Sinds donderdag 12 mei heeft mijn decoder (Tiglin AB) een probleem. Nadat ik hem opstarte deed hij een update. Hij update tot het nummer 490 maar daarna krijg ik op mijn tv alleen maar een grijs/blauw scherm. Ik kan de decoder ook niet meer afleggen met de on/off knop. Ik heb de decoder al meerdere malen van de netstroom gehaald maar het probleem blijft. Mijn telefoon en internet werken perfect dus ik vermoed dat de fout bij de decoder ligt.
Heeft er iemand een soortgelijk probleem recentelijk en zo ja, wat kunnen we hieraan doen? Ik heb begrepen dat de decoder binnenbrengen voor nazicht wel eens heel lang kan duren.
Waar kan ik eventueel een nieuwe decoder kopen?
Hartelijk bedankt voor het lezen en ik hoop op een antwoord!!
Bladzijde 1 / 1
hallo,
Probeer eerst eens een factory reset.
Dit doe je door de stekker uit te trekken, stekker er terug in te steken en ONMIDDELIJK achteraan met een balpen in het 'reset' gaatje te drukken ...hou dit ongeveer 1 minuut ingedrukt.
MISSCHIEN werkt het dan terug.
Probeer eerst eens een factory reset.
Dit doe je door de stekker uit te trekken, stekker er terug in te steken en ONMIDDELIJK achteraan met een balpen in het 'reset' gaatje te drukken ...hou dit ongeveer 1 minuut ingedrukt.
MISSCHIEN werkt het dan terug.
Dag Bart, bedankt voor de optie. Ik heb het uitgevoerd zoals jij voorstelde. Resultaat is nu dat hij mij geen mededeling meer heeft dat hij aan het "updaten is" en ik ook geen grijs scherm meer krijg. Nu lijkt het alsof de modem volledig dood is. Mijn twee blauwe lampjes werken wel nog maar ik kan hem nog steeds niet afzetten.
Nu hoor ik regelmatig luide klikgeluiden alsof hij iets bezig is, of dat er iets serieus mis is.
Maw, nog altijd geen tv.
Toch bedankt om te helpen. Hebt u nog andere opties misschien?
Nu hoor ik regelmatig luide klikgeluiden alsof hij iets bezig is, of dat er iets serieus mis is.
Maw, nog altijd geen tv.
Toch bedankt om te helpen. Hebt u nog andere opties misschien?
Ik vrees dat uw decoder stuk is.
Kan je naar 0800 22 312 bellen, om nog een test uit te laten voeren?
worst case zal je een nummer krijgen om uw decoder om te ruilen.
Kan je naar 0800 22 312 bellen, om nog een test uit te laten voeren?
worst case zal je een nummer krijgen om uw decoder om te ruilen.
hij spreekt van een nieuwe decoder te kopen, dus misschien dat hij hem destijds aangekocht heeft... (bespaar je elke maand €6 mee)
dan vrees ik dat z'n garantie verlopen is want die Tilgin zijn oude beestjes.
tegenwoordig kan je een refurbished V3 decoder aankopen via Belgacom voor €98,80
mvg
dan vrees ik dat z'n garantie verlopen is want die Tilgin zijn oude beestjes.
tegenwoordig kan je een refurbished V3 decoder aankopen via Belgacom voor €98,80
mvg
Hartelijk dank bart voor je tijd. Ik heb gebeld en zij zullen me nu verder proberen te helpen.
Goed te weten dat de community mensen heel snel kan helpen.
Goed te weten dat de community mensen heel snel kan helpen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.