Tariefplan ongevraagd gewijzigd

  • 27 April 2012
  • 3 reacties
  • 410 Bekeken

Gisterenavond kreeg ik volgende sms "Proximus-info: Beste klant, we hebben uw vraag tot wijziging van tariefplan goed geregistreerd. Bedankt voor het vertrouwen." Vreemd, want ik heb hier nooit om gevraagd noch ben ik door Proximus gecontacteerd via mail, telefoon, sms, post of heb ik zelf iets aangepast via internet. Volgens mijn eservices heb ik nu Mobile Comfort 15. Voor mij weinig interessant dus ik wil graag mijn oorspronkelijk tariefplan Smile BGC pack 20 terug.

3 reacties

Badge
Sofie,

Best eens contact nemen met de klantendienst.


Grtz
Blijkbaar is Smile BGC pack 20 afgeschaft. 't was tof geweest moest Proximus EERST haar klanten verwittigen en dan eventuele wijzigingen doorvoeren in plaats van omgekeerd (blijkbaar wordt het nieuws pas meegedeeld met de volgende factuur). Ineens ben ik mijn 600 gratis belminuten in het weekend kwijt en heb ik een opgezadeld abonnement waar ik weinig aan heb, want ik bel namelijk vooral in het weekend. Ik kies trouwens nog altijd graag zelf welk tariefplan ik dan in de plaats neem. Misschien ook best eens de belgacomcentra inlichten, want die kwamen ook uit de lucht gevallen. Ik zie trouwens bij mijn huidige verbruik dat ik nu 33,20 euro heb openstaan en dus voor 2 abonnementen moet betalen. De gebruikelijke 18,20euro voor Smile BGC pack 20 + 15 euro voor mijn nieuwe abonnement Mobile Comfort 15. Hoop dat dit wordt aangepast!
Jullie treden trouwens jullie eigen voorwaarden met voeten:

1.6. Wijzigingen van de voorwaarden van de overeenkomst of afschaffing van een tariefplan
BELGACOM verbindt zich ertoe de klant, via alle geschikte middelen, op de hoogte te brengen van elke
afschaffing van een tariefplan en de klant de datum mee te delen tot wanneer hij van tariefplan kan
veranderen.
BELGACOM verbindt zich ertoe haar klanten via alle geschikte middelen op de hoogte te brengen van
wijzigingen aan deze algemene voorwaarden en verhogingen van de tarieven. Behoudens eventuele
afwijkingen verleend door het BIPT (Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie) aan
BELGACOM, wordt deze informatie ten minste een maand voor de inwerkingtreding van de wijzigingen
verstrekt.

Jullie hebben mij NIET ingelicht, hebben mij ZONDER mij te consulteren met een ander tariefplan opgezadeld waar ik echt niks aan heb en rekenen daarvoor 2 abonnementen aan!

Ga het hier natuurlijk niet bij laten. Ik heb mijn domiciëlering opgezegd en ga enkel betalen wat ik met jullie ben overeengekomen, namelijk de 18,20 voor mijn "oude" abonnement van de maand april. Ik heb mijn abonnement trouwens opgezegd op 27/04 in een belgacomcentre (de dag na de avond waarop jullie mij een sms hebben gestuurd dat ik een nieuw tariefplan heb, vroeger kon ik niet). Nu lees ik dat jullie pas vanaf woensdag het abonnement kunnen stopzetten. Gaan jullie mij dan ook nog de maand mei aanrekenen of wat? Want no way dat ik dat ga betalen hoor. Als jullie dit niet rechttrekken, stuur ik alles door naar de ombudsman én testaankoop.

Reageer