teveel aangerekent

  • 22 November 2010
  • 12 reacties
  • 3382 Bekeken

ik zit sinds 2003 bij Belgacom en heb nu augustus een pack genomen

ik betaalde eerder voor internet met vaste lijn 57euro,men zegt me duidelijk als ik internet/tv en mobiel10 neem dan zal ik maar 52.90 betalen

ik surf weinig en favoriet was me te groot,mijn band blijft leeg en maand is om

ik vraag om de comfort maar wou mijn norton blijven houden,raden ze me aan dat ik dan de favoriet neem omdat ik dan de norton inbegrepen heb,ik lees dit dan ook online,het zat duidelijk in de promo van internet favoriet

Ik teken op 13.8.2010 in.op 24/8/2010 word digitaal aangesloten en start mijn nieuwe contract

eerst krijg ik bij mijn volgende factuur een boete voor voortijdig opzeggen van mijn vaste telefoonlijn want die had ik sinds 2003 omdat toentertijd men geen internet zonder telefoonlijn kon nemen

ik krijg zonder btw rond de 8euro boete voor voortijdig opzeggen ,ik heb omdat ik al belgacom abbonnee was gewoon online een pack besteld en gezegd dat de teleloonlijn dan niet meer hoefde,zij sluiten alles voor een maand om is aan en hierdoor mag ik boete betalen

dan krijg ik sindsdien ook de securety telkens aangerekend

ik heb in Sept die 5euro betwist en kreeg gelijk maar de maand erop was dit weer aangerekend

Ik zou zei men me 52.90 betalen,nam de maand erop een boeket dus ik zou dan 57.90 betalen maar ik krijg nu factuur van 69.24

ik heb de pack internet favoriet met tv comfort en mobiel 10

ik was al die jaren tevreden bij belgacom maar nu heb ik dik spijt dat ik nog een jaar moet uitzitten en hoe nu gaat ben ik als mijn jaar erop zit weg

Mijn nichtje heeft prime bij telenet en internet

filmen zoveel als ze wilt en betaalt iets van een 72euro

ik durf niemand zeggen wat ik betaal en dat ik geen filmen of zo heb

syfy is het beste wat ik uit mijn digitale haal,dat is een schande en mijn simkaart zit in mijn kast ,die gebruik ik niet eens

ik had genomen omdat men me aanrade te nemen omdat ik zo goedkoper uitkwam

ik bel niet meer want vooral laatste maal wou dat meisje echt niet luisteren 


 

 



12 reacties

Aan de boete voor het opzeggen van de vaste lijn is niets te doen vrees ik. Uw contract was blijkbaar nog niet helemaal afgelopen.

Wat betreft het pack:
- volgens deze lijst bestaat het pack Mobile 10 + Internet Comfort + TV Comfort niet. Dit kan enkel met Internet Favorite.
- In het pack Mobile 10 + Internet Favorite + TV Comfort is de optie Security niet gratis inbegrepen.

Uw factuur van €52,90 + €5 voor Security is dus correct. Neemt u daar nog een boeket bij dan komt dat in totaal op €62,90.

Om toch even de vergelijking te maken met Telenet:
- Funkyshake+ (=internet + tv): €45
- kabelabonnement: €13
- Walk & Talk 0 met 55 belminuten (= Belgacom Mobile 10): €9

€67 in totaal, en dan heb je nog geen Norton. Voor Prime mag je nog eens €20 bijtellen.
Badge
Beste

Waarom zou men niet luisteren ?

Waar werd uw aanvraag gedaan? In een Belgacom-Shop of dealer of telefonisch? U kan steeds een duidelijke en juiste omschrijving schriftelijk aan de klantendienst overmaken. Belgacom-klantendienst K.Albert 2 laan 27 1030 Brussel. Alle verzoeken, ook telefonisch, worden steeds met de nodige ernst behandeld. Of maak me login over dan laat ik nazien.

groeten-muisje

Beste carmen,

Hetgeen wouter1984 en muisje gepost hebben klopt volledig.

Belgacom heeft bovendien packs op maat voor iedere klant.

Indien u ons uw gegevens (login, klantnr., contactnr.) bezorgt dan contacteren wij u zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Ik heb zonder bij mijn weten iets verandert te hebben een contract gehad van toen ik starte in het jaar 2003 tot nu in augustus 2010 en begrijp daarom niet dat ik mijn vaste lijn te vroeg heb opgezegd

ik had voor de pack internet favoriet met discovery lijn geloof ik dat het heette en betaalde de norton inderdaad maandelijks 5euro voor ,ik weet eerder heette mijn internet belgacom Go maar ik heb onverandert internet gehad toen nu dit jaar

Ik heb online de pack genomen nadat ik eerst telefonisch vroeg wat ik het beste nam,

Op dat moment was sprake van minder dan de 57euro en paar centen te betalen wat ik toen betaalde voor internet alleen

men rade me aan internet favoriet met tv comfort te nemen omdat als ik internet comfort nam gelijk ik wou omdat ik laatste jaar amper online kom dan had ik de norton er niet bij inbegrepen kon hebben en met internet favoriet wel want ik wou de norton houden en ik koos hiervoor wel de zwaardere internet als ik hiermee profijt kon maken

Ik ga online en klik de pack internet favoriet met tv comfort aan zodat ik norton erbij kreeg en ik geen 5euro extra hoefde te gaan betalen en zou weet exact niet meer maar iets van een 53 of 54euro en wat centen betalen,vond dit ok gezien wat ik allemaal ervoor kreeg en ik zeg nogmaals ik was altijd content bij belgacom en nu nog content,vind alleen dat ik plots best veel ben aan betalen en ik ben tevreden over de diensten en de geschenken,kreeg zo 50euro activatiekorting omdat online bestelde

Zoals gebruikelijk bellen ze je dan paar minuut na bestelling op en zegt meisje aan telefoon van als je mobiel 10 erbij neemt betaal je nog minder dan wat je nu gaat betalen,je gaat dan 52.90euro betalen en je hebt wat je nu bestelt heb en ook nog voor 10euro om te bellen bovenop,normaal zocht ik geen abbonement om te bellen omdat ik tevreden als pay and go ben omdat ik geen beller ben en wel veel berichten zend en ik met mijn tariefformule gratis sms kan maar ok ik neem haar aanbod aan en leg haar uit dat ik mijn pay and go nr houd als voorafbetaalde tarief zoals die is en dat ik dan nieuw nr voor die mobiel 10 wil omdat ik die waarschijnlijk amper zal gebruiken

zo word het contract gemaakt,was toen als ik juist zit de 13aug 2010

kreeg in de loop van die week een brief dat de 24augustus de digitaal tv comfort aktief werd en mijn contract starte

ook de internet favoriet nam die dag maar ik had ervoor al internet favoriet dus hiervan merkte ik geen verschil

ik had vanaf toen dan contract van internet favoriet-tv comfort en mobiel 10

maand erna nam ik 1 boeket waarvoor ik natuurlijk wist dat dit 5euro kost en ik heb hier zeker geen problemen mee

bij mijn berekening zou ik internet favoriet-tv comfort en mobiel 10 52.90 betalen,norton zat hoe ik dacht inbegrepen dus zou geen 5euro erbij betalen en ik nam een boeket dan betaalde ik 57.90

ik tel nu dat iemand aan telefoon me wat vergat te zeggen en ik nu met voor mij te zware internet zit en norton evengoed extra te betalen heb dan zou ik 62.90 betalen maar mijn laatste factuur is 69.24

hoe kom ik dan aan dit bedrag ?

zou heerlijk zijn moest er een andere compinatie zijn voor mij waardoor ik vb internet comfort zou hebben met tv waar de syfy en andere filmzenders als boeket te nemen zijn

misschiens zonder mobiel 10 want die zou ik niet eens missen maar de norton wil ik houden,betaal er wel voor en zou altijd fijn zijn moest inbegrepen zijn

nog even zeggen dat ik telefonisch altijd goed geholpen werd,het was enkel de laatste maal dat men mij gewoon niet aanhoorde

zo zei men me dat ik ivm de vaste tel lijn opzeggen ik vorig jaar sept of zo een nieuwe contract had afgesloten en ik daarom die boete kreeg en ik zei dat niet zo was,want ik zou toch weten als ik dit had gedaan,ze zei dan ga zien in je facturen ergens heb je meer betaalt hiervoor

ik ben hier online in het archief geweest en het hele jaar 2009 tot heden betaalde ik overal juist hetzelfde bedrag maar ze wou me niet geloven,ze zong me op laatste zelfs toe dat ik fout zat en daar voelde ik me zo slecht van

ik zag wit op zwart dat ik nergens mijn abbonement veranderde omdat ik geen contact sinds jaren met belgacom nam en ze zei dat ik dit wel deed


mijn klantnr 6023866033 voor als u mijn contract wilt inzien

als nog wat nodig dan zegt u maar en ik geef het door

zeer vriendelijk bedankt voor jullie aandacht aan mijn schrijven

en ben overtuigd dat dit zeker opgelost geraakt

Badge
Carmen

ik maak het over aan de bevoegde dienst, zij zullen het onderzoeken en u hierover contacteren

groeten-muisje

dank u muisje

Heb je kunnen zien waarom ik in de nieuwe factuur die online reeds beschikbaar is ik 69.24 ga betalen? ik heb erop zitten kijken maar kan niet achterhalen waar het verschil zit

internet favoriet + tv comfort + mobiel 10 zou 52.90 zijn en daar nog 5 euro Norton + 5euro voor 1 boeket had ik een bedrag verwacht van 62.90

ik heb ook niet voor teveel gebeld want sinds 30.8.2010 krijg ik telkens 10euro belwaarde en tot heden 23.11.2010 zal ik amper 10euro hooguit verbruikt hebben dus door bellen is dit ook niet

het betreft factuur met Factuurnummer: 6029152976

Is er een nr waar ik mijn belwaarde kan te weten komen

bij P&G doe ik #121# en weet ik mijn beschikbaar belwaarde maar met deze mobiel 10 heb ik gewoon geen idee want hier online zie je veel eerdere gevoerde gesprekken maar niet de momentele belwaarde en ook dit is één van de redenen dat ik deze simkaart niet in gebruik heb

U zegt dat voor iedereen een abbonement op maat is en ik vraag me af welk zou dat voor mij zijn

ik surf weinig,email beetje,kijk fotos en surf wat naar vb facebook en daar houd het wel mee op ,ik ben meer een tv kijker dan surfer,kijk graag filmen en series maar huren doe ik niet want vind niet zo leuk dat dit allemaal bij de factuur word bijgerekent,zou handig zijn moest ooit in toekomst een herlaadkaart hiervoor beschikbaar komen,je laad op kaart en kunt dan via decoder insteken en filmen huren en het bedrag kan daarvan afgetrokken worden en zo zou tv abbonement elke maand vast bedrag kunnen hebben

abbonement voor vast of mobiel telefoon heb ik dan weer niet nodig maar voor mij zal ik met tv tot 24.8.2011 en met gsm tot 30.8.2011 vast zitten,zal erna pas een andere formulle kunnen kiezen vrees ik want heb jaarcontract
wouter1984 ik weet dat de optie securety niet of niet meer inbegrepen is maar in de promotie die geldig was tot 15/8/2010 was die optie niet bij de comfort maar wel bij de favoriet en intense inbegrepen

Vanaf 16/8/2010 kwam nieuwe promotie periode en daar was die niet meer bij inbegrepen maar ik deed mijn online bestelling op 13/8/2010 en toen was bij de favoriet internet wel inbegrepen

In gedachte zie ik het nog voor mij dat ik dit op de website leesde en zie nog voor mij dat ik op de 16de keer naar de nieuwe promotie ging zienen zag dat die optie vanaf dan enkel bij de internet intense was inbegrepen en waarom zou die bediende aan telefoon bij belgacom me telefonisch gaan aanraden toen ik de internet comfort wou nemen dat ik beter de internet favoriet nam omdat ik dan de norton erbij kreeg en daarom nam ik toen de favoriet terug

ik ben vrij zeker dat dit op moment dat ik intekende inbegrepen was maar ik kan niet bewijzen,heb die pagina niet uitgeprint of gesprek opgenomen dus heb niets om dit te bewijzen
bij mobiel 10 abbonement versta ik dat ik voor 10euro per maand mag opbellen

maar mag ik overal heen bellen of enkel in belgie? ik heb paar maal nederlands nr gebeld en vraag me af of dit van de 10euro afgaan of dat dit apart aangerekent word want als dit niet van de 10euro afgaan dan zou hier de verklaring kunnen zitten voor mijn hogere factuurbedrag van deze maand

en hoe zit met sms? worden sms van de maandelijkse 10euro afgehouden of word dit extra gefactureerd en naar waar mag ik dan met die 10euro dan bellen

als november gedaan is zou ik 3x 10euro van 3maanden hebben en opgebeld hiervan heb ik heel weinig,in totaal denk ik zo een 10euro buitenland en een euro of zo in belgie gebeld en vraag me af hoevaak dragen ze die 10euro over als niet gebruikt werd,

blijven ze me maandelijks 10euro bijzetten ook al heb ik nog een paar maanden die andere 10 euros niet gebruikt?

gr Carmen
Telefoneren van en naar het buitenland wordt apart aangerekend, dit zit niet in de bundel van 10 euro. Sms'en zitten er wel bij.

Het overschot aan belminuten/sms'en wordt eenmalig overgedragen naar de volgende maand. Je zal dus nooit meer dan €20 krediet hebben.

Aangezien er geen pack mobile + internet + tv bestaat met internet Comfort is uw huidig pack de goedkoopste oplossing.
Het pack internet Comfort + TV Comfort met een apart Mobile 10 abonnement komt duurder uit dan het pack mobile 10 + internet Favorite + TV Comfort.
Beste Carmen,

Uw vraag is overgemaakt aan de juiste interne dienst.

Er wordt zo snel mogelijk telefonisch contact met u opgenomen.


Met vriendelijke groeten,

Eva
@ wouter1984 goed te weten dat naar buitenland oproepen maken niet in mobiel 10 zit inbegrepen en dat 2x 10euro word overgedragen,zal proberen ermee rekening te houden zodat ik niet gelijk nu dat ik al nu de 4de maand abbonement inga en nog maar 1euro heb opgebeld daar buitenland apart aangerekent word

@ Eva ik ben niet zeker maar zag op mijn gsm dat voormiddag een gemiste oproep van een prive nr heb staan,zou kunnen dat dit van jullie dienst was ,kan u indien dit mogelijk is vragen of ze me pas na 16:30 kunnen bellen want na die uur ben ik elke dag bereikbaar

Ik wil jullie allen danken want door jullie heb ik alles beter gaan begrijpen en in slechtste geval zal ik tot eind aug 2011 aan deze pack internet favoriet met tv comfort en mobiel 10 vastzitten maar zal ik dan na het jaar een oplossing op maat kunnen krijgen liefst zonder mobiel 10 maar enkel lichte internet met tv

gr Carmen
Ik heb in Juli een pack aangevraagd voor belgacom digitale tv en internet aangevraagd.

Er werd mij toen gezegd het is maar 55 of 58 euro op de maand voor deze 2.De eerste keer heb ik 58 euro betaald,nadien in augustus problemen met internet en tv dus een technieker laten komen bleek de modem kapot te zijn die nieuwe kon ik ook nog eens betalen al was het mijn schuld niet want hij was vanbinnen kapot.De tweede rekening was dus al over de 200 euro,de twee opvolgende rekeningen zijn ook over de 100 euro nu vraag ik me toch af wanneer ik terug 58 euro kan betalen zoals in het begin gezegd is geweest ik zit af en toe op het internet en films bestellen doe ik nooit dus snap ik niet hoe dat komt dat ik steeds over de 100 euro moet betalen.

Groetjes

Reageer