Beantwoord

Storing bij kijken naar een opgenomen programma


Ik heb een bbox3 met hd-decoder, nieuwe telefoonlijn sinds begin maart 2017.
Gisteren naar een opnamen gekeken: bij het afspelen stond het beeld+geluid om de 15 à 20sec telkens 1 second stil. Dit is onmogelijk om zo naar een opgenomen programma te kijken! Dit is niet de eerste maal dat dit gebeurd.
Verder kan ik Mijn Verbruik in My Proximus al geruime tijd niet meer raadplegen. Kunnen beide problemen opgelost worden?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 6 April 2017, 08:57

Bekijk origineel

14 reacties

heb je draadloze oplossingen staan tussen bbox3 en decoder, zolas plc adpaters, daar deze voor zo'n problemen kunnen zorgen.

Wat je altijd kunt proberen is of het helpt als je de onderstaande procedure in die welbepaalde volgorde uitvoert:
code:

- decoder spanningsloos zetten (schakelaar achteraan of netstekker uittrekken)
- bbox netspanning onderbreken gedurende 5 seconden en terug onder spanning zetten.
   nu zal het enkele minuten duren voor die helemaal opgestart is, DSL led moet zeker continu blijven branden
- Indien je draadloze toestellen staan heb tussen decoder en bbox haal deze even uit het stopcontact en wacht enkele minuten tot ze terug opgestart zijn.
- Decoder terug onder spanning zetten.

uitleg op Proximus site:
hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv
de bbox3 staat maar op 2 meter van de decoder, en deze zijn verbonden met elkaar via een internet kabel. Verder heb ik geen enkele draadloze oplossing staan.
heb je al al eens heropgestart met de methode zoals hierboven beschreven, om te zien of het helpt?
Bedankt voor je tip. Ik had hiervoor 2 andere opgenomen programma's bekeken en deze wel waren oke om naar te kijken. Ik zal de volgende keer modem en decoder heropstarten om te kijken of dit helpt.
Het is soms moeilijk uit te vissen bij afspelen van opnames om te weten wat de oorzaak van het probleem is, het kan goed zijn dat als je die zelfde opname later opnieuw bekijkt dat de problemen van freezen van het beeld zich ook tniet meer voordoen!
Bijvoorbeeld, als je terzelfde tijd serieus aan het downloaden bent op de pc/laptop, zeker als je lijnsnelheid niet aan de hoge kant is
Of ander voorbeeld, als er op de Prox server effen problemen waren.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Gert,

Wij hebben vandaag en gisteren verschillende meldingen gekregen van mensen die allemaal op de zelfde opname servers zitten als jij.

Er is mogelijk een algemeen probleem ik heb het ondertussen al doorgestuurd voor nader onderzoek.

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Beste Robrecht,
deze topic is gemarkeerd als beantwoord, maar het probleem is dat duidelijk nog niet. Gisterenavond deed hetzelfde probleem zich voor. Wanneer wordt dit definitief opgelost?
Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Gert, de redirect wanneer er een overload is werkt op dit moment niet goed op de servers van jou regio. Er is en ticket aangemaakt bij onze vendor. Deze woensdag zouden er proactieve acties worden ondernomen om de overload te ver komen.

Mvg,Robrecht
Beste Robrecht,
Bedankt voor je reactie. Het feit dat verder- en terugspoelen soms zeer stroef verloopt heeft hier dan waarschijnlijk ook mee te maken. Mvg, Gert
Ter info: gisterenavond was er bij het bekijken van een opname rond 21u40 weeral deze "haperingen".
Ik wil toch nog even melden dat zowel gisteren avond als eergisteren avond het beeld & geluid af en toe stilstaan bij het kijken naar een opname. Dit gebeurt altijd tussen 21u30 en 22u15. Verder- en terugspoelen verloopt dan ook zeer stroef.
Reputatie 6
Badge +3
Hoe is de decoder met de modem verbonden?
Via een internet kabel.
Gisterenavond bij het kijken naar een opname weeral dezelfde beeld/geluid stilstand rond 21u45 en dit 20minuten lang. Het is zeer onaangenaam om op een dergelijke manier naar een opgenomen programma te kijken. Ben ik de enige met dit probleem of rapporteren andere gebruikers dit ook?

Reageer