Telenet 10x zo snel dan mijn internet.

  • 10 May 2011
  • 5 reacties
  • 819 Bekeken

Beste,

Ik vind het nogal vreemd dat het internet van mijn buur (telenet) 10x zo snel is dan het mijne met zo goed als hetzelfde abonnement, ik weet dat het afhangt van het aansluitingspunt ,... want bij de klachtendienst konden ze alleen dat zeggen. Ook zou VDSL beschikbaar zijn in de loop van vorig jaar, u zult wel een brief in de bus krijgen dat was het antwoord. Ik heb veel geduld maar het raakt toch bijna op.

Ik heb een 25mbps download /3.5mbps upload abonnement en betaal daar elke maand meer dan 40€ voor. Daar en tegen krijg ik maar 2mbps download / 0.3mbps upload. Mijn buur krijgt meer dan 15 mbps download / 1 mbps upload. Prijs/kwaliteit bij belgacom? Ik weet het toch niet hoor.

Mvg

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Patrick schreef: Ik heb een 25mbps download /3.5mbps upload abonnement en betaal daar elke maand meer dan 40€ voor. Daar en tegen krijg ik maar 2mbps download / 0.3mbps upload. Mijn buur krijgt meer dan 15 mbps download / 1 mbps upload. Prijs/kwaliteit bij belgacom? Ik weet het toch niet hoor.


U hebt dus een "internet Favorite" abonnement, dat is erg duur als je de maxium snelheid niet kan halen.

Als je ook een vaste lijn hebt, dan kan je beter internet start nemen, dat kost je 19,15 euro per maand (vaste lijn apart nog eens 19 Euro)

Reputatie 2
Badge +1
Eens bellen met 0800 22 700 en vragen of je kan omgeschakeld worden op VDSL2.
Indien ja, kan je genieten van snelheden tot 30Mbps.

Indien niet... best omschakelen naar 'comfort'
Reputatie 7
Badge +1
Heb hier gelezen van Eva dat een "downgrade" van je internetabonnement 6€ zou kosten. Dat haal je er dan al snel uit. Tenzij je op VDSL2 kunt gezet worden, dan surf jij weer dubbel tot driemaal zo snel als je Telenet buurman.....
downgrade kost inderdaad €6,20, maar aangezien je nieuw jaarabo aangaat geven ze met graagte €15 korting ;)

enfin, eerst maar eens informeren of vdsl2 beschikbaar is.


via de beschikbaarheidtest van belgacom tv (link : http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv ) kan je al een goeie indicatie krijgen of vdsl2 wel of niet mogelijk zal zijn, indien je daar krijgt dat je 2 tv's kan aansluiten én HD mogelijk is zal je op vdsl2 aangesloten kunnen worden

mvg
Beste Patrick Van Meerhaeghe,

Xenne heeft met de link van Belgacom tv een goede tip gegeven.

Maar u kunt mij ook via privébericht uw persoonlijke gegevens (klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen. Dan zal ik eens nakijken of vdsl2 bij u beschikbaar is.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer