streamen naar je decoder

  • 6 April 2012
  • 18 reacties
  • 2055 Bekeken

In vorige berichten (http://community.belgacom.be/posts/77b3b20524) las ik dat er een mogelijkheid was om films te streamen naar je decoder via de software van home media manager maar deze is nergens te bespeuren op de nieuwe belgacom website.

Is er een mogelijkheid om films of foto's te streamen naar je belgacom decoder?

MVG Tom

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Dat was met de TVonPC software, maar die is ondertussen afgevoerd. In TV-Overal is dat niet voorzien.
Is er dan misschien een andere mogelijkheid om films van mijn pc af te kijken op mijn decoder want als ik in het menu van mijn decoder in de tab praktische info zit staat er "Mijn foto's, video's,..." maar als ik er met de afstandsbediening op duw komt er te staan geen home media server beschikbaar, is er een mogelijkheid om de home media server nog te downloaden en te gebruiken ofzo?
Reputatie 7
Badge +1
Voor zover ik weet niet, want dan zou Belgacom die software moeten ondersteunen, want het gebruik van de decoder blijft hun eigendom, zelfs als je hem koopt (als je het TV-contract opzegt kan je de decoder niet meer gebruiken, ook niet om op de harde schijf opgenomen programma's te bekijken, omdat de software op de decoder vanop hun server wordt ingeladen. Maar er zijn wel andere systemen op de markt voor een rechtstreekse verbinding tussen PC en TV.
Beste Sinjoor72, dit interesseert mij wel die rechtstreekse verbinding tussen pc en tv maar kun je ook zeggen met welk systeem. Als je A zegt moet je ook B zeggen.
Ja dat heb ik tegen Bart ook al dikwijls gezegd "wie A zegt moet B zeggen" maar hij veegt er zijn laarsjes aan ! Knipogen Lachen

groetjes,

Elsa
je kan een tv gewoon perfect aansluiten op een pc. Zoek eens op google, er zijn genoeg dingetjes hiervoor beschikbaar. (een klein beetje moeite doen, doet geen pijn hoor 🙂 )

Maar dat is dan ZONDER decoder ertussen uiteraard.
je kan bv ook een decoder op een pc aansluiten, en dan laten zien op een tv (of dan uw scherm).

mogelijkheden genoeg.
Reputatie 7
Badge +1
Kijk bv. hier eens:
http://www.dlink.com/products/?pid=655
ftp://ftp10.dlink.com/pdfs/products/DPG-1200/DPG-1200_ds.pdf
ftp://ftp10.dlink.com/pdfs/products/DSM-520/DSM-520_ds.pdf
die laatste heeft HDMI
Bart,
als je dan toch alles zelf
moet opzoeken met google of bing dan heeft een forum niet veel nut meer
want het is juist de bedoeling van een forum dat je eigenlijk zeer vlug
kunt rekenen op de ervaring van een andere en niet urenlang op zoek
moet gaan op 't internet om van alle oplossingen en voorstellen te
lezen waar je dikwijls het bos door de bomen niet meer ziet en je dan
maar ten einde raad beslist om de vraag op een meer doelgericht forum
te zetten.


Een gelijkaardig forum als dit hier is ook gekend om antwoorden te geven
van: (§letterlijk vertaald) " zoek het zelf, het antwoord staat hier al
ergens " Precies of de vraagsteller dat niet weet dat het antwoord wel
ergens op het forum zelf of op één of andere Site zal te vinden zijn.
Het is eerder de bedoeling van de vraagsteller om zo vlug mogelijk een
antwoord te krijgen van iemand die al die moeite al gedaan heeft en
dat men zo het wiel niet iedere keer moet gaan uitvinden bij manier van spreken.




Anders stel ik voor dat ieder forummedewerker gewoon op iedere vraag antwoord:
"er is een oplossing voor, zoek maar met google of bing en vroeg of laat zal je het andtwoord wel vinden".
wat denkte bart, is dit geen goed antwoord ? hahahahaha.


groetjes,

Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik ben het toch deels eens met Bart hoor. Ik vond de link gewoon door op Google in te typen "PC media op TV". Kan toch niet zo moeilijk zijn ? Maar voor dagdagelijkse problemen met Belgacom internet of TV ben ik altijd bereid een oplossing aan te reiken, al kruipt daar soms veel tijd in.Tong uitsteken
dit is ook perfect mogelijk via XBOX 360

ik doe momenteel
Geen probleem hoor Sinjoor je mag het zelfs helemaal eens zijn met Bart ;-))

Elsa
elsa, jij zegt toch ook altijd: "kijk op de blog van Ricy'..ikzeg: 'zoek effe op google, je vind het direct'.

Is dus hetzelfde wat jij zegt constant zegt Stoer
idd Bart

mvg
Beste Bart en Xenne, ik geloof dat jullie echt maar lezen en zien wat jullie graag zien.

Als ik verwijs naar ricy's blog dan kopieer ik ook direct het stuk wat in het topic van belang is en die verwijzing is dus enkel als je nog meer info wilt opzoeken op zijn blog en ook wil ik niet zoals velen doen om gewoon te kopieren zonder de bron te vermelden vanwaar ik een stuk gekopieerd heb.
Gans zijn blog iedere keer kopieren zou wat te veel van het goeie zijn en daarom alleen het stuk wat van belang is.

En dan nog is het voldoende om een link naar een oplossing te geven wat jullie ook niet altijd doen en daarom heb ik gereageerd omdat het dan precies is van zoek het zelf.

Dus dit doe ik niet ofwel een link naar de eventuele oplossing ofwel een stuk gekopieerd uit eventuele oplossing want bij mij zullen ze niet moeten zeggen wie a zegt zegt b !

Dus Bart ik stel voor dat je beter je zonnebril af zet want blijkbaar zie jeniet wat er op het forum gepost wordt en Xenne dat jij misschien best een bril koopt want blijkbaar heb je dit ook al niet gezien !!! ;-)) :-))

groetjes,

Elsa

Omdat je zelf niet veel moeite zou moeten doen ziehier de link die jullie nodig hebben http://www.pearle.be/ :-))))))
met google is het nogthans gemakkelijk, http://www.google.com en daar geef je in wat je zoekt...Tadaaa.

gans google overkopieren zou ook een beetje te veel van het goeie zijn. Stoer

Er zijn gewoon te veel mogelijkheden, en verscheidene opties mogelijk zodat de topic starter beter zelfs eens rondneust zodat hij zelf kan kiezen/selecteren.
Stel dat we nu iets voorstellen, zoals Sinjoor dat doet, aan 250€, terwijl er bv ook dingen zijn aan 50€, dan is de topic starter ook gesjost. Mocht er nu maar 1 mogelijkheid, of paar mogelijkheden zijn, dan zou dit wat anders zijn..maar in dit geval zijn er zooo veel mogelijkheden. Dus het is zelfs onmogelijk om te verwijzen naar 'de' oplossing.

zoals emiel zelfs aanhaalt, het zou zelfs bv mogelijk zijn via Xbox (wist ik zelf niet)....



Ja bart hij zegt tenminste het is mogelijk via Xbox en niet van er zijn nog andere mogelijkheden ! begrijpje of wil je niet begrijpen wat ik bedoel.

En natuurlijk Bart het is evident dat je via google en bing veel meer kunt vinden dan op dit forum of ander mar het is de bedoeling van iemand soms in de goeie richting te zetten zodat hij weet naar wat hij juist moet googelen of bingen, ik gebruik touwens altijd beide zoek machines om verder iets uit te zoeken als er mij iemand op de juiste piste gezet heeft.

Het heeft ook geen zin om hier verder over te discusieren, we hebben onze mening gezegd en we doen gewoon verder zoals we bezig zijn zeker, zoals het trouwens al altijd geweest is en zoals ze zeggen de waarheid ligt ergens tussenin. Jij of ik mag trouwens 100% gelijk hebben daarmee krijgen we nog geen gelijk hé ;-)

En laten we het zo afsluiten, iedereen denkt trouwens dat hij het bij het rechte eind heeft maar niks is minder waar en ook uit zo'n discussies kan men soms ook iets leren, hoop ik toch en is het niet lauter de bedoeling om alleen maar kritiek te geven op elkaar, zie maar in de regering veel bekvechten maar achter de schermen samen lol maken, maar ja zo kunnen we blijven doorgaan en mijn epistel is al lang genoeg !


groetjes,

Elsa


Reputatie 7
Badge +1
Laten we onze energie niet verspillen in oeverloze discussies die nergens toe leiden ! Je kunt idd alleen maar suggesties doen als het gaat over oplossingen voor gestelde problemen. Als het zoals hier gaat over een evtl. aankoop van materiaal is het altijd "tricky" een link geven naar een bepaald merk, want er zijn allicht nog goedkopere oplossingen; daarom had ik dat in eerste instantie NIET gedaan, want ik ben tenslotte "Testaankoop" niet hé.
Aan prijsvergelijking moet de aanvrager zelf doen, en je weet ook nooit wat zijn financiële mogelijkheden zijn of wat hij er aan wil besteden. Ik wil bv. geen 600€ aan een Iphone of Ipad geven al zou ik dat best wel kunnen betalen. Ieder doet maar wat hij het beste vindt hé. Tong uitsteken
Volledig mee akkoord Sinjoor, maar ik had de discussie hierboven zojuist beeindigd dus laten we gewoon verder doen zoals we bezig waren.

groetjes,

Elsa

Reageer