Telenet maakt sportpakket flink duurder


Reputatie 3
Badge +1
juist gelezen op het nieuwsblad.

ze gaan weer opslagen, dat is de reden dat ik bij telenet ben weggegaan.

:P

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160722_02394634?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=nieuwsblad&utm_content=article&utm_campaign=seeding

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat artikel is nogal ongeloofwaardig; nl.
Wie enkel digitale tv afneemt, zal 29,40 euro (+7,1 procent) per maand betalen. Wie digitale tv plus internet of vaste telefonie afneemt, betaalt 23,90 euro (+8,9 procent) en wie de drie producten heeft, betaalt 18,40 euro (+11,9 procent).


Dan zou je voor één component (dig.TV) méér betalen dan voor 2 componenten, en voor 3 componenten nog minder? Kan niet volgens mij! 18.40€ voor telefoon/internet/TV??? Ik betaal enkel voor de kabelaansluiiting nu al 16.30€...
Reputatie 7
Badge +6
Die prijzen zijn enkel de prijzen van dat fameuze sportpakket.:D Wie de drie producten (tv, internet, vaste lijn) heeft, betaalt € 18,40/m voor dat sportpakket (een stijging van 11,9 procent), wie enkel digitale tv heeft betaalt € 29,40/m. Dure grap in elk geval.
Dezelfde informatie staat trouwens ook in andere kranten o.a.
www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2802613/20016/07/22/Telenet-maakt-sportpakketten-flink-duurder.dhtml
Trouwens, ook Proximus zou veranderingen aanbrengen in zijn sportpakketten. Er wordt (nog) niets gezegd over prijsveranderingen. Zie de reactie van marnix_010:
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/eurosport-hd-eurosport-2-op-proximus-35055?sort=dateline.desc#comments.
Naar wat ik gelezen heb, gaat Proximus o.a.ook nog alle matchen van de Proximus League uitzenden vanaf volgend seizoen:
www.proximus.com/nl/news/all-proximus-league-matches-exclusively-proximus-tv-starting-next-season
Reputatie 7
Badge +6
Meer informatie over de 'vernieuwde' Proximus sport boeketten: All Sports, International Sports, Belgisch Voetbal ook hier:
www.proximus.be/nl/id_cr_foot/particulieren/producten/televisie/gebeten-door-voetbal.html
Die sportpakketen kunnen niet duur genoeg zijn, ze moesten onbetaalbaar worden, dan zitten de mannen niet zoveel meer in hun luie zetel 😛 :D
bij TN wordt sport mss duurder maar andere zaken verbeteren dan weer:
vanaf zondag 24 juli neemt het maandelijks downloadvol toe voor Basic Internet-abonnement ( 30/3Mbps)van 100 naar 150 GB. Zij beweren dat elke 18 maanden het verbruik verdubbelt.
(bij Internet Fiber 100: 200 GB en abonnementen met onbeperkt surfen, zoals Whoppa, 750 GB tijdens de piekuren).
Sport op de tv is niet mijn interesse en staat vandaag ook toevallig in het dagblad Het laatste nieuws met de voetbal dat er maar 3 Belgen op de 10 ernaar kijken. Tour de France ook 3 op de 10 Belgen en olympische spelen zelf nog minder.

Maar heb begrip voor de mensen die er wel liefhebber van zijn. Wat ik wel droevig en zeer droevig vind is dat op één alles moet wijken voor sport voor een minderheid en op canvas gans de dag niets. Maar dat zijn besparingen bij de VRT en PX kan er niets aan doen.

En het is droevig voor de sportliefhebbers ben je nu bij PX of Telenet jullie zijn een melkkoe ( voor de jeugd met melkkoe bedoel ik dat ze geld uit je zakken kloppen)
Maar heb begrip voor de mensen die er wel liefhebber van zijn.
Dat kan ik totaal niet begrijpen :-)))))
Reputatie 7
Badge +1
Die prijzen zijn enkel de prijzen van dat fameuze sportpakket.:D Wie de drie producten (tv, internet, vaste lijn) heeft, betaalt € 18,40/m voor dat sportpakket (een stijging van 11,9 procent), wie enkel digitale tv heeft betaalt € 29,40/m. Dure grap in elk geval.
Dezelfde informatie staat trouwens ook in andere kranten o.a.
www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2802613/20016/07/22/Telenet-maakt-sportpakketten-flink-duurder.dhtml
Trouwens, ook Proximus zou veranderingen aanbrengen in zijn sportpakketten. Er wordt (nog) niets gezegd over prijsveranderingen. Zie de reactie van marnix_010:
nl.forum.proximus.be/televisiezenders-series-films-34/eurosport-hd-eurosport-2-op-proximus-35055?sort=dateline.desc#comments.
Naar wat ik gelezen heb, gaat Proximus o.a.ook nog alle matchen van de Proximus League uitzenden vanaf volgend seizoen:
www.proximus.com/nl/news/all-proximus-league-matches-exclusively-proximus-tv-starting-next-season

Bedankt voor de verduidelijking Marleen. Dat was toch niet écht duidelijk vond ik. Dit is dan weer logisch hé. Ik heb er geen boodschap aan, en heb genoeg met wat ze op de VRT en Eurosport geven.
Reputatie 6
Badge +1
Dat krijg je als grote bedrijven voor veel geld sportrechten gaan opkopen (Discovery, FOX, Telenet enz) dat geld moet terug verdient worden. Vroeger zat dat overal netjes bij de publieke omroepen (VRT, NOS, BBC, ARD, ZDF enz). Kon iedereen het zien, maar die krijgen overal minder en minder geld. Dus zal er op termijn niets meer gratis te zien zijn. Als er natuurlijk weinig van die abonnementen verkocht worden zal er wel weer een kentering komen. Hun sponsors willen natuurlijk veel kijkers en die hebben ze bij de publieke omroep, bij betaalformules is dat al een heel pak minder.
Reputatie 7
Badge +6
Dat is waar, sinjoor. Ik las dat eerst ook zo, verwarrend wel.
Ik heb er geen boodschap aan, en heb genoeg met wat ze op de VRT en Eurosport geven.
Daar ben ik het met je volkomen eens en zelf mijne vent wilt verder voor sport niks bijbetalen, 't is ne west vloamingk é (LOL) 😉
Reputatie 7
Badge +1
Maar heb begrip voor de mensen die er wel liefhebber van zijn.
Dat kan ik totaal niet begrijpen :-)))))

Ik heb dan weer ook geen begrip voor al die mensen die praktisch ENKEL naar voetbal kijken; en hun huisgenoten daar in meesleuren. Die zullen dan hopelijk wel meerdere TV's hebben...tijdens het EK voetbal heb ik enkel naar een paar matchen gekeken en naar de besprekingen achteraf. Naar de reguliere competitie nooit tenzij een samenvatting. Voor de rest enkel tennis, athletiek en wielrennen in beperkte mate. Dit jaar werd Wimbledon bv. volledig verdrongen door het EK voetbal. Gelukkig nog wel op Eurosport. En als 3 op 10 naar sport kijkt, dan is dat voor Vlaanderen alleen al 3.300.000 kijkers, dus een doelgroep die ook de commerce (en de politiek waar de VRT van afhangt?) niet zal laten liggen. Maar zoals Alexander zegt, elk diertje zijn pleziertje hé.:D
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb er geen boodschap aan, en heb genoeg met wat ze op de VRT en Eurosport geven.
Daar ben ik het met je volkomen eens en zelf mijne vent wilt verder voor sport niks bijbetalen, 't is ne west vloamingk é (LOL) ;)


Wil je soms zeggen dat Westvlamingen vrekken zijn? Dat heeft men evengoed bij Antwerpenaren; Schotten en Nederlanders zijn nog mogelijk nog gieriger of neen Nederlanders zijn zuinig.:8
Ik wil niks zeggen ik stel gewoon vast wat ik in huis heb gehaald :-)))))
Wat sinjoor schrijft klopt ook had die berekening nog niet gemaakt " En als 3 op 10 naar sport kijkt, dan is dat voor Vlaanderen alleen al 3.300.000 kijkers" verschiet van dat getal.

En Elsa doe zoals mijn moeder mijn vader vliegt naar de veranda om daar naar sport te kijken 🙂.
En ik ben Belg en west Vlaming die zijn toch beter dan de andere provincies 😉
Reputatie 6
Badge +1
Ik kom uit een gemengd gezin, West Vlaams en Antwerps, Best of both worlds LOL

Reageer