Sinds enkele weken kunnen we opgenomen (PVR) opnames niet meer deftig bekijken. Ten eerste lukt doorspoelen of terugspoelen amper. Nog vervelender is het constant haperen van geluid/beeld. Alles reeds uitgetrokken en opnieuw opgestart, dan is het soms beter. Maar het probleem blijft steeds terugkeren. (Vooral vtm hebben we de indruk). Kan niet de bedoeling zijn om steeds modem en decoder opnieuw op te starten waardoor dan weer andere opnames onderbroken worden...
Bladzijde 1 / 1
Dat haperen van beeld, zijn dat blokken die je ziet in het beeld ?
Welke decoder heb je ?
Welke decoder heb je ?
Beeld lijkt even stil te staan. Tegelijk met het geluid dus.
Decoder : V5 compact als dat kan?
Decoder : V5 compact als dat kan?
Hoe is je decoder verbonden met de bbox ? kabel of draadloos systeem ?
Grijze kabel
Heb je het ook tijdens het gewoon kijken naar zenders of alleen bij nPVR, want er zijn ook de laatste tijd problemen geweest met bepaalde nPVR servers (in bepaalde regio) van proximus.
Heb je ook al eens eerst de decoder zonder spanning gezet en daarna de B-Box 5 seconden stroomloos, die je daarna laat terug opstarten en een 3 tal minuten wachten om dan de decoder tenslotte terug onder spanning te zetten.
Heb je ook al eens eerst de decoder zonder spanning gezet en daarna de B-Box 5 seconden stroomloos, die je daarna laat terug opstarten en een 3 tal minuten wachten om dan de decoder tenslotte terug onder spanning te zetten.
Rare is dat het alleen bij opnames is. Als ik hetzelfde programma kies bij uitgesteld kijken, dan werkt het gewoon.
Na het uitzetten en weer aanzetten verbetert het. Als ik dan terugspoel speelt het vorige deel ook normaal af. Maar de volgende keer dat ik iets opzet is het weer zelfde probleem.
Na het uitzetten en weer aanzetten verbetert het. Als ik dan terugspoel speelt het vorige deel ook normaal af. Maar de volgende keer dat ik iets opzet is het weer zelfde probleem.
Heb je de HDMI kabel ook al eens gecontroleerd ? of eens eventueel vervangen door een andere.
Alleen pvr dus. Gewoon kijken geeft geen probleem.
Kabel nog niet vervangen nee.
Zouden die nPVR-problemen opgelost moeten zijn ondertussen?
Want had het vanavond weer met een vandaag opgenomen programma.
Zouden die nPVR-problemen opgelost moeten zijn ondertussen?
Want had het vanavond weer met een vandaag opgenomen programma.
Dan kan je de HDMI kabel al uitsluiten !
..........
Ja en dan werkt het na een paar minuutjes normaal. Ook de eerder haperende stukken gaan dan normaal.
Maar als ik de dag erna weer iets opzet is het weer hetzelfde...
Maar als ik de dag erna weer iets opzet is het weer hetzelfde...
Misschien zijn er nog altijd in bepaalde regio's problemen met redirect bij sommige servers, zoals ook beschreven hier:
- https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/storing-kijken-naar-opgenomen-programma-38306/index1.html#post572561
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.