Wij hebben sinds enkele maanden digitale tv van Belgacom en ondervinden nogal wat problemen. Soms kunnen we niet meer van zender veranderen of zelfs de TV niet uitschakelen via de afstandsbediening. Bovendien, en dit is nog veel lastiger, valt de zender heel dikwijls weg en komt de boodschap "zender is tijdelijk niet beschikbaar" op het scherm. Zappen kan dan, maar meestal krijgen we dan dezelfde boodschap op de andere zenders. fOwel is het dan wachten tot de zender er opeens terug is, ofwel moeten we even overschakelen naar analoge tv. Zeer vervelend en frustrerend omdat je telkens een deel van je programma mist. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit opgelost kan worden? Anders kijk ik nog liever analoog en zeg ik het digitale abonnement wel terug op. Teveel geld voor zoveel frustratie.
Bladzijde 1 / 1
Heb je al eens geprobeerd om je modem & decoder te resetten ? Gewoon eens de voeding gedurende een 20-tal seconden eruit trekken en opnieuw alles opnieuw laten inladen.
hoe is jouw decoder met de modem verbonden? is dat met kabel of met een draadloze oplossing?
mvg
mvg
Resetten helpt niet.
Het is een draadloze oplossing, maar als dat de issue is, dan is digitale tv voor ons blijkbaar sowieso geen oplossing. Wij kunnen namelijk niet anders dan draadloos werken.
Het is een draadloze oplossing, maar als dat de issue is, dan is digitale tv voor ons blijkbaar sowieso geen oplossing. Wij kunnen namelijk niet anders dan draadloos werken.
Ik werk ook draadloos. Resetten helpt soms wel bij mij. Ik kan ook absoluut niet met kabelverbinding werken, wat jammer is. HD kijken is bij mij zo goed als uitgesloten. Ook eens de PLC-adapters eens herinstellen behoort tot de mogelijkheden.
't is te zien of Kristel met bedoelt met draadloos dat ze Ruckus gebruikt want in de echte zin van het woord zijn homeplugs zoals devolo's niet echt draadloos want het signaal loopt over de elektrisiteitsdraden via de stopcontacten. Dus als het echt draadloos is via ruckus dan kan deze ook resetten als je het nog niet gedaan hebt. Maar ik vrees er voor dat je met devolo's werkt want daar zijn over het algemeen meer problemen mee dan bij ruckus.
Mvg.
♦ Hoe kan ik mijn Ruckus-apparaten herinitialiseren?:
Met deze procedure kunt u uw Ruckus-apparaten herinitialiseren ingeval
zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje met de opgeheven duim niet groen brandt).
° herinitialiseren Ruckus ☞ http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577/kw/ruckus" rel="nofollow
° Ruckus ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus" rel="nofollow
Mvg.
♦ Hoe kan ik mijn Ruckus-apparaten herinitialiseren?:
Met deze procedure kunt u uw Ruckus-apparaten herinitialiseren ingeval
zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje met de opgeheven duim niet groen brandt).
- Druk met de punt van een balpen gedurende 10 seconden op de knop die zich helemaal rechts op de achterzijde van een van beide apparaten bevindt.
- Doe hetzelfde op het tweede apparaat.
- Breng vervolgens om het even welk van beide apparaten met zijn
elektrische kabel (zwarte kabel) in de nabijheid van het andere apparaat.
- Ontkoppel de (zwarte) elektrische kabels op de achterzijde van beide apparaten.
- Verbind beide Ruckus-apparaten onderling met behulp van netwerkkabel.
- Koppel de elektrische kabel van het Ruckus-zendapparaat (wit omhulsel) opnieuw aan.
- Koppel nu de elektrische kabel van het Ruckus-ontvangstapparaat (oranje omhulsel) opnieuw aan.
- Wacht gedurende 2 minuten tot de 4 lampjes van het Ruckus-ontvangstapparaat
groen branden. Als dat niet het geval is, herbegint u bij stap 4.
- Zodra deze lampjes branden, koppelt u de Ruckus-apparaten opnieuw op hun
oorspronkelijke plaats aan (vergis u niet wat de volgorde betreft: het zendapparaat bij de modem en het ontvangstapparaat bij de decoder).
° herinitialiseren Ruckus ☞ http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14577/kw/ruckus" rel="nofollow
° Ruckus ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus" rel="nofollow
Een factory reset af en toe eens doen van de decoder kan ook nooit kwaad ik geef het maar mee ter info:
♦ ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow (op mijn blog)
♦ ☞ http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec" rel="nofollow (op mijn blog)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.