Storing bij zappen

  • 10 August 2011
  • 26 reacties
  • 1729 Bekeken

Badge
Hallo

Wij hebben hier belgacom TV met vdsl2 technologie. De decoder en de modem zijn verbonden met een ethernet adapter, gelijkaardig aan de PLC die via Belgacom te koop is.

Nu hebben we een probleem, elke keer we van zender wisselen, zapt de decoder wel, maar vloeit de eerste halve minuut nog het beeld van de vorige zender in de nieuwe zender.

Ik heb de decoder al verschillende malen herstart, maar het probleem blijft. Enkel als de decoder nog niet volledig is opgestart verloopt alles goed.

Weet iemand hier raad mee?

Met vriendelijke groeten

26 reacties

vreemd fenomeen alweer....

't zou natuurlijk aan die adapters kunnen liggen... aangezien je zelf een type koos zal belgacom daar geen support op geven

maar heb je al eens geprobeerd met kabel? indien het probleem blijft bestaan zou het wel eens aan decoder kunnen liggen

mvg
Badge
het probleem is dat ik veel te ver van mijn modem ben, om het met een gewone bekabeling te doen. Natuurlijk kan ik alles beginnen verzetten voor het eens te testen, maar ik heb vandaag geen tijd.

En hoe zou dat dan kunnen komen door die adapters? Ze waren nogthans duurder en (een sneller profiel, weet dit niet zeker) of die PLC's van belgacom

mvg
Ja maar er kunnen storingen op het net zitten en trouwens 100% zekerheid met adapters heb je nooit

mss eens een factory reset doen ! => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Badge
Deze adapters gebruik ik. http://be.hardware.info/productinfo/105940/devolo-dlan-85-hsmini-starter-kit#tab:overzicht

Zal dit vanavond eens proberen.

Mvg
uw devolo's zijn minder goed dan de plc's van belgacom, wat in feite ook devolo's zijn (85 Mbit/s vs 200Mbit/s)

of het daar nu aan ligt durf ik niet stellen, maar ik zou zeggen, test het inderdaad eens uit met kabel en dan kan je mogelijks al een paar conclusies trekken

mvg



Xenne, Dlan 200 AV plus (devolo) waren die van mij en ik had daar toch problemen mee zelf met v3 decoder.
yep ricy, dat type leveren ze nog steeds.... is 200Mbit/s ... heb hier 3 stuks in gebruik zonder probleem

maar ben niet zo zeker dat die een devolo probleem is, maar na test met kabel zullen we meer weten

mvg

Badge
Hallo

Ik heb het getest met een vaste bekabeling, 12m vdsl draad en dan 10m ethernetkabel. Deze werd meegeleverd met de decoder en de modem. Ik kwam net toe, maar de kabel lag dwars door mijn huis en de modem stond in de gang.

De decoder herstart en gewacht tot hij volledig opgestart is, dan beginnen zappen. Het beeld blijft niet meer haperen.

Dus waarschijnlijk ligt het aan de adapters of het elektriciteitsnet. Ik snap juist niet dat het aan de adapters kan liggen, want de snelheid van de adapters is toch 85Mbit/s, en volgens mij is de snelheid van belgacom tv bij sd maar 3Mbit/s. HD zou ik wel kunnen kijken, maar ik heb geen HD televisie, dus dit gebruik ik niet.

De snelheid van de adapters is toch veel meer dan deze van de stream, of kan er mij iemand een betere verklaring geven?

En hoe kun je storingen in het elektriciteitsnet opsporen?

Mvg
beste

85 Mbps zou inderdaad voldoende zijn maar die 85Mbps is wel een max waarde in ideale omstandigheden.

wat we nu wel weten is dat uw probleem te wijten is aan de adapters, maar of het nu met dit type te maken heeft om met een andere probleem van storing ofzo weten we nog niet natuurlijk

dus ja, het blijft een vrij lastig probleem....

mvg

Badge
Kan je de snelheid meten via de decoder? zo kan ik zien welke snelheid ik haal

Ja en ik heb geen zin om nieuwe te kopen, en om dan met hetzelfde resultaat te zitten.
Het is waarschijnlijk niet aan de snelheid die je haalt ik haalde een snelheid van 170 Mbps met mijn devolo's die max 200Mbps kunnen halen en toch had ik problemen met mijn decoder. Het zal eerder iets te maken hebben met storingen op het net of radio frequenties die in de buurt liggen.Driefazige netten geven ook problemen.Bij de devolo's was er een testprogje bij waarmee je de doorvoersnelheid kon meten, mss eens op de site van uw merk homeplugs kijken of je zoiets dergelijks kunt downloaden.Je zou eventueel met een draadloze oplossing kunnen werken zoals Ruckus naar het schijnt zouden er hier minder problemen mee zijn, maar je bent zowel met homeplugs als met draadloze oplossingen alleen maar zeker als je ze een tijd lang praktish kunt uittesten.
niet via decoder, maar er bestaat wel software van devolo om de snelheid te meten, meer bepaald de Cockpit software, evt kan je firmware eens proberen updaten

http://www.devolo.nl/consumer/dlan-cockpit-eenvoudige-configuratiesoftware-voor-je-dlan-netwerk.html?l=nl

hoogst waarschijnlijk klopt het wel wat ricy schrijft ivm de storingen. het type storing dat jij omschrijft vind ik dan weer een vreemd fenomeen

mvg
Badge
Wij hebben thuis een landbouwbedrijf, we hebben dus een 3fasig net, en deze wordt dacht ik afgetakt naar het huis eenfasig.

Deze software zal ik vanavond eens testen. Voor deze software moet ik de kabel die in de decoder zit in deze laptop steken?
laat de uitslag eens weten ik gok op 50 Mbps.

Ik denk dat je zowel aan de kant van de decoder als aan de kant van de bbox kunt testen als ik het nog goed herinner maar xenne weet het mss nog.
ja Herman, dat klopt.... hoogst waarschijnlijk zal snelheid wel geen issue zijn

ik haal hier zelf 164Mbps blijkbaar

hoogst waarschijnlijk klopt het wel wat ricy schrijft ivm de storingen. het type storing dat jij omschrijft vind ik dan weer een vreemd fenomeen, je hebt dus enkel problemen bij het zappen en dat gedurende zo'n halve minuut? daarna geen problemen meer?

mvg
Badge
Hallo

Hierbij een screenshot van mijn meting.

Ja de problemen zijn normaal enkel bij het zappen. en het duurt ongeveer een halve minuut.

Soms blijft het beeld ook wel een paar seconden hangen, maar dat is niet veel.


Ps, bij het cockpit programma krijg ik altijd de melding: geen lokaal dLan aparaat gevonden, hoe kan ik dit verhelpen?

Miljarde ik zat er 4Mbps naast en dat is wel 4 miljoen bitjes per seconde, nu weet ik waarom ik nooit in de lotto win;)

Ik vraag mij af indien je een factory rest moest doen of het niet zou helpen ik zou het toch proberen maar aan u natuurlijk de keuze. => zie hier http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec
Badge
Ik heb dit ook al eens geprobeerd, maar het helpt ook niet.

Waarschijnlijk zal ik de problemen niet kunnen oplossen, als het aan het elektriciteitsnet ligt.
Ja inderdaad daar had ik al voor gevreesd want ik heb ook mijn devolo's om die reden vervangen met vaste kabelverbinding.
Ik zit trouwens ook met een driefasig net.
En draadloos proberen wil zeggen terug geld uitgeven en dan nog niet zeker zijn dat het zal opgelost zijn!
Of je moet je dan kunnen troosten met het gezegde "leren kost geld" Knipogen
Reputatie 7
Badge +1
Als er van die 3 fasen maar 1 naar zijn huis loopt, zi!tten die devolo's toch op één fase ? zou ik toch denken.
Reputatie 2
Badge
Belgacom heeft het zappen versneld (vraag maar eens aan belgacom of je snelle zap hebt). laat dat eens afzetten en probeer dan nog eens, volgens mij zal je dan geen probleem meer hebben.
Ja dat dacht ik ook maar bij mij was het net hetzelfde de 2 devolo's zitten of beter gezegd zaten op één en dezelfde dezelfde fase.
Maar pas op staar je nu niet blind op dat feit van die driefasige netten want er zijn er al genoeg die problemen hebben gehad en die zitten niet op een driefasig net dus conclusies trekken is en blijft zeer moeilijk. De enigste zekerheid die jehebt is als het goed werkt met een utp kabel en het werkt dan niet goed met homeplugs er tussen, dan kan je toch met zekerheid zeggen dat het aan de devolo's ligt of beter gezegd dat de devolo's gevoelig zijn voor storingen op het net of andere hoogfrequent signalen die eventueel instralen enz.... trouwens als je tussen je intro en de modem een vvt kabel hebt dan zijn er ook die problemen krijgen door instraling of interferenties.....enz.....
Reputatie 7
Badge +1
Storingen op het electriciteitsnet, ik kan daar een boek over schrijven! Ik heb 4 jaar geleden een nieuwe TV gekocht omdat de oude altijd uitviel. Bleek die nieuwe dat ook te hebben, maar de oude was al mee voor recyclage....een Monsterfilter tussenzetten bleek de oplossing. Daarom durfde ik geen Devolo's nemen, en koos daarom voor Ruckus draadloze, tot mijn tevredenheid sedert 2 jaar. Maar Devolo's zullen bij veel mensen wél goed werken natuurlijk. En bij sommige Ruckussen dan weer niet.....
Beste Herman,


over het algemeen zijn deze PLC's (devolo) wel een goede oplossing, maar in sommige gevallen werkt het dus niet naar behoren omdat er storingen optreden die veroorzaakt worden op het electriciteitsnet. U moet zeker zien dat deze adapters rechtstreeks in het stopcontact zitten en dus niet op een verdeeldoos of verlengkabel. Eventueel één of beide adapters eens in een ander stopcontact steken, help ook soms.

De ideale oplossing zou natuurlijk een netwerkkabel zijn, maar ook dat is in veel omstandigheden redelijk omslachtig. En dan kan u misschien opteren voor ruckus.


Mvg

Eva van Belgacom
Badge
Hallo

Ik heb de devolo's verstoken van stopcontact, maar het probleem blijft. Jammer dat het niet kan opgelost worden, zonder dat ik een bekabeling moet leggen of een draadloze adaptor moet kopen.

Reageer