Beantwoord

Terug factuur te vroeg om te betalen

  • 14 September 2016
  • 17 reacties
  • 678 Bekeken

Weten dat PX in augustus de software betreffende facturen veranderd geweest is.
Er zijn voldoende klachten daarover geweest hier op het forum dat de afrekening te vroeg in de brievenbus lande. Oplossing was van PX even naar de klantendienst bellen om de datum te veranderen en met wat ik las was het opgelost met de klanten die het gedaan hebben. Er waren ook veel mensen die hier door de medewerkers geholpen werden met het opschuiven van de datum.

Had toen ook een te vroege datum verleden maand 17/8 maar heb toen wel betaalt.
Vandaag zie ik op MyProximus terug een te vroege factuur nu te betalen voor 29/9.

Bel vandaag op naar PX om 08u30 en heb zekere medewerker Fana aan de lijn met de vraag kan ik terug mijn facturen ontvangen zoals vroeger dat ik de huidige maand betaalt in de 1 week van de volgende maand.

Stel mijn vraag en het antwoord was neen meneer u moet betalen voor die datum.
Leg hem bovenstaande tekst uit met de opmerking ga het even zelf lezen op het forum dat het kan de datum opschuiven.
En vanaf dat moment liep met mijn kop tegen de muur. Het enige wat er toen nog uit zijn mond kwam waren bedreigen als ik te laat was om te betalen dat het mij geld zal kosten.

DIKKE ZUCHT is echt droevig dat ik terug tijd moet steken en terug mijn klacht hier moet plaatsen voor een oplossing omdat je in Brussel geen oplossing krijgt.
Dus medewerkers kunnen jullie mij aub correcte betaaldatum geven.
Factuur nummer: 6622169529

Het is gewoon uit principe ik betaal geen rekening voor huidige maand als de maand nog niet gedaan is.
Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door KoenN 16 September 2016, 14:05

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Normaal is de situatie als volgt: Het abonnement moet vooraf betaald worden, de gesprekken worden de volgende maand aangerekend.
Op die factuur is alles aangerekend huur van films telefoon gesprekken en niet enkel abonnement frank.
En snap niet goed waarom het nog niet opgelost is vandaag bij PX zal weer een calvarieweg worden.
Reputatie 6
Badge +3
Huur van films augustus en gesprekken augustus dan wel september?
je ook alles in detail zien voor welke periode iets aangerekend werd op je factuur via MyProximus
Reputatie 6
Badge +3
Factuur komt volgens mij niet te vroeg, kan in principe al op 1 september verstuurd worden voor gesprekken augustus.
Betaaltermijn van 14 dagen is echter abnormaal kort en zeker klantonvriendelijk.
Er zijn er wel nog die dit doen dus zal die termijn toch waarschijnlijk wel wettelijk zijn !
En als je bv voor langer dan 2 weken in verlof bent moeten ze toch eerst nog een verwittiging sturen zonder dat er kosten aan verbonden zijn,
dus dan heb je (onrechtstreeks) wel meer dan 14 dagen de tijd.
Frank huur en gesprekken zijn van de maand september, driedubbel keer gecontroleerd.
Je zegt dat abonnement moet vooraf betaald worden, de gesprekken worden de volgende maand aangerekend en dit klopt niet bij mij.

Uw factuur van 11 september 2016 incl. btw
Abonnement 67,50
Verbruik 24,73
Totaal bedrag van de factuur 92,23
Diensten geleverd door derden 1,43
Creditnota nr 6691463217 -10,00
Creditnota nr 6691463219 -10,29
Totaal te betalen 73,37 €

En klopt Elsa negeer ik de betaaldatum krijgt ik wel een herinnering betreffende de betaling. Maar heb nog nooit van mijn leven een verwittiging gehad betreffende betalingen en wil dat zo houden.

PX graag een oplossing zodat ik deze topic kan afsluiten.

N.B waar zit de logica dat PX al op 11 september 2016 al mijn huurfilms en gesprekken aanrekent als de maand nog niet voorbij.

Vloek is toch gewoon dat een medewerker de datum correct veranderd, het kon verleden maand wel en nu plots niet meer.
Reputatie 6
Badge +2
Waarschijnlijk beschikt Proximus over een glazen bol. 😉
Denk het ook Alexander zal ook maar glimlachen 😉 dat ze een glazen bol hebben.

Moet wel eerlijk toegeven dat de nieuwe look van de facturen veel duidelijker zijn dan vroeger dus dat is een verbetering.
BV. Diensten geleverd door derden 1,43 euro klopt heb begin deze maand Speciale assistentie door KLM CARES opgebeld betreffende mijn reis naar USA einde dit jaar, ben niet echt mobiel dus heb hulp nodig op de luchthavens. Nu staat klaar en duidelijk welk nummer je opgebeld hebt en vroeger had je er het raden naar.
Reputatie 7
Badge +3
Beste patrick,

Dat was éénmalig dat u 2 facturen in september moest betalen.

Vanaf oktober gaat het terug 1 factuur per maand zijn.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick,

Op uw factuur 6622169529 staan alle abonnementen van september en het verbruik van augustus aangerekend.

Dus het verbruik van september zal pas op de volgende factuur zijn.

De factuur is opgemaakt op 11/09 en moet betaald zijn op 29/09/2016.

Nu als je wil kunnen we altijd een uitstel van betaling activeren als dit niet moest lukken.

Jammer genoeg kunnen we de datum niet aanpassen wanneer de factuur opgemaakt wordt. Dit gebeurd volledig automatisch en hier kunnen we geen wijzigingen op doen.

Van zodra de factuur is opgemaakt heb je 18 dagen de tijd om de factuur te betalen.

Alvast de excuses hiervoor.

Met vriendelijke groeten

Koen
Sorry Joel maar ik ga er niet mee akkoord
Dus door jullie bugs in de software betreffende facturen heb ik nu 2 facturen. Goed wil dan best deze maand er 2 betalen.

Maar dan wil ik de factuur die ik moet betalen voor 29/09 de juiste is enkel het abonnement en niet al de rest.

Graag vandaag een oplossing of deze avond vertrek er een klacht naar de ombudsman en plak wel hier die tekst die ik hun opstuurt.

met vriendelijke groet

Amaai al die miserie om terug zoals het vroeger was betalen begin van de maand. Niet op einde van de maand dan is mijn geld op
Reputatie 7
Badge +4
Beste Patrick

Uw volgende facturen gaan steeds rond de 11de van de maand opgemaakt worden.

Dus ga je terug een vaste periode hebben.

Mvg,

Koen
Mijn thx om het in orde te brengen

Mvg
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan!
En lap vandaag weer aan de telefoon gehangen voor de factuur die te vroeg was. Er was mij nochtans belooft dat het in orde was dat ik zoals vroeger mijn betaling kon doen in de eerste week van de volgende maand.

Vandaag via MyProximus gezien te betalen voor 27 oktober 2016 dus PX weer opgebeld voor de zoveelste keer.
Met wat ik versta met de uitleg van Brussel is dat ik nu maandelijks PX opbellen om week uitstel te vragen omdat de nieuwe software het niet toelaat om de datums te onthouden, PX moet maandelijks manueel week opschuiven na telefonisch contact. .

Wat er op mijn lever ligt is dat jullie iets beloven en dat jullie dan iedere keer jullie belofte niet houden er is een oud spreekwoord die zegt " veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven" Snap dat de fout niet lig bij de medewerkers maar wel bij de software.

Er is mij vandaag belooft via Brussel dat de datum opschoven is naar de eerste week in november en dat dit enkel geld voor deze maand.
De vriendelijke dame aan de telefoon geeft mij het volgende klachtennummer meegeven 28487965 en medegedeeld dat mijn dossier doorgespeelt word naar weet niet welke dienst om de datum van betalingen in orde te brengen permanent, zodat ik niet meer maandelijks moet bellen.

Zullen zien wat de toekomst brengt op dat gebied betreffende de facturen.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Patrick,

Uit nazicht blijkt dat de aanpassing van de factuurdatum in behandeling is. Dit zal in principe vanaf de volgende factuur automatisch gebeuren.

Groetjes,

Antonella

Reageer