Beantwoord

Storing op meerdere Vlaamse HD-kanalen, bij opnemen van min. één HD-kanaal


Hallo,

Graag had ik jullie ervaring geweten, bij bovenstaand probleem.

Wanneer er op minimaal één HD-kanaal een opname is gestart, geeft de decoder een storing op de andere HD-kanalen. Soms komt er toch één, eender welk, HD-kanaal goed door.
Bij controle van de gelijklopende SD-kanalen blijkt dat deze goed doorgekomen. Eveneens de opname bekijken, wanneer de opname nog bezig is, geeft géén storing. Alles is perfect te bekijken.
Probleem doet zich al zo'n kleine 2 weken voor.

Enig idee wat dit kan zijn? Hoe is dit op te lossen?
De apparatuur die geïnstalleerd is, zijn bbox3 en decoder V5 met hdd. De verbinding tussen alle toestellen is UTP-kabel. Niks draadloos!

Merci!
icon

Beste antwoord door Martin 16 May 2017, 13:09

Bekijk origineel

11 reacties

Probeer eens of het helpt als je de onderstaande procedure in de welbepaalde volgorde uitvoert:
code:

- decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
- bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.
   nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
- Decoder terug onder spanning zetten.

- Indien het hierna nog niet moest in orde zijn kan je nog proberen door op de decoder een reset uit te voeren.

PS: voor reset van decoder, klik op volgend link,voor de uitleg hoe het moet.
FAQ's om digitale-tv toestellen te heropstarten of resetten, klik op deze link

Doe ook eens een http://speedtest.net om te zien of je genoeg snelheid haalt
test uitvoeren als met utp verbonden bent aan de bbox
en decoder uit staan en er geen CPVR opnames ziin op die decoders
Dag Martin,
Ik heb het probleem kunnen oplossen, wel door de bbox te herstarten + een reset te doen van de decoder. En getest gedurende een tijd.
Wel stel ik vast dat bij het live bekijken van tv-zenders, plots niet meer kan terugspoelen. Vroeger kon dit feilloos. Bij opgenomen programma's kan dit nog steeds. Heb jij een idee? Is hier de firmware aangepast, of wat ook, dat dit volkomen normaal is? Eenzelfde reset uitvoeren zoals het bij vorig probleem kon opgelost worden, brengt geen zoden aan de dijk.

Heb jij een idee?

Nogmaals merci,

Tommy
Er zijn wel problemen met spoelen maar of het met de recente firmware te maken heeft daar zou iemand van het proximus team zelf antwoord en meer details moeten kunnen op geven.
Beste Wim,
Kunnen jullie meer duidelijkheid scheppen aangaande het niet kunnen terugspoelen tijdens het live kijken naar eender welk tv-kanaal.
Dank,
Tommy
Reputatie 6
Badge +3
Niet meer live kunnen terugspoelen lijkt me gelinkt te zijn aan een defecte HDD.
op decoder zonder harde schijf valt dit ook soms voor.
Trouwens als het de HDD zou zijn moet je het zeker ook voor hebben bij cPVR opnames die op de HDD staan, al zijn er daar ook gekende problemen met spoelen dat die zeer onregematig en en moeilijk controleerbaar verlopen en ook voor CloudPVR.
Beste Wilin,
Na het lezen van jouw inbreng heb ik de werking HDD nagekeken en geconstateerd dat ik niks meer op de vaste schijf kan bekijken of opneem. Maw ik vermoed dat deze dus stuk is.
Kan er eventueel een procedure doornomen worden om het ev. terug aan de praat te krijgen?

Zal bij een aanvraag voor herstelling van de decoder, deze werkelijk hersteld worden of wordt dit tegenwoordig standaard omgeruild naar een V5-mini. Het voordeel van V5 met HDD was dat je op de decoder kan zien op welke zender er naar gekeken wordt plus welke opgenomen film/programma (titel) er werd gekeken.

Dank voor jouw toelichting.
dan moet je gewoon proberen van de HDD eens uit te swappen aan de zijkant via de grendel en terug inpluggen en de decoder opnieuw opstarten en eens proberen om een opname op HDD te doen of het lukt.
Valt nog voor bij de v5 dat je problemen met de HDD kunt oplossen door deze eens uit en in te swappen.

Er gebeurt geen herstelling bij defect maar wel een omruiling met dezelfde decoder type als deze die je inruilt, uitgenomen als de stock op is van de v5's dan zou het kunnen dat ze een v5 compact opsturen via UPS punt .
Beste Martin,
Beste Wilin,
Ik heb nieuwe inzichten kunnen opdoen.

Ik merk dat de hhd terug okay is.
Sinds dit terug actief is, is de storing van haperende beelden op hd-kanalen wel terug. Wat ik merk is dat vanaf 2 lopende opnames dit fenomeen start.
Als ik de bbox3 opnieuw herstart, via uitschakelen netspanning, en vervolgens een grote reset van de decoder doe, met herinstallatie firmware, verbetert de situatie niet.

Zijn er nog tips die soelaas kunnen brengen of moet er een omruiling geschieden?

Merci,
Tommy
ik denk dat je inderdaad best eens contact opneemt met de technische helpdesk 080022800 zodat zij dit eventueel verder kunnen onderzoeken en eventueel beslissen of er een omruiling nodig is.
Reputatie 7
Badge +4
Tommy,

Ik heb je lijn eens uitgemeten en tussen de decoder en modem zie ik geen verlies van signaal en je lijn zelf geen ook geen storingen.

Het is vast je decoder zelf dat en defect vormt.

Je kan best naar het proximus team (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) en privé bericht sturen met je gsm nummer + UPS punt (https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL?DeliveryDate=20/03/2017&ZipCode=2340&GuiLang=NL) naar keuzen

Groetjes, Robrecht

Het Proximus Team

Reageer