Ik heb nu een weekje Belgacom TV. Uitzendingen zijn goed van kwaliteit.
We hebben ne al enkele uitzendingen opgenomen en bij het bekijken van deze opnames zijn er ALTIJD storingen (beelden wisselen van kleur naar zwart/wit en omgekeerd, soms trillingen in het beeld).
Is dit mogelijk een storing van de digibox (defecte harde schijf?)
Kent iemand dit probleem?
Bladzijde 1 / 1
Beste Morgan,
Kleur naar zwart/wit en omgekeerde beelden ligt meestal aan de scart kabel tussen de decoder en tv ofwel is uw tv toestel defect. Kijk zeker goed de scartkabel na of deze goed insteekt en steek deze desnoods eens in de 2de scart aansluiting vanachter aan u tv.
Vriendelijke groet,
Eva
Kleur naar zwart/wit en omgekeerde beelden ligt meestal aan de scart kabel tussen de decoder en tv ofwel is uw tv toestel defect. Kijk zeker goed de scartkabel na of deze goed insteekt en steek deze desnoods eens in de 2de scart aansluiting vanachter aan u tv.
Vriendelijke groet,
Eva
Eva
Dit versta ik niet. Waarom zijn dan alle uitzendingen van goede kwaliteit? Volgens mij moet de decoder vervangen worden.
Kind regards
Morgan
Dit versta ik niet. Waarom zijn dan alle uitzendingen van goede kwaliteit? Volgens mij moet de decoder vervangen worden.
Kind regards
Morgan
Volgens de Belgacom technische dienst zou de harde schijf het probleem zijn van de storingen. Dus, nieuwe digibox gaan halen in Belgacom winkel. Na installatie - testen.
Wat denk je, opnieuw storingen (afwisselen kleur naar zwart/wit) bij afspelen van opnames.
Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?
Kind regards
Morgan
Wat denk je, opnieuw storingen (afwisselen kleur naar zwart/wit) bij afspelen van opnames.
Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?
Kind regards
Morgan
Is een raar verhaal....vermits je inderdaaad via die scartverbinding zowel rechtstreeks kijkt al naar opnames. Heb je al eens een HDMI-kabel geprobeerd ? Neem je op en kijk je in HD ? Welk profiel heb je ? al VDSL2 met b-box2 modem ?
Kijk een je status na op deze site:
http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi
onder "'advanced settings/status", dan krijg je zoiets:
De cijfers in het roodbruin zijn belangrijk voor de capaciteit van je lijn (noemt men hier de sync van je modem).
Kijk een je status na op deze site:
http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi
onder "'advanced settings/status", dan krijg je zoiets:
INTERNET (bridged) | GATEWAY | INFORMATION | WIRELESS | ||||
IPoE Address | xxxxxxxxx | LAN IP Address | xxxxxxxxx | Runtime Code Version | 60R109-60A022 | Associated clients | 0 |
IPoE Netmask | xxxxxxxxx | Subnet Mask | 255.255.255.0 | LAN MAC Address | 00:23:48:21:2c:e4 | Clients MAC Address | No station connected |
PPPoE Address | xxxxxxxx | DHCP Server | Enabled | WAN MAC Address | 00:23:48:21:2c:e5 | ||
PPPoE Netmask | 255.0.0.0 | Firewall | Enabled | Hardware Version | 1 | ||
VDSL line status | SHOWTIME | Wireless | Disabled | Serial Num | xxxxxxxxxxxxxx | ||
Downstream line rate | 30064 kbps | VDSL Version | Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47 | ||||
Upstream line rate | 6048 kbps | ||||||
Downstream Training Margin | 25.6 dB |
De cijfers in het roodbruin zijn belangrijk voor de capaciteit van je lijn (noemt men hier de sync van je modem).
Inderdaad eigenaardig. We kijken voorlopig nog niet HD (oud TV toestel). We hebben het laatste type modem en b-box2.
De settings zeggen:
Downloadstream line 29992 kbps
Uploadstream lina 6048 kbps
Downsteam TM 22,7 db
Kan dit de oorzaak zijn?
Bedankt voor de info.
De settings zeggen:
Downloadstream line 29992 kbps
Uploadstream lina 6048 kbps
Downsteam TM 22,7 db
Kan dit de oorzaak zijn?
Bedankt voor de info.
Met de cijfers die je opgeeft synct je modem bijna ideaal. Je hebt zelfs voldoende stream om 2 HD streams te ontvangen, d.w.z. tegelijk HD kijken en HD opnemen. Of met 2 TV's HD kijken. Aan je lijn of je modem zal het dan wel niet liggen, denk ik. Waarschijnlijk zit tussen de 400 en 500 m van het ROP, Aleenbinnen de 400 m is nog beter, maar da's te verwaarlozen, want je signaal-ruisverhouding ligt ook boven de 22 dB. Met een full-HD of HD-ready zou je dus perfect HD kunnen kijken. Heb je de HD-functie van je decoder gedesactiveerd ? Dat kan in de systeeminstellingen.;)
Gisteren heb ik de scart kabel gewisseld tussen DVD-speler en digibox. Raar maar waar we hebben geen storingen meer. Zou dit het probleem geweest zijn?;)
Bedoel je dat je de scartingangen van je TV gewisseld hebt van 1 naar 2 of omgekeerd ? of was je scartkabel via je DVD naar de TV doorgelust ?
Nou, het belangrijkste is dat het probleem opgelost is !
Nou, het belangrijkste is dat het probleem opgelost is !
Scartkabels in TV toestel gewoon van plaats wisselen.
Ja, soms helpt het al de scart-of HDMI-kabels eens uit te trekken en terug in te steken. Succes verder.
Ik heb ook problemen met het afspelen van mijn opgenomen programma's,
enkele programma's geven wel de opgenomen tijd weer en doen alsof ze doorspoelen, maar ze geven enkel een zwart scherm weer.
Het vreemde is dat het ene moent het programma wel speelt maar de volgende keer krijg ik dan een zwart scherm.
Heeft iemand een idee hoe ik van dit probleem afkom? Want het is wel zeer vervelend.
Alvast bedankt
enkele programma's geven wel de opgenomen tijd weer en doen alsof ze doorspoelen, maar ze geven enkel een zwart scherm weer.
Het vreemde is dat het ene moent het programma wel speelt maar de volgende keer krijg ik dan een zwart scherm.
Heeft iemand een idee hoe ik van dit probleem afkom? Want het is wel zeer vervelend.
Alvast bedankt
ik veronderstel dat je die problemen hebt bij het afspelen van netwerkopnames?
is bekend probleem... . ze zijn er mee bezig maar dit kan nog een tijd duren... ze geven dan ook de raad om op de harde schijf op te nemen ipv op het netwerk .... als je probeert buiten de tv spitsuren heb je meer kans dat je de opnames zal kunnen bekijken
mvg
is bekend probleem... . ze zijn er mee bezig maar dit kan nog een tijd duren... ze geven dan ook de raad om op de harde schijf op te nemen ipv op het netwerk .... als je probeert buiten de tv spitsuren heb je meer kans dat je de opnames zal kunnen bekijken
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.