Vraag

Surfvolume

  • 10 December 2016
  • 11 reacties
  • 355 Bekeken

Abnormaal verbruik surfvolume. Normaal kom ik aan ongeveer 300 verbruik op een maand.
Nu krijg ik na 10 dagen een melding van proximus dat mijn volume van 500 opgebruikt is.
Ik heb niets abnormaals gedownload. Is er een ander probleem? ( hackers of iets anders? )

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Fonne,

Ik kan zien dat je op 3/12 veel hebt gedownload en van af die dag veel upload. Heb je een torrent programma openstaan op je computer ?

Indien ja dat je nu je gedownloade items aan het uploaden bent naar andere mensen die deze aan het downloaden zijn.

Mvg, Robrecht
Beste Robrecht,

Bedankt voor de reactie, maar aangezien ik een leek ben in computers zou ik niet weten wat
1) een torrent programma is
2) Mijn computer afgesloten wordt op het einde van de dag, kan men dan nog uploaden?
Mvg, Fonne
Reputatie 6
Badge +3
Computer uit dat is natuurlijk geen verbruik meer vanaf die computer.
Let wel op met windows 10: windows 10 verstuurt soms ook updates van win10 vanop jouw computer dit naargelang van de instellingen.

Laat je computer eens controleren door iemand die wel op de hoogte is.
"Let wel op met windows 10: windows 10 verstuurt soms ook updates van win10 vanop jouw computer dit naargelang van de instellingen."

Als je andere computers in je lokaal Netwerk staan hebt, dat is dan juist eerder bedoelt om minder volume te moeten downloaden van het internet.
Badge +4
Toevallig geen gebruiker van Netflix ???
Abnormaal verbruik surfvolume. Normaal kom ik aan ongeveer 300 verbruik op een maand.
Nu krijg ik na 10 dagen een melding van proximus dat mijn volume van 500 opgebruikt is.
Ik heb niets abnormaals gedownload. Is er een ander probleem? ( hackers of iets anders? )


beste,
ik heb hetzelfde probleem met mobilus, pokemon go gebruikt een gps ( WAZE) op de achtergrond hierdoor loopt mijn factuur tot nu toe op ik zit nu aan 117€
enkel als ik de gratise app gebruik wordt er data aangerekend.
normaal gingen ze gisteren deze app (WAZE ) verwijderen maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
mijn geduld raakt op.
mvg,
een ontevreden klant:@
proximus weet van deze problemen maar kunnen het niet oplossen dus van dat gez..k dat het gratis is is niet waar
Reputatie 7
Badge +6

beste,
ik heb hetzelfde probleem met mobilus, pokemon go gebruikt een gps ( WAZE) op de achtergrond hierdoor loopt mijn factuur tot nu toe op ik zit nu aan 117€
enkel als ik de gratise app gebruik wordt er data aangerekend.
normaal gingen ze gisteren deze app (WAZE ) verwijderen maar tot nu toe is het nog niet gelukt.
mijn geduld raakt op.
mvg,
een ontevreden klant:@
proximus weet van deze problemen maar kunnen het niet oplossen dus van dat gez..k dat het gratis is is niet waar

Bart,
ik raad je aan even dit topic door te lezen.
Mvg,
Deze topic heb ik gelezen, 6-8 augustus vindt je dat ook niet al een tijdje en ze hebben het probleem nog niet opgelost. En het bijkomende probleem nu is dat ik aan een zeer beperkte snelheid mag surfen daardoor krijg ik niet alle pagina's open op internet.
Mvg,
Bart
Ik vraag mij ook af waarom dit nu juist gebeurt na overstappen naar mobilus want daarvoor had ik geen enkel probleem met Pokémon Google.
Dan nog een bijkomend probleem is dat de myproximus app niet werkt waardoor ik mijn normaal verbruik niet kan controleren.
Reputatie 7
Badge +6
Sinds 11/12 lijkt je upload terug wat geregulariseerd maar ik zie enkele dagen van tussen 50-70GB upload. Ter referentie, de doornee gebruiker heeft een upload van 2-3GB op maandbasis. Zoals mijn collega reeds had aangehaald is dit heel typerend voor torrent gebruik, gezien je bij torrent het principe hebt van geven en nemen. Als jij downloadt, ga je automatisch je download ook delen met de rest vd wereld die torrents gebruikt en krijg je bijgevolg een torenhoge upload. Ik raad ten zeerste je computer even na te kijken of indien nodig, te laten nakijken door iemand. Als je andere familieleden hebt rondlopen in je huis, laat ook hun computer even nakijken. Op google vind je al heel wat algemene info over torrents.

Misschien nog een laatste tip, als je bang bent dat er andere onbekenden gebruik maken van je internet, probeer even je wachtwoord van je draadloos internet te wijzigen. (link) Houd er rekening mee dat je dan zelf ook je computer opnieuw moet verbinden met het nieuwe wachtwoord. Succes!

Reageer