Ben deze serie aan het volgen. Gebruik serie opname op deze op te nemen. En bij de 2de aflevering was het al prijs. Na een paar minuten was het beeld helemaal vervormd. Nu is het eigenaardig dat zowel voor het begin van de serie als vlak erachter het beeld wel goed was. Vraag me af of dit de nieuwe manier is om meer on demand TV te verkopen. Want dat is nu de enige manier om mijn aflevering die ik miste goed te zien hé. Heeft er nog iemand problemen gehad met deze aflevering ? Graag reacties...
Bladzijde 1 / 1
Ruth,
De complete uitzending was gestoord, daarmee bedoel ik dat ook de mensen die irl gekeken hebben daar last van hebben gehad, dus het lag niet aan de opname.
De complete uitzending was gestoord, daarmee bedoel ik dat ook de mensen die irl gekeken hebben daar last van hebben gehad, dus het lag niet aan de opname.
Zaterdagavond waren de HD-zenders van de VRT alle twee gestoord. Ik had hetzelfde met "Silent Witness" (liep op Canvas in ca. hetzelfde tijdframe). Eerst na 22 minuten schakelde de VRT over op SD, maar dan was de eerste 22 minuten al totaal niet te bekijken (had gelukkig Sherlock in nPVR opgenomen, en dat is altijd in SD). Was duidelijk een probleem van VRT. Op posten 30 en 31 kreeg je daarna de hele avond geen HD meer (zie je aan het logo en aan de oranje HD-led). Helaas is Silent Witness niet in het Ooit Gemist noch in het Net Gemist te herbekijken...
Dit is nochtans de eerste keer dat ik dat vaststel sedert ik HD kijk en opneem bij Belgacom TV. Was echter héél duidelijk een VRT-probleem, want de andere HD zenders zoals VTM bv. waren OK die avond.
Dit is nochtans de eerste keer dat ik dat vaststel sedert ik HD kijk en opneem bij Belgacom TV. Was echter héél duidelijk een VRT-probleem, want de andere HD zenders zoals VTM bv. waren OK die avond.
Citaat van sinjoor71: "Was duidelijk een probleem van VRT"
Niks van. Het was een Belgacom probleem of een transmissie probleem op de link VRT-HD > Belgacom. Op de satelliet was de HD van één en Canvas OK.
Ik had die reeks ook opgenomen met de Belgacom recorder. Het eigenaardige is dat bij snel doorspoelen je de beelden korrekt zag!
Zal wel een technische verklaring voor zijn. Maar bij digitaal is het moeilijk om dat als waarnemer te zien aan wat het precies lag.
Ook stel ik vast dat op mijn Panasonic full HD (zowel 1080i als 1080p) de VRT HD beelden, ondanks de VRT op slechts 720p uitzendt, op satelliet werkelijk VEEEEL beter zijn dan de upgegrade beelden die Belgacom doorstuurd (1080). Die upgrading blijkt dus niet zo ideaal!
De mooiste beelden op HD heb ik van de BBC op de Astra2 satelliet.
Niks van. Het was een Belgacom probleem of een transmissie probleem op de link VRT-HD > Belgacom. Op de satelliet was de HD van één en Canvas OK.
Ik had die reeks ook opgenomen met de Belgacom recorder. Het eigenaardige is dat bij snel doorspoelen je de beelden korrekt zag!
Zal wel een technische verklaring voor zijn. Maar bij digitaal is het moeilijk om dat als waarnemer te zien aan wat het precies lag.
Ook stel ik vast dat op mijn Panasonic full HD (zowel 1080i als 1080p) de VRT HD beelden, ondanks de VRT op slechts 720p uitzendt, op satelliet werkelijk VEEEEL beter zijn dan de upgegrade beelden die Belgacom doorstuurd (1080). Die upgrading blijkt dus niet zo ideaal!
De mooiste beelden op HD heb ik van de BBC op de Astra2 satelliet.
Ronald, je zult wel gelijk hebben. Ik stelde ook vast dat bij doorspoelen de beelden wél goed zichtbaar waren. En ik kijk nog met een HD-ready 37', heb geen vergelijkingsmateriaal, en vind dus de HD-beelden van Belgacom een héle verbetering tegenover SD. Neem aan dat op grotere schermen met full-HD er duidelijkere verschillen zullen zichtbaar zijn.
Maar omdat ik vaststelde dat VTM HD, Eurosport HD, EXQI Culture HD, HD1 en MezzoliveHD die avond nog wél in HD doorkwamen, ging ik ervan uit dat het aan de VRT zelf lag.
Maar omdat ik vaststelde dat VTM HD, Eurosport HD, EXQI Culture HD, HD1 en MezzoliveHD die avond nog wél in HD doorkwamen, ging ik ervan uit dat het aan de VRT zelf lag.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.