Storingen TV : beeld en klank niet synchroom

  • 19 January 2016
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Ongeveer een week geleden had ik een probleem met tv kijken : beeld en geluid kwamen niet overeen. Ik heb toen gebeld naar 0800 22800 en iemand aan wie ik mijn probleem voorlegde gaf me als oplossing : Decoder afzetten gedurende een 20 seconden. Dan terug opzetten en de toesten op de decoder : Menu + back + OK tegelijk ingedrukt te houden tot op het scherm van de decode volgende tekst verschijnt : START DRa . Dan wachten tot alles terug in opgestart en dan na ong. een half uur de TV afzetten en terug opstarten.
Normaal moest dan het probleem opgelost zijn. Dit was inderdaad zo.
Jammer maar helaas, ongeveer een week later nl. gisteren 18/01/2016 terug hetzelfde probleem. Ik heb terug hetzelfde gedaan en nu maar afwachten. Hopelijk dient dit niet elke week te gebeuren.

5 reacties

Ik heb dat ook al voorgehad en met een factoryreset zoals jij gedaan hebt, is dat bij mij wel goed gebleven.
Elsa,
Na het zoveelste telefoontje naar 080022800 kreeg ik weer een ander persoon aan de lijn en die sugereerde dat het waarschijnlijk aan de HDMI kabel zou liggen
en dat ik die best zou vervangen. Ik ben dan een nieuwe gaan kopen voor 5 € en die andere vervangen. Tot nog toe , en het is geleden van zaterdag, dus 4 dagen verloopt alles nog naar wens. Hopelijk blijft het zo:?
Bedankt voor de feedback,
'k ben ook benieuwd of dit nu de finale oplossing zal zijn. Als het een ganse periode goed blijft, zou ik toch eens uit nieuwsgierigheid de oude terugsteken om te zien of het dan ook niet goed blijft, enfin ik zeg maar wat ik zou doen, niet dat je verplicht bent om dit te doen hé 😉
Elsa,
Bedankt voor je reactie. Maar..... als alles blijft werken ga ik er stillekes afblijven en die oude kabel laten rusten en verwijderen (definitief).
Toch bedankt voor je voorstel.
Roger,
Geen probleem hoor,
het was gewoon omdat ik heel maar heel benieuwd was; (je kent toch de vrouwen hé 😉 of dit wel de echte reden was.

Reageer