bericht aan Belgacom:
sinds februari van dit jaar ben ik met Internet/telefonie/televisie overgestapt van Telenet naar Belgacom. De reden van mijn overstap had te maken met het gunstiger tarief bij Belgacom en het hogere Internet volume bij Belgacom (15 GB bij Telenet vs 150 GB bij Belgacom) dat ik aan deze betere prijs ter beschikking kreeg.
we zijn nu een 8-tal maand verder en ik begin stilaan spijt te krijgen van mijn overstap. De sterktes van belgacom wegen niet op tegen de grote tekortkomingen:
pluspunten Belgacom:
- ik ben tot nu toe zeer tevreden over de producten Telefonie en Internet;
- klantendienst is steeds behulpzaam en vriendelijk;
minpunten Belgacom:
- digitale televisie: het verschil met digitale televisie van Telenet is reusachtig (zie verder) !!!!! Zet de twee naast elkaar en doe de test. Iedereen bij Belgacom die eerlijk is kan niet anders dan objectief vaststellen dat digitale televisie van Belgacom voor geen meter kan tippen aan concurrent Telenet:
- gebruiksvriendelijkheid van de User Interface: de user interface bij Telenet Digitale Televisie was zoveel beter, eigentijdser en sneller. Bij Belgacom lijkt de User Interface te dateren uit de prehistorie. Zappen, programmeren, het doorlopen van het zenderaanbod. Alles gaat zo ontzettend traag. De looks van de interface en het werken ermee zijn mijns inziens van een andere tijd.
- zelfs bij het zappen naar een andere zender lijkt de technologie niet 'mee te kunnen', getuige daarvan het lipsync probleem dat enkele seconden duurt.
Alvorens ik de overstap naar Belgacom maakte had ik nooit durven vermoeden dat het digitale televisie product bij Belgacom zo achterop hinkt in vergelijking met Telenet. Dus het statement 'waarom ben je dan overgestapt' houdt geen steek: ik ben hier pas achter gekomen NA mijn overstap.
Ik ben hoegenaamd geen techneut, maar ik begin me af te vragen of de technologie van een telefoonlijntje (heel die boel informatie moet immers door een flinterdun kabeltje) niet sowieso de bottleneck is in gans de keten. Telenet technologie maakt in de woning van de gebruikers gebruik van de 'robuustere' coax kabel.
Met andere woorden, als de technologie (lees: telefoonkabel vs Telenet kabel) inderdaad de zwakke schakel is, kan dit betekenen dat Belgacom nooit de achterstand zal inhalen ?
Ik wil niets liever dan een tevreden klant zijn bij belgacom. Belgacom heeft (zeer) sterke punten, maar wat digitale televise betreft zijn ze het kneusje in vergelijking met hun grote concurrent Telenet.
Ik kijk alvast uit naar een reactie van Eva.
.