En wat gebeurt er als ik de cookies zou wissen? Ik heb veel opnames en ook veel in de planning staan. En die wil ik echt niet opnieuw programmeren en de opnames wil ik ook niet wissen, want die moet ik nog zien.
Ik stel ook regelmatig vast dat in een serieopname soms een aflevering niet in de planning komt te staan en als ik ze dan bij programmeer, heb ik altijd een "spookplanning". Dus de opname staat bij in de serie, maar ook nog eens apart met een blauw scherm. Die zijn echter niet te zien op de app. Voor morgen donderdag heb ik zo 3 opnames staan, o.a. het Nieuws van 19u. Er wordt wel maar 1 keer opgenomen.
Elma,
Ik zou voorlopig geen afleveringen wissen en ze gewoon laten staan, standaard worden deze automatisch gewist na 60 dagen. tenzij je dat hebt aangepast zoals in jouw geval. Aangezien je nog een decoder hebt met harde schijf zullen dus niet alle opnames via het netwerk gebeuren en sommige op de harde schijf zelf worden gedaan, deze opnames zullen dan niet zichtbaar zijn via de Proximus Tv app. Aangezien 'de Mol' ingesteld staat als serie opname zullen de opnames hiervan via het netwerk gaan, en zouden dus de afleveringen ook op de app zichtbaar moeten zijn. Ik laat eens nakijken door de betrokken dienst wat hiervan de reden kan zijn.
In principe kan cookies wissen geen kwaad voor je geplande opnames , dus dat kan je zeker eens doen.
Van zodra ik iets meer weet laat ik je het hier weten.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Ik zou voorlopig geen afleveringen wissen en ze gewoon laten staan, standaard worden deze automatisch gewist na 60 dagen. tenzij je dat hebt aangepast zoals in jouw geval. Aangezien je nog een decoder hebt met harde schijf zullen dus niet alle opnames via het netwerk gebeuren en sommige op de harde schijf zelf worden gedaan, deze opnames zullen dan niet zichtbaar zijn via de Proximus Tv app. Aangezien 'de Mol' ingesteld staat als serie opname zullen de opnames hiervan via het netwerk gaan, en zouden dus de afleveringen ook op de app zichtbaar moeten zijn. Ik laat eens nakijken door de betrokken dienst wat hiervan de reden kan zijn.
In principe kan cookies wissen geen kwaad voor je geplande opnames , dus dat kan je zeker eens doen.
Van zodra ik iets meer weet laat ik je het hier weten.
Met vriendelijke groeten,
Samuel
Hey Elma, ik heb je opnames van De Mol even laten nakijken en de 3 opnames van 6/02 lijken toch te kloppen. Volgende 3 records zou je moeten hebben (op zowel decoder als app)
VIER HD De Mol 06/02/17 23:39:00 +01:00 113
VIER HD De Mol 06/02/17 20:32:00 +01:00 122
VIER HD De Mol 06/02/17 20:21:00 +01:00 46
Het laatste, geeft de duur van de opname aan. Nu, ik volg zelf niet De Mol, maar ik vermoed dat de opname van 46min de piloot gaat zijn of inleiding. De reden van overlappen met de opname nadien is door de standaard extra tijd die wordt opgenomen. We hebben voor alle zekerheid de opnames hersteld. Ook deze van 13/02 is nu ook aanwezig.
Ivm de spookopname van bijvoorbeeld Het Nieuws, controleer of je deze niet dubbel op je planning hebt staan zodat deze in feite 2x wordt opgenomen (zowel op server als harde schijf). Controleer dit even in je planning.
VIER HD De Mol 06/02/17 23:39:00 +01:00 113
VIER HD De Mol 06/02/17 20:32:00 +01:00 122
VIER HD De Mol 06/02/17 20:21:00 +01:00 46
Het laatste, geeft de duur van de opname aan. Nu, ik volg zelf niet De Mol, maar ik vermoed dat de opname van 46min de piloot gaat zijn of inleiding. De reden van overlappen met de opname nadien is door de standaard extra tijd die wordt opgenomen. We hebben voor alle zekerheid de opnames hersteld. Ook deze van 13/02 is nu ook aanwezig.
Ivm de spookopname van bijvoorbeeld Het Nieuws, controleer of je deze niet dubbel op je planning hebt staan zodat deze in feite 2x wordt opgenomen (zowel op server als harde schijf). Controleer dit even in je planning.
Hey,
Dan kan ik deze aflevering VIER HD De Mol 06/02/17 20:32:00 +01:00 122 gewoon wissen in de app. , zonder dat die van 23u39 gewist wordt? Hij staat niet op de decoder, alleen in de app. Die synchronisatie tussen decoder en app lijkt me niet zo vlot te verlopen. Bug?
Dan kan ik deze aflevering VIER HD De Mol 06/02/17 20:32:00 +01:00 122 gewoon wissen in de app. , zonder dat die van 23u39 gewist wordt? Hij staat niet op de decoder, alleen in de app. Die synchronisatie tussen decoder en app lijkt me niet zo vlot te verlopen. Bug?
Staat hij er ook niet tussen na een herstart van de decoder?
Neen, Jimmy. Maar ik heb hem gewist op de app en nagekeken op de decoder of die van 23uxx er nog stond en dat was zo. Dus alles OKÉ. Vandaag erover gesproken met een andere klant. Die had dat ook soms voor dat als een aflevering in serieopname om 20u uitgezonden wordt, dan word die opgenomen. Maar als er een heruitzending is, later op de avond, dan wordt die van 20uxx overschreven. Misschien een hint voor Engineering? Bugske?
Normaal zou dit nochtans niet mogen. Nu, in feite raden we aan zo weinig mogelijk opnames te wissen momenteel door een andere bug die er voor kan zorgen dat er geen opnames meer plaats vinden. Alles wordt toch op het netwerk opgenomen en deze verdwijnen dan vanzelf na 60 dagen. Met een volgende update die er binnenkort komt gaat dit probleem zich niet meer voor doen.
Dan hoop ik dat die update er snel komt, want als ik niet meer mag wissen wat ik gezien heb, dan kan ik er niet meer aan uit. Ik neem alles op, wat ik wil zien, het Nieuws van 19u inbegrepen, omdat ik geen replay kan krijgen, daar ik door mijn tariefplan geen "pack" kan hebben. Niet wissen = soep. Ik waag het er dus maar op en hoop dat die bug mij niet treft. :8
Elma, wij hopen ook dat die update er snel komt. Weet dat onze engineering er aan werkt...Mvg, AM
Ja, dat dacht ik wel, hoor.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.