Teletekst bij opgenomen programma's

  • 30 April 2011
  • 9 reacties
  • 945 Bekeken

Sinds de nieuwe layout van belgacom tv, kan je bv. het journaal in uitgesteld relais niet bekijken met teletekst. Vroeger kon dit wel en is dit zeer handig als je gehoorproblemen hebt. Wordt dit nog aangepast?

9 reacties

dit gaat wél nog. in feite heb ik deze feauture nog maar ontdekt na invoering van nieuw menu.

ik denk wel dat het van belang kan zijn dat het programma opgenomen is op harde schijf of op de server.

als het op harde schijf staat werkt ondertiteling via TT 888 - opgenomen op server, zou ik eens moeten testen.

mvg
Hoi Xenne,


ik heb problemen bij huren van gratis journaal. Daar werkt die optie niet meer.
een gehuurd programma is natuurlijk geen opgenomen programma.

maar momentje, ik zal het hier eens testen....

opgenomen programma op harde schijf = ondertiteling werkt

opgenomen programma op de server = ondertiteling werkt

gehuurd programma = ondertiteling werkt niet (of dit vroeger ging weet ik niet, en of dit steeds niet werkt weet ik ook niet, maar probeerde met het journaal van gisterenavond)

mvg
Hey Xenne,


Bedankt voor de info. Maar vroeger ging dat wel. Sinds de nieuwe layout idd niet meer.
okay Joremaya, in dat geval mogen ze dit probleem toevoegen aan de Buglijst. dank voor de melding.

mvg,
Beste Joremaya en xenne,

Deze bug is ons al een tijdje bekend en wordt opgelost bij de volgende firmware update.

Met vriendelijke groeten,

Eva
maar momentje, ik zal het hier eens testen....

opgenomen programma op harde schijf = ondertiteling werkt

opgenomen programma op de server = ondertiteling werkt

gehuurd programma = ondertiteling werkt niet (of dit vroeger ging weet ik niet, en of dit steeds niet werkt weet ik ook niet, maar probeerde met het journaal van gisterenavond)

even een aanvulling op bovenstaande

als je een SD programma gaat opnemen op harde schijf OF de server, dan gaat de ondertiteling (via TT) niet werken.
ondertitels (via TT) enkel beschikbaar bij HD opname


mvg

Gisteren voor het eerst een programma opgenomen op BBC en daarbij volgende vastgesteld:

- de teletekst ondertiteling liep bij het starten van het opgenomen programma een fractie achter - iets van een seconde, maar vrij vervelend om te volgen.

- de ondertiteling flikkert heel de tijd en de woorden verschijnen per blok van een aantal woorden ipv. regel voor regel.

- als teletekst bij de afgespeelde opname van dit BBC-programma opstond werken de video-knoppen NIET. Om vooruit, achteruit te gaan, te stoppen of te pauzeren moet ik eerst teletekst afzetten ....

- toen ik het programma gepauzeerd had en terug startte, start teletekst wel terug automatisch, en toen liep teletekst ineens wel synchroon maar het flikkereffect bleef.

- kort daarop heb ik programma weer even moeten pauzeren - dus eerst teletekst afzetten - en pauze drukken. Toen ik daarna weer verder keek liep de teletekst ineens een goeie 2 à 3 seconden terug achter om dan na een 10-tal minuten de 'achterstand' in te lopen en dan terug synchroon te gaan lopen ...

Zijn dit bugs in Belgacom TV? Want de BBC hun teletekst verloopt normaal zo goed als vlekkeloos?

GReetz MExxodus.
als teletekst bij de afgespeelde opname van dit BBC-programma opstond werken de video-knoppen NIET. Om vooruit, achteruit te gaan, te stoppen of te pauzeren moet ik eerst teletekst afzetten ....

is inderdaad vervelend, heb dat soms ook... van damn, het bakje reageert niet (bv als je gewoon van zender wil veranderen), en dan valt m'n euro dat TT ondertiteling opstaat, moet je eerst TT ondertiteling afzetten en kan je daarna pas zappen.

ondertussen moet ik mezelf wel tegenspreken van wat ik hierboven in het oranje schreef, ik heb nu ook al in SD opgenomen waarvan de TT ondertiteling wel werkt.

mvg

Reageer