iedereen heeft breedbeeld toch word het meeste in4:3 uitgezonden wat niet aantrekelijk .is waar om is dit ? het maakt het kijken on aan trekkelijk veel van deze serie zoals primeval kan men toch gewoon breedbeeld uitzenden.
Bladzijde 1 / 1
Ik weet niet die vraag is hier een maad geleden ook al gepasseerd maar persoonlijk denk ik omdat ik dat het komt dat die films allemaal te oud zijn.
ligt aan de zenders zelf. Is duidelijk omdat sommige films/series wel in het correcte formaat doorgestuurd worden, dus moet bij de zenders zelf liggen.
Ik zou ook zeggen dat het aan de zenders ligt. Ik heb Primeval gevolgd op Acht, en daar konden ze wél volledig beeld geven. Toen ik dagen later op Syfy toevallig naar dezelfde aflevering keek, zag ik dat ze een deel van het beeld gewoon afgeknipt hadden om toch in 4:3 te kunnen uitzenden. Zeer flauw vond ik dat.
Hetzelfde met de serie Angel. Oorspronkelijk gezien op 2BE in breedbeeld. Op Syfy ook één keer gezien in breedbeeld en dan voor de heruitzending besloten ze ineens een stuk van het beeld af te knippen om het 4:3 uit te zenden. Vraag me niet waarom.
Om maar te zwijgen van de zware censor. Wat er allemaal niet uitgeknipt wordt op Syfy! Niet te doen. Dat gruwelijke moorden geknipt worden, alla, maar schoten knippen of zelfs gewoon gevechten waar er wat klappen en schoppen worden uitgewisseld is er vér over. Sommige afleveringen zijn gewoon niet meer te volgen omdat ze er zo in hebben zitten knippen. Als het nu nog een kinderzender was! Maar Syfy is een zender die geregeld horror- en monsterfilms uitzendt.
Hetzelfde met de serie Angel. Oorspronkelijk gezien op 2BE in breedbeeld. Op Syfy ook één keer gezien in breedbeeld en dan voor de heruitzending besloten ze ineens een stuk van het beeld af te knippen om het 4:3 uit te zenden. Vraag me niet waarom.
Om maar te zwijgen van de zware censor. Wat er allemaal niet uitgeknipt wordt op Syfy! Niet te doen. Dat gruwelijke moorden geknipt worden, alla, maar schoten knippen of zelfs gewoon gevechten waar er wat klappen en schoppen worden uitgewisseld is er vér over. Sommige afleveringen zijn gewoon niet meer te volgen omdat ze er zo in hebben zitten knippen. Als het nu nog een kinderzender was! Maar Syfy is een zender die geregeld horror- en monsterfilms uitzendt.
Normaalgezien wordt een 4:3-beeld uitgerokken als je een 16:9-tv hebt (behalve als je de zijbalken instelt).
MAAR wat ik ook zo lastig vind an SyFy en 13thStreet, is dat ze zélf die balken plaatsen. Voordeel is geen misvormd beeld, maar ik heb graag mijn volledig scherm gevuld.
Ook de ondertitels zijn niet naar mijn smaak, maar dat wen ik wel.
MAAR wat ik ook zo lastig vind an SyFy en 13thStreet, is dat ze zélf die balken plaatsen. Voordeel is geen misvormd beeld, maar ik heb graag mijn volledig scherm gevuld.
Ook de ondertitels zijn niet naar mijn smaak, maar dat wen ik wel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.