Storingen bij afspelen opname van digibox

  • 12 December 2010
  • 12 reacties
  • 2651 Bekeken

Ik heb nu een weekje Belgacom TV. Uitzendingen zijn goed van kwaliteit.

We hebben ne al enkele uitzendingen opgenomen en bij het bekijken van deze opnames zijn er ALTIJD storingen (beelden wisselen van kleur naar zwart/wit en omgekeerd, soms trillingen in het beeld).

Is dit mogelijk een storing van de digibox (defecte harde schijf?)

Kent iemand dit probleem?

12 reacties

Beste Morgan,

Kleur naar zwart/wit en omgekeerde beelden ligt meestal aan de scart kabel tussen de decoder en tv ofwel is uw tv toestel defect. Kijk zeker goed de scartkabel na of deze goed insteekt en steek deze desnoods eens in de 2de scart aansluiting vanachter aan u tv.

Vriendelijke groet,
Eva
Eva

Dit versta ik niet. Waarom zijn dan alle uitzendingen van goede kwaliteit? Volgens mij moet de decoder vervangen worden.

Kind regards

Morgan
Volgens de Belgacom technische dienst zou de harde schijf het probleem zijn van de storingen. Dus, nieuwe digibox gaan halen in Belgacom winkel. Na installatie - testen.

Wat denk je, opnieuw storingen (afwisselen kleur naar zwart/wit) bij afspelen van opnames.

Kent iemand dit probleem en eventueel een oplossing?Huilen

Kind regards

Morgan
Reputatie 7
Badge +1
Is een raar verhaal....vermits je inderdaaad via die scartverbinding zowel rechtstreeks kijkt al naar opnames. Heb je al eens een HDMI-kabel geprobeerd ? Neem je op en kijk je in HD ? Welk profiel heb je ? al VDSL2 met b-box2 modem ?

Kijk een je status na op deze site:

http://192.168.1.1/cache/914415556/index.cgi

onder "'advanced settings/status", dan krijg je zoiets:
















































































INTERNET (bridged) GATEWAY INFORMATION WIRELESS
IPoE Address xxxxxxxxx LAN IP Address xxxxxxxxx Runtime Code Version 60R109-60A022 Associated clients 0
IPoE Netmask xxxxxxxxx Subnet Mask 255.255.255.0 LAN MAC Address 00:23:48:21:2c:e4 Clients MAC Address No station connected
PPPoE Address xxxxxxxx DHCP Server Enabled WAN MAC Address 00:23:48:21:2c:e5
PPPoE Netmask 255.0.0.0 Firewall Enabled Hardware Version 1
VDSL line status SHOWTIME Wireless Disabled Serial Num xxxxxxxxxxxxxx
Downstream line rate 30064 kbps VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 25.6 dB

De cijfers in het roodbruin zijn belangrijk voor de capaciteit van je lijn (noemt men hier de sync van je modem).
Inderdaad eigenaardig. We kijken voorlopig nog niet HD (oud TV toestel). We hebben het laatste type modem en b-box2.

De settings zeggen:

Downloadstream line 29992 kbps

Uploadstream lina 6048 kbps

Downsteam TM 22,7 db

Kan dit de oorzaak zijn?

Bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +1
Met de cijfers die je opgeeft synct je modem bijna ideaal. Je hebt zelfs voldoende stream om 2 HD streams te ontvangen, d.w.z. tegelijk HD kijken en HD opnemen. Of met 2 TV's HD kijken. Aan je lijn of je modem zal het dan wel niet liggen, denk ik. Waarschijnlijk zit tussen de 400 en 500 m van het ROP, Aleenbinnen de 400 m is nog beter, maar da's te verwaarlozen, want je signaal-ruisverhouding ligt ook boven de 22 dB. Met een full-HD of HD-ready zou je dus perfect HD kunnen kijken. Heb je de HD-functie van je decoder gedesactiveerd ? Dat kan in de systeeminstellingen.;)
Gisteren heb ik de scart kabel gewisseld tussen DVD-speler en digibox. Raar maar waar we hebben geen storingen meer. Zou dit het probleem geweest zijn?;)
Reputatie 7
Badge +1
Bedoel je dat je de scartingangen van je TV gewisseld hebt van 1 naar 2 of omgekeerd ? of was je scartkabel via je DVD naar de TV doorgelust ?

Nou, het belangrijkste is dat het probleem opgelost is !
Scartkabels in TV toestel gewoon van plaats wisselen.
Reputatie 7
Badge +1
Ja, soms helpt het al de scart-of HDMI-kabels eens uit te trekken en terug in te steken. Succes verder.
Ik heb ook problemen met het afspelen van mijn opgenomen programma's,

enkele programma's geven wel de opgenomen tijd weer en doen alsof ze doorspoelen, maar ze geven enkel een zwart scherm weer.

Het vreemde is dat het ene moent het programma wel speelt maar de volgende keer krijg ik dan een zwart scherm.

Heeft iemand een idee hoe ik van dit probleem afkom? Want het is wel zeer vervelend.

Alvast bedankt
ik veronderstel dat je die problemen hebt bij het afspelen van netwerkopnames?

is bekend probleem... . ze zijn er mee bezig maar dit kan nog een tijd duren... ze geven dan ook de raad om op de harde schijf op te nemen ipv op het netwerk .... als je probeert buiten de tv spitsuren heb je meer kans dat je de opnames zal kunnen bekijken


mvg

Reageer