Telkens resetten van PLC systeem als we TV willen kijken.

  • 4 December 2010
  • 9 reacties
  • 1360 Bekeken

Hallo,

ik heb al zo een half jaar belgacom TV. De verbinding decorder met Bbox is met een PLC systeem. Hier heb ik nooit problemen mee gehad. Een tweetal weken geleden kreeg ik last van stistaand beeld en gekleurde vierkantjes. Telkens ik decorder en PLC resetten was het probleem verholpen voor een avond TV kijken.Nu heb ik al ontdekt dat ik enkel het PLC systeem moet resetten.

Dus als ik na het werk thuiskom en de TV aanzet heb ik problemen met stistaand beeld. Na een reset van het PLC systeem is het probleem verholpen voor heel de avond. De volgende dag bij het aanzetten van de TV heb ik weer stilstaan beeld. Na een reset is het probleem weer verholpen. Dit is doe ik nu al een week. Plezant is anders.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Modem en decorder met kabel verbinden is geen optie. TV op gelijkvloers en modem op 1ste verdiep.

Groeten Luc.


9 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Beste Luc

Ikzelf gebruik ook de plc adapters. Wanneer in dezelfde ruimte een zwaar huishoudtoestel insteekt krijg ik ook blokkerig beeld. In mijn geval gaat het om een stoomstrijkijzer. Test eens door zware apparaten in een andere ruimte te plaatsen indien mogelijk. Soms is het al voldoende om de plc adapter gewoon uit het stopcontact te halen zonder te resetten. Na een paar maanden moet ik ook de plc adapters resetten,uittrekken. Misschien is er iets mis met je plc adapters.

Met vriendelijke groeten
familievandesype
Hallo,


Er is niets speciaal verandert aan toestellen in mijn huis. Ik zal de volgende keer de PLC eens in een ander stopcontact steken om te kijken of dit helpt.

Anders zal ik eens naar de technische dienst moeten bellen vrees ik.


Groeten
Vraagje aan luca.

Als je problemen hebt, branden de drie lampjes op de beide plc dan nog groen?

Mvg

Jerom

Badge
beste

kan soms te maken hebben met het aanstaan/aanslaan van grote stroomverbruiker, o.a. electrisch verwarmingstoestel

groeten-muisje
@Jerom: Ja de lampjes pinken nog steeds groen, 1* heb ik het huisje eens oranje weten pinken. Maar alle andere keren bij storingen zijn ze groen.

@muisje: Het is steeds wanneer ik de 1ste keer opstart, na de reset heb ik geen last meer.
Mocht dit de fout zijn dan zou ik toch meer problemen moeten hebben denk ik.
Badge
beste luca

zitten uw PLC adapters rechtstreeks in een electriciteitsstopcontact of in een zogenaamde verdeeldoos met een einde kabel

groeten-muisje
@muisje, de plc zit rechtstreeks in het stopcontact. In de plc zit mijn verdeeldoos.

Kan ik de decorder gewoon aan laten staan s nachts? Of is dit geen goed idee.
Uw elektriciteitsleverancier vindt dat een schitterend idee. Dit zal het probleem vermoedelijk ook niet oplossen, aangezien het vrij duidelijk is dat de oorzaak bij de PLC's ligt.

De oplossing ligt minder voor de hand, zeker als het echt een probleem is met het elektriciteitsnet. Probeer misschien eens andere stopcontacten?
:DProbleem voorlopig opgelost.

Heb de PLC van de modem in een ander stopcontact gestoken.

De stekker van de decoder heb ik in de verdeeldoos gestoken die is aangesloten op de PLC.

Bedankt voor jullie reactie.

Reageer