Tablet

  • 30 September 2012
  • 10 reacties
  • 554 Bekeken


Hallo,





Wij hebben een maxi (voorheen favorite) pack.


Hebben wij dan ook kans om aan een tablet van Samsung te gebruiken? Ik vind het nogal verwarrend op de site!


Help mij!


Alvast bedankt!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1


in het oude pack met TV Favorite zat voor 10,- € (ondertussen 10,80€) aan boeketten + 1 credit per maand voor een gratis film of 'on demand' TV- programma. Bij de nieuwe packformules zit alleen in Maxi nog een optie voor boeketten (10,80€) maar de credits zijn compleet verdwenen. Maar die z.g. 'gratis' boeketten zijn nu een optie, dus als je een tablet als optie neemt, moet je de boeketten extra betalen. De oude packs kon je zelf samenstellen, nu is TV eigenlijk altijd het oude Start abonnement, TV Favorite en Intense zijn verdwenen. De categorie v/d packs wordt nu enkel bepaald door het internetabonnement en door de elementen die je erbij neemt; bv. Telephony en/of Mobile. Voor een pack moet je wel minstens 2 elementen hebben natuurlijk, maar meestal is dat minstens Internet + TV, maar ook de 2-packcombinaties Telephony + Internet, Telephony + TV, en Internet + Mobile (geen Mobile + TV blijkbaar). En je kan tot 4 elementen uitbreiden (Telephony + Internet + TV + Mobile). Als je toch voor een 7' tablet zou kiezen als optie, hou er dan wel rekening mee, dat dit enkel in huur is en dus nooit eigendom wordt. Op het einde v/h contract (minstens 24 of 36 maanden vlgs. mij) kan je de tablet voor een overeen te komen restwaarde overnemen denk ik. Ook goed nakijken wat er bij verlies, diefstal, of beschadiging voorzien is.

Reputatie 7
Badge +1


Credits bestaan dus nog enkel in oude packs met TV favorite of Intense. Je kreeg dan maandelijks één credit en kon die opsparen tot maximum 21 credits. Je kunt die dan gebruiken om een film uit het 'op aanvraag' aanbod (gratis) te huren, of een gemist of oud TV-programma van 'Ooit gemist', 'Iwatch', enz. waarvoor je anders van 2 tot méér dan 5€ moet betalen. Ik heb er meestal 4 of 5 uitstaan voor als ik eens een TV-programma gemist heb door een fout in het opnamesysteem, (of een fout van mezelf).

Reputatie 7
Badge +1


Uit jouw uitleg kan ik niet opmakern of je al een nieuw Maxipack hebt van februari 2012, maar normaal zijn die maar gelanceerd begon april 2012. Kan je zeggen welke elementen je hebt in het oude pack, want daar kon je verschillende combinaties doen; bv. TV-Favorite met Internet Intense, of internet Comfort met TV Intense.



In de nieuwe packformules kost een pack Internet + TV:


lm
voor Comfort : 50,95€ (enkel voor nieuwe klanten 45,95€ tot 30/9/12 want 5€ maandelijkse korting gedurende 20 maanden, maar wél met een 24 maanden contract.)



voor Maxi : 64,95€ (enkel voor nieuwe klanten 59,95€ tot 30/9/12, zelfde voorwaarden)



de promo's worden meestal wél verlengd (is morgen 1/10/12)



Verschil tussen Comfort en Maxi:


    M
  • Mobiel vrij internetvolume: 250MB bij Comfort, 1GB bij Maxi

  • bij Maxi vrije opties ter waarde van ca. 10,80€ p.maand


Keuze tussen:

een Samsung-tablet

OF

een tv-voordeel

OF

muziek met Deezer

OF

voetbal met Belgacom 11+



Het element Telephony kost 9,00€ extra in een tripack



Het element Mobile Comfort 15 (bv.)kost 10€ extra



Als je dus weet wat je nu betaalt, kan je vergelijken.




Reputatie 7
Badge +1


Ja dan kan je met mijn hierboven opgegeven tarieven vergelijken,echter promo tot vandaag. Af te wachten of ze de promo vanaf 1/10/12 verlengen (maar dat is meestal het geval).

Reputatie 7
Badge +1


Bedankt voor de correctie. Had ik overgezien. Dan moet alleen een 24 maandencontract bij Maxi als je voor een tablet opteert vermoed ik. Mijn tekst heb ik nu wat aangepast.

Reputatie 7
Badge +1


voor nieuwe klanten is de promo 100€ korting, maar in praktijk is dat 5€ p.maand gedurende 20 maanden; dus kan dat enkel met een 24 maanden contract...al staat dat niet duidelijk vermeld...



Wat de tablet 7' betreft, kan ik me moeilijk voorstellen dat ze die zonder 24 maanden contract verhuren in het Maxipack. Op 12 maanden 'vangen' ze dan maar 12 x ca. 10,80€ = 129,60€...let's be serious!




Reputatie 7
Badge +1


Wat ik mij afvraag is wat al die promo-aanbiedingen nog waard zijn...100€ korting is dan geen 100€ korting meer, maar 5€ korting voor max. 20 maanden en min. 6 maanden (dan dus maar 30€ korting). Gaan ze de installatie en activering dan nog wel gratis geven? Indien niet, wordt het al een stuk duurder om na 6 maanden op te zeggen...



Het tabletaanbod is idd weinig doorzichtig. Welke afschrijvingstabel? Wat doen ze met een tablet dat na 6 maanden wordt opgezegd, dus maar 6 x 10,80€ = 64,80€ heeft opgebracht en toch een onevenredig waardeverlies heeft ondergaan? Krijgt een volgende klant dan dat binnengebracht gebruikt tablet in huur voor 10,80€?

Reputatie 7
Badge +1


Ja, dat je ze niet in eigendom kreeg, wisten we al wel. Dat contract van 24 maanden blijkt dus nog geldig, en je kunt er best maar voorzichtig mee zijn...

Reputatie 7
Badge +1


Artikel in 'De Standaard'



Wat betekent de nieuwe telecomwet voor u?





, door wle in http://www.standaard.be/mobilia/s/nieuws" role="link" title="Ga naar Nieuws | Bron: BELGA


Wat betekent de nieuwe telecomwet voor u?




De nieuwe telecomwet is vandaag in werking getreden. Wat houdt dit concreet voor u in?


  • Met de nieuwe telecomwet verdwijnt de opzegvergoeding voor wie zijn telefoon-, gsm-, internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden.

  • Consumenten zullen bovendien steeds kosteloos kunnen opstappen bij iedere tariefverhoging, zelfs al gaat het slechts om een indexaanpassing.

  • De beëindiging kan onder meer schriftelijk per brief, per e-mail, of via een SMS naar een specifiek nummer van de operator. Een mondelinge beëindiging via de telefoon zal evenwel niet volstaan.

  • Enkele grote telecomoperators in België hebben al geanticipeerd op de nieuwe wet. Zo kunnen Base-klanten hun contract altijd gratis opzeggen. Ook heeft Belgacom eind juni aangekondigd dat al zijn nieuwe abonnementen van onbepaalde duur zouden zijn, waardoor de verbrekingsvergoedingen wegvallen. En bij Telenet kunnen zowel mobiele klanten, als klanten met een abonnement voor tv, internet en/of vaste telefonie, vanaf 1 oktober hun abonnement steeds gratis opzeggen.




Reputatie 7
Badge +1


Restwaarde enkel van toepassing bij verlies, diefstal of schade denk ik. Bij beëindigen/opzeggen contract zal de tablet nog wel in goede staat moeten zijn natuurlijk.



De prijzen van de packs zijn trouwens dezelfde gebleven vanaf 1/10/12, alleen voor nieuwe klanten is de promo verhoogd naar 150€ (7,5€ p.maand x 20 maanden). en de optis zijn nu als volgt bij Maximacks:



















Samsung Galaxy Tab 7'




Tv-boeketten of Pass naar keuze:




Deezer Premium Plus




Belgacom 11+



Het gratis huren van een tablet: u surft comfortabel van bij u thuis en overal elders

  • Boeket Sport & Pleasure
  • Boeketten Entertainment + Nature & Discovery
  • Boeket Kids + Kids Pass
  • Net Gemist (VRT)
  • Coaching Pass

Meer dan 15 miljoen muzieknummers beschikbaar

De UEFA Champions League integraal, het beste van de Spaanse en de Portugese Liga, Multi Live van de Jupiler Pro League en exclusieve programma's.


Duidelijk dus wél gratis HUREN...

Reageer