Beantwoord

Teveel spam

  • 26 November 2016
  • 6 reacties
  • 557 Bekeken

Sinds enkele maanden krijg ik veel meer spam mail binnen op mijn Skynet mail adres. Dit is uiteraard heel vervelend. Heb hiervoor al naar de helpdesk gebeld maar buiten manueel een mail list blokkeren konden ze niets doen. Dat is uiteraard zinloos omdat spam van overal komt en blijft komen.

Het lijkt me erop dat er nieuwere minderwaardige spam filters in gebruik zijn genomen bij Proximus. Hoe kan dit probleem opgelost worden ? Bij de helpdesk zal het niet lukken.
icon

Beste antwoord door Marleen 26 November 2016, 12:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kijk hier eens (gelijkaardig onderwerp):
nl.forum.proximus.be/internet-10/spam-weren-mailbox-35282
en:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_virus_mailset/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/uw-mailbox-beveiligen-met-met-een-gratis-antivirus-of-antispam.html

Op het internet vind je zeker een aantal spamfilters, zoals 'Spamfighter' en 'Spamihilator' en vele andere, gratis en betalend, maar alle spam tegen houden ....
Bedankt maar ik gebruik al Norton Internet Security op mijn Mac dus daar is er voldoende beveiliging. Het probleem ligt aan de kant van de server bij Proximus zelf. Daar werkt de spam filtering niet optimaal.
Reputatie 7
Badge +3
Je kan een filter plaatsen in je mailbox(en) via MyProximus. Deze filter staat op de server van Proximus en werkt al voor Norton de mail ziet (als je je pc opzet). Werkt ook gedetailleerder dan spam en antivirus instellen, zoals Marleen voorstelt. Als je bvb elke dag aanbiedingen krijgt (zogenaamde nieuwsbrieven) dan kan je dat ook instellen.
Ga naar MyProximus -Mijn berichten - kies eventueel de gewenste mailbox (links op je scherm).
Mijn E-mails lezen en schrijven
Configuratie (bovenaan met tandwiel)
Links: E-mail kiezen
Onderaan in de lijst kies je [Filter]
Klik bovenaan op Mailfilter Nieuw
In regeldetails (rechter scherm) hernoem je [Nieuwe regel] naar het gewenste spamwoord dat je niet wenst te ontvangen.
Kies [Bericht plaatsen in] en wijzig met het wieltje van je muis [postvak in] in de gewenste folder bv. spam. Kies best niet
Vul dan de vakjes onderaan in naar eigen wens. Ik geef een voorbeeld in bijgaande foto, met links onze spamfilters.
Kies best niet [prullenmand] want dan heb je geen beheer over eventuele mails die je toch wilde lezen.
Bedankt maar dit is onbegonnen werk want spam kan je op zo'n manier niet beheren. Daarom dat er professionele spam filter oplossingen zijn die Proximus gebruikt. Weet niet dewelke zij gebruiken maar vendors als Symantec, Sophos, Checkpoint, Trendmicro, McAfee, ... bieden zo'n oplossingen aan. Hoe beter de oplossing, hoe minder spam wij als klant krijgen.
Vreemd, ik gebruik al jaaaren spamihilator en die houdt mijn mailboxen méér dan proper ... (middels het gebruik van "spam-cop" servers en dergelijke ... net zoals providers dat doen of wat dacht u ? )
Spam tegen houden op het nivo van de provider is riskant omdat er geen 100% waterdichte methode bestaat in zoverre dat uw provider niet kan beslissen of sommige mails al dan niet spam zijn ... ergo, ik snap dus eigenlijk uw probleem niet omdat men voor de weinige emails die door de spammazen glippen, op een eenvoudige manier zelf kune beslissen wat ze nu juist zijn ...

PS .. misschien moet u maar zo slim zijn om te surfen via een "dummy" email adres ergens ver weg van "skynet" ... 😃
Reputatie 6
Badge +4
Hi Bruno,

Op de helpdesk ze enkel zien of de spamfilter actief op de mailbox staat of niet. Welk software hiervoor gebruikt wordt kan men niet zien.

Je kan altijd melding hierover maken bij abuse

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html

mvg sabine

Reageer